Négyes hatos – Audi A6 45 TFSI teszt

Audi A6 45 TFSI quattro S tronic teszt

Belépő szintű benzinesével tettük próbára az ingolstadtiak középkategóriás limuzinját. Eláruljuk, hogy mit nyújt a négyhengeres turbós a prémium szegmensben!

Audi A6. Egy olyan típus a márkán belül, ami mindig is komolyságot adott neki. Korábban az A4 jelentette a belépő szintet, ezért az első komolyabb modellnek az A6 volt tekinthető. Arra már mindenki komolyan felnézett. Csakúgy, mint a BMW-nél az 5-ös sorozatra vagy a Mercedes-Benznél az E-osztályra. Mostanra már igencsak a személyautó paletta felső részét képviseli, hiszen van A1, A3, A4, A5. A múltkori Audi tesztnapon viszont bebizonyosodott, hogy még a mai napig is az első komoly szintű modellt az A6 képviseli. Az A3-nál nagyon, de még az A4-nél is az érződik, hogy belépő szintű modellek. Aki csendes, jól zajszigetelt, tágas és tekintélyt parancsoló autót szeretne, neki az A6 lesz a megfelelő választás.
Hirdetés
A felső középkategóriás limuzin most futó szériája 2018-ban debütált a nagyközönség előtt a Genfi Autószalonon. Az ötödik generációs A6 minden eddiginél vagányabb külső megjelenést kapott. Az alapból is impozáns külsőt a tesztautón még tovább vadítja a külső S line csomag, amely sportosabb lökhárítókat és küszöböket, króm rácsos hűtőmaszkot és kipufogóvégeket valamint 19 colos felniket hozott. Mindezekről az S line embléma is árulkodik az első sárvédőkön. Az új A6 minden oldalról rendben van. Szemből már-már azt hihetnénk, hogy A8-cal van dolgunk. Széles és lapos, a méretes hűtőrács pedig szintén jót tesz a dizájnnak. Oldalról is jól mutat, a tető kicsit kupésan lejt, a belső fejtér ugyanakkor ezt nem sínyli meg. Hátul a két lámpatest között húzódó króm csík szintén az A8-ra hajaz. A belső is teljesen átalakult, immár néhány kivétellel megszűntek a fizikai nyomógombok és az MMI infotainment kijelzője alatt kapott helyet egy méretes érintőképernyő, amivel a klímát, az üléseket és egyéb funkciókat vezérelhetjük. Azt meg kell jegyezni, hogy nem szimpla kijelzőről van szó, érintéskor ugyanis kapunk egy visszajelzést az ujjunkon, hogy megnyomtuk az adott gombot, ezzel lényegében hasonlóan funkcionál, mint egy fizikai nyomógomb. A műszerfal alapáron még hagyományos, mutatós, azonban bizonyára a többség inkább a szexi Audi Virtual Cockpitet választja majd, ami a Q7-esben jelent meg először. Ezzel tényleg egy vagány és modern belsőt kapunk, kezelését persze meg kell tanulni, ami rövid idő alatt elsajátítható. Jól átgondolt a menürendszer tervezése, emiatt minden adja magát, hogy mit hol kell keresnünk.
Hirdetés
Nem először találkozunk az újgenerációs A6-tal. Megjelenése után már járt nálunk 3,0 literes TDI-vel, ezúttal pedig a 2,0 literes benzines turbós sornégyessel tettük próbára. A benzineseknél belépő szintet jelentő 45 TFSI 245 lóerős, 370 Nm forgatónyomatékot ad 1600–4300 1/perc fordulatszám-tartományban. Az idei EU norma módosítások után ez a blokk tovább erősödött 20 lóerővel, így aki most rendel ilyen autót, ő már 265 lóerővel kapja meg. Alapesetben fronthajtást kap a 45 TFSI, nálunk viszont quattro kivitelben járt. Meghajtástól függetlenül széria a 7 fokozatú S tronic automata váltó, ami észrevétlenül és gyorsan kapcsol, tökéletesen együttműködik a kétliteres turbós motorral. Az ülésbeállítás után azonnal otthon érzi magát az ember az A6-ban, minden kezelőszerv kézre esik. Vezethetősége jól megszokottan audis. A kormányzás precíz, a fék pontosan adagolható, bár időnként már-már túl keménynek tűnik, picit több rásegítés jót tenne neki. Gázadásra jól reagál a váltó, elindulásnál viszont nem kell nagy élményre számítani. A 0-100 km/órás gyorsulás kereken 6 másodperc alatt megvan, ami jó érték, viszont álló helyzetből hirtelen lepadlózva sem lódul meg komolyan az 1,7 tonnás tömeg. Valószínűleg szándékosan hangolták így az elektronikát, ami némileg elvesz az élményből. Szerencsére nem sűrűn indul el így az ember, ettől függetlenül nem várt reakció ez az autótól.
