Nem szerény számokkal jön az új Maserati luxuslimuzin
Maserati Quattroporte: kisebb motorok, nagyobb erő
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Napvilágot látott néhány hivatalos adat a januárban debütáló új Maseratiról - downsizinggal is erősebb, turbós lesz a Quattroporte.
Nagyot nő, mégis könnyebb lesz az elődjénél a hatodik generációs Quattroporte
A januári Detroiti Autószalonon fog mindenestül bemutatkozni az új Maserati Quattroporte, jelenleg a csöpögtetés fázisában vagyunk. Egy hónapja jöttek ki az első hivatalos képek, most pedig néhány adat látott napvilágot. Néhány egyszerre meglepő és érthető adat. [BANNER type="1"] Kicsit valóban meglepő, amit motorfronton bejelentettek, mert arra számítottunk, hogy marad, legfeljebb erősödik a 450 lovas, 4,7 literes szívó V8-as, de ennyi. Ehhez képest az olasz luxuslimuzin kap egy ikerturbós, közvetlen befecskendezéses, V6-os Pentastart a Chryslertől (3.0 V6, 404 LE, 550 Nm, gyorsulás 0-100 km/h: 5,3 mp, végsebesség 285 km/h), a V8-as meg kisebb lökettérfogatból - dettó két turbóval és direkt befecskendezéssel - még bikább lesz (3,8 liter, 523 LE, 649, túltöltéssel 710 Nm, gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp, végsebesség 307 km/h). Mindkettőt a Ferrari maranellói gyárában építik.
Szuperluxus, 8 fokozatú automata váltó, kétféle biturbó benzinmotor. Dízelt majd csak a kisebbik Maserati szedán, a Ghibli és nyilván a Levante SUV kap
A régi 6-ost 8 fokozatú ZF automata váltó nyugdíjazza, ez a turbóval, meg vélhetően stop-start rendszerrel takarékosabb üzemet és súlycsökkenést is garantál. Utóbbiban persze az új (acél) padló meg az alumínium szélesebb körű használata is partner, a fogyókúra eredménye egy mázsa mínusz. A háromliteres alapmodell üres tömege 1860 kg lehet. Az új Quattroporte nem gyengén gyarapodva 5,26 méter hosszú lesz, szélessége 1948, tengelytávolsága 3170 mm (sorrendben ez 16, 6 és 10 centis növekedés). Vége a hátsó sori - viszonylagos - szűkölködésnek.
Hajtás továbbra is hátul, ám a 6 hengereshez 4x4 is várható úgy egy évvel a bemutatás után. Skyhook adaptív futóműről és még sebességfüggő, de hidraulikus szervokormányról hallani (megerősítés, részletek később), ami fura annak fényében, hogy az elektromos szervo a divat. Így bezzeg még az is lehet, hogy élmény lesz kanyarogni a nagy Maseratival, amely előbb-utóbb kistesvért (Ghibli szedán) és mostohát is kap a Levante SUV személyében. Ezek dízelmotorral is rendelhetők lesznek.














Kár a 4.7-es motorért,a csodaszép hangja miatt.Hogy ez mindegy lenne?Szerintem abszolút nem.