Nem tölt a Tesla a hidegben? Mutatjuk a megoldást!

Mit tegyünk és mit ne, ha nem tölt az elektromos autó az extrém alacsony hőmérséklet miatt

Kanadában egy szinte teljesen lemerült Tesla az extrém hidegnek köszönhetően több töltőoszlopon sem tudta megkezdeni a töltést. A sofőr rossz döntéseket hozott, de szerencsére még így is sikerült hazajutnia, a történtekből pedig vlogepizód készült.

Az esethez kapcsolódóan a videóban az látható, hogy a sofőr -28°C körüli kinti hőmérséklet mellett a 11% töltöttségű Teslával megállt egy Superchargernél, hogy gyorsan feltöltse a kocsit és induljon tovább. A töltés viszont nem kezdődött meg, amitől a sofőr megijedt. Spoiler alert: ilyenkor a helyes hozzáállás, ha nem pánikolunk, hanem türelmesen várunk.
Hirdetés
Történetünk főhőse jogosan tartva a ténytől, hogy az autó a kabin fűtésére rengeteg energiát használ el, minél gyorsabban megoldást szeretett volna találni, így a helyszínen az összes többi töltőoszlopot is kipróbálta, amelyek - ha nem hibaüzenetet dobtak - szintén csak 0 kW töltést tudtak biztosítani csatlakoztatáskor. Végül egy hasztalannak bizonyult segélyhívás és további 1% töltöttség elvesztése után egy 10 kilométerre található AC töltő felé indult. mindösszesen 2% maradt az akkucsomagban, mire odaért, de ott legalább meg tudta kezdeni a töltést.
Hirdetés
Mielőtt túlságosan is elmélyülnénk a részletekben, néhány alapvető tételt le kell szögezni. A -28°C nem játék, minden járműnek problémát jelent, nem csak az elektromosnak, az ember pedig ilyen hőmérsékleten, ha mondjuk egy kevésbé lakott területen ragadna és nem tud ellene védekezni, közvetlen életveszélyben van. Továbbá az elektromos autós tapasztalatok még nincsenek annyira a köztudatban, mint a belsőégésű motorosak, így nem várható el, hogy minden Tesla sofőr tisztában legyen a szükséges teendőkkel. A sofőr lényegében összesen két hibát vétett. Elsősorban nem volt tisztában azzal, hogy az akkumulátorokat ilyen hőmérséklet mellett a töltőnek először elő kell készíteni és fel kell melegíteni, a töltő pedig nem számolja hozzá a kiírt értékhez a kabin és az akkucsomag fűtésére átadott áramot, csak azt, ami már az akku töltöttségét növeli. Másodsorban pedig, hogy az autó ezt a folyamatot - amennyiben a töltöttség meghaladja a 20 százalékot - magától elvégzi, ha a GPS-ben megjelöljük úticélként a Superchargert.
Hirdetés
Ha viszont a videóban látható esethez hasonlóan már induláskor 20 százalék alatt járnánk, akkor sincs semmi ok az aggodalomra: az autó néhány percen belül el fogja kezdeni a töltést, miután az akkucsomag fűtése és előkészítése befejeződött.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?