Hirdetés
A komfortos utazás az erőssége, amiben számos vezetéstámogató extra is segít. A távolságtartós tempomat és az automatikus sávtartó mindig jól jön, ha autópályázunk, városban a dugóban araszolás funkció is kényelmessé teszi a vezetést. A hatékonyság asszisztens időnként koppint egyet a gázpedálon, hogy vegyük le róla a lábunkat. Ilyenkor vitorlázó módban haladunk tovább, bizonyos esetekben még a motort is leállítja, hogy még jobban optimalizálja a fogyasztást, a lágy hibrid rendszernek köszönhetően villámgyorsan képes újraindítani, motorféküzemben pedig természetesen a mozgási energiával tölti az akkumulátorát. Ha már itt járunk, akkor fontos megemlíteni, hogy a teszt során 8,7 l/100 km értéket mért a fedélzeti elektronika, ami főként városban és kb. 30 százalékban autópályás haladás mellett adódott. Ahhoz képest, hogy bő 1,7 tonnás, turbós benzines, automata és összkerekes autóról van szó, ez az érték teljesen elfogadható. Aki sokat jár közúton ott alsó hangon 1 literrel kevesebb érték is adódhat. Extrákat tekintve nem lett elárasztva a tesztautó, bőrülés helyett bőr-szövet található benne, ami hiába kapott gerinctámaszt, annak használatával is egy óra vezetés után már erősen fájt a derekam, akárcsak a korábbi generációs A6-ban, amiben szintén S line sportülés volt. Kissé érthetetlen, hogy miért nem tudtak egy jobban állítható vagy alapból jobb ergonómiával bíró ülést tervezni az A6-ba. Egy A3-nál vagy A4-nél még érthető lenne, de egy A6-ban tényleg elvárja az ember, hogy 2-3 órát fájdalom nélkül tudjon végigülni. Ezt leszámítva van egy nagyon komoly erőssége az autónak, ami a 19 hangszórós, 755 Wattos Bang&Olufsen hifi. Telefonról Bluetoothon átlőve a zenét hihetetlen hangzása van, utoljára egy Arénában megrendezett koncerten hallottam hasonlót. Aki szereti a zenét, semmiképpen ne hagyja ki ezt az extrát! A tesztautó alapára 17,9 millióról indul, ami ahhoz képest nem sok, hogy az Audi tesztnapon sikerült egy 18,3 milliós A3-ast is kipróbálni, ami sok tekintetben fényévekre volt ettől a modelltől. 18 milláért már inkább egy A6, mint egy A3. Persze ehhez még jönnek további extrák, melynek köszönhetően 22,9 milliós végső árcédula adódott a tesztautó esetében is. Ha szétnézünk a közvetlen versenytársaknál, akkor nem fog komoly különbség mutatkozni egy hasonló tudású 5-ös BMW-hez vagy E-osztályos Mercihez képest. A döntés rajtunk múlik, hogy a három márka közül melyiket választjuk ennyi pénzért. Egy biztos: az Audi vagány külsőt, szép belsőt és jó vezethetőséget ad. Ezen területeken biztos nem fogja csalódás érni a boldog tulajdonost.
Értékelés
Pozitív
Csendes beltér, jó vezethetőség, tágas beltér és csomagtartó
Negatív
Lomha gázpedálreakció, hosszú távon kényelmetlen vezetőülés
Árak
Tesztmodell alapára
17 975 380 Ft (2020.10.26.)
Tesztautó ára
22 972 500 Ft (2020.10.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1984 cm3
Teljesítmény:
180 kW (245 LE)
Nyomaték:
370 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,0 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4939 mm
Szélesség:
1886 mm
Magasság:
1457 mm
Saját tömeg:
1770 kg
Össztömeg:
2310 kg
Tengelytáv:
2924 mm
Karosszéria-kivitel:
sedan
Csomagtér:
530 l
Belső szélesség elöl:
1527 mm
Belső szélesség hátul:
1501 mm
Belmagasság elöl:
1054 mm
Belmagasság hátul:
973 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér hossza:
1194 mm
Raktérnyílás szélessége:
959 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1984 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
370 Nm
Teljesítmény:
180 kW (245 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,0 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,7 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.10.27. at 15:08
    Permalink

    Tisztelt Szerkesztőség!
    Szeretnék a jelen cikkel kapcsolatban, és közvetetten az egyéb új autó tesztjeikkel kapcsolatban is, néhány építőnek szánt észrevétellel reagálni.
    Előre bocsátom, hogy napi rendszerességgel követem az oldalt, illetve más magyar és külföldi autós portálokat is. Szeretem a használt autós teszteket, a magyar közönség számára szerintem ezek sokszor érdekesebbek, hasznosabbak, mint néhány új autó teszt. Régebben kommenteltem is a cikkek alatt, de mint az sokszor látható mostanában is, a szimpla véleményeltérések kapcsán személyeskedésbe és egymás ócsárlásába fulladó „beszélgetésekben” nem igazán kívántam részt venni, ezért erről szépen lassan leszoktam.
    De vissza a tesztekhez, azokon belül is inkább az új autókhoz, a napokban örömmel láttam, hogy készült az Audi A6-osról anyag, amit félre is tettem, hogy nyugodt körülmények között a nap végén visszatérjek rá. Sajnos a végig olvasása nem tartogatott különösebb élményt, inkább egy kissé csalódást keltő volt. Hogy miért? Azt gondolom egy tesztnek reprezentálnia kellene az adott autóról pár nap, esetleg egy hét alatt szerzett tapasztalatok összességét, melyekre csak akkor lehet szert tenni, ha valaki effektíve használja az autót, közlekedik vele, és széleskörű tapasztalata, összehasonlítási alapja van egyéb autók teszteléséből fakadóan. A katalógusadatok leírása, az extrák felsorolása, az unalomig ismételt autós frázisok elsütése („szemből már-már azt hihetnénk, hogy A8-cal van dolgunk”, “minden adja magát, hogy mit hol kell keresnünk”, “minden kezelőszerv kézre esik”, „dugóban araszolás funkció is kényelmessé teszi a vezetést”, stb.) nem tesznek hozzá túl sokat ahhoz, amit az ember egy szalonban az autóba beülve láthat, vagy amivel akármelyik másik portált olvasva, vagy reklámokban találkozhat. Triviális dolgok…. Ezeken a részeken egy régóta autós cikkeket olvasó-követő ember másodpercek alatt pörget tovább, és csak azt veszi észre, hogy végigért a teszten, de talán még ifjúkori önmagam számára is kevés lett volna, mikor az autók iránt még csak érdeklődni kezdtem. Vásárlási döntésben pláne minimális segítség (már amennyiben van ilyen szándék a cikkíróban).
    A magam részéről ennél sokkal többet várok egy teszttől, és ez nem több adatot, vagy több tényt jelent. Tudom, hogy sok olvasó elvárja az objektivitást, és vannak száraz adatok, tények, de ezek mellett szerintem szükséges az olvasó szórakoztatása is, akár egy saját, egyedi, csak az adott íróra, vagy a portálra jellemző stílusú fogalmazásmóddal, látásmóddal, egyedi megközelítéssel. Akár némi szubjektivitás megengedésével, vállalva ezzel azt, hogy egyesek szemében ez szálka lesz majd (ahogy ez sokszor megesik a használtautós teszteknél). Egy tesztnek olyannak kell lennie, mint egy élménybeszámolónak, hogy az olvasó bele tudja magát képzelni az autóba. Bár nem összehasonlító tesztről van szó, de a széleskörű tesztelői tapasztalatra alapozva néhány ponton szerintem kíváncsiak vagyunk a „mihez képest” jellegű kitekintésekre. Az átlagember csak azt látja, hogy egy ilyen A6-os 30 millió Ft, egy A4-es 22 MFt, a cikk elején pedig megjelenik, hogy az A4 csak belépőszint (miközben egy másik cikkben leírják, hogy egy A4 is fullos, és már mindent tud, amit a nagyok…), és az igazán komoly (ennek súlyosságát hangsúlyozandó, nagyon szokszor megismételve, hogy KOMOLY) az A6-os… Miért? Hogyan? Mitől belépő az A4? Mit tud ez az A6 az A4-hez képest, mit tud a régi, akár kettővel ezelőtti A6-os képest (érzésben, nem pedig abban hogy euro3 helyett euro 6d), amihez mondjuk az olvasók nagy része egyáltalán közel tud kerülni vezetés szinten. Az átlag olvasó ül az Opeljában, Nissanjában, vagy régi Audijában, és mikor végez a cikk olvasásával, nem érti miért kerül ez 30 millióba, semmivel nem került hozzá közelebb az autó, semmi újat nem tudott meg róla. Nem változtatja a véleményét semmilyen irányba, nem készteti gondolkodásra, nem mozgatja meg a fantáziáját, nem tudja beleképzelni magát egy kicsit se.
    Lehet, hogy másnak ezek nem hiányoznak egy tesztből, nekem igen. Sokszor élem át ugyanezt a csalódást amikor bemegyek egy autószalonba és megkérem az értékesítőt, hogy beszéljen az autóról. Nem tudja felkelteni az érdeklődésem a huszadik technikai adat, azt várom, hogy helyezze valamilyen kontextusba az autót, érzékeltesse annak az előnyeit, különlegességeit, legyen objektív, de legyen lelkes, engedjen meg magának egy kicsi kis különvéleményt. De nem teszik, nem tudnak mást, csak adatot felolvasni, olykor még azt is csak rosszul…
    A továbbiakban jó munkát, és minél több tesztet kívánok!

  • 2020.11.02. at 09:54
    Permalink

    Kedves spd!

    Köszönjük az észrevételt! Mentegetőzni nem kívánok, de tény, ez az autó a szokottnál kevesebb időt, mindössze 4 napot töltött nálunk. Bízom benne, hogy többi tesztünkben, írásunkban, több élményt talál, rajta vagyunk!

    Üdvözlettel,
    Katona Mátyás

Vélemény, hozzászólás?