NNG fejlesztések: ami a szemnek még láthatatlan
NNG: új alapokon az autós és mobil navigáció románca
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A felhasználó csak annyit fog észlelni, hogy a korábbinál több funkciót irányíthat telefonnal, de az autós navigáció komolyan megújul.
A navigációs készülékek típusának változásai eszközökre és a használat gyakoriságára lebontva. Ma már legnagyobb számban mobilról navigálnak a felhasználók, hiszen azon már az autóhoz sétálva is megadható az úticél. Akinek van az autójában beépített navi, az akkor is szívesen beállítja, ha valójában nincs is szüksége a segítségre - tehát ezen készülékeket gyakrabban használják
Az NNG szakemberei a navigációs piac vizsgálatánál megfigyelték, hogy egyre csökken a kézi navigációs készülékek száma, viszont egyre nagyobb teret nyernek a gyárilag beépített, valamint az okostelefonokon használható navigációs megoldások. A felmérések során arra is fény derült, hogy a gyárilag beépített autós eszközöket használják leggyakrabban, így a fejlesztő cég számára ezen két terület, az OEM és az okostelefonos alkalmazások a legfontosabbak.
Egy lehetséges út: a gyárilag beépített hardverkeret agya és parancsolója az okostelefon - ez a rendszer egyelőre csak iPhone4-re készült el
A kor kihívásaihoz alkalmazkodva az NNG Kft. ezért olyan új mobil platformot fejlesztett ki, amely biztosítja a helyfüggő szolgáltatások használatát autós környezetben is. A Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel és az U1 Research Nonprofit Kft.-vel együttműködve olyan navigációs platformot hoztak létre, mellyel lehetőséget biztosítanak partnereiknek, hogy az iGO eszközkészletének és felületének használatával fejlesszenek új alkalmazásokat. A projekt csaknem 750 milliós költségét közel 300 millió forinttal támogatta az Európai Unió és a magyar állam közös pályázata, a fejlesztők összesen 882 munkahónapot töltöttek a keretrendszer kialakításával.
Új funkciók a lenti menüsorban: tábla- és hangfelismerés
Az új, Android alapú platformmal a szoftverfejlesztők közvetlenül a navigációs motorba integrálhatják alkalmazásaikat, és ezáltal mobiltelefonunkat olyan dolgokra tehetik képessé, amikről eddig nem is álmodhattunk: vezérelhetjük például a klímát, a riasztót, nyomon követhetjük az autó mozgását. Akár élőszavas irányításra is lehetőséget nyújt, de ha kell, a beérkezett SMS-ből vagy e-mailből is kiolvassa a címet, s automatikusan megtervezi az útvonalat. Az ezeken kívül felmerülő lehetőségeknek csak a fejlesztők fantáziája szab határt.
Az intelligens rendszer balesetre gyanakszik, ha az autó indokolatlanul megáll, amennyiben a sofőr nem "nyugtáz", megy a riasztás a mentőknek. Hangfelismerés a jövőben nem csak a címmegadáshoz élhet, hanem akár a "Menj haza!", "Keress parkolóhelyet, benzinkutat!" vagy akár a "Hallgass!" vezényszavak is élhetnek
Példákat is bemutattak: egyik a táblafelismerő funkciók bővített, okosított változata, mely nemcsak észleli, és megjeleníti a jelzést, hanem az újonnan észlelt táblákat is elmenti az adatbázisban, s elérhetővé teszi a többi iGO használó számára. Vagy például észleli a jármű váratlan megállását, s rákérdez a vezetőtől, hogy minden rendben van-e? Ha nem kap visszajelzést, pár másodpercen belül, az autó koordinátáinak megadásával riasztja a mentőket, hogy baleset történt.
Az egymással kommunikáló autók "leadják a drótot" egymásnak
A rendszerek fejlődésével és integrációjával hamarosan eljuthatunk a menet közben egymással kommunikáló berendezésekig, melyek majd szólnak, ha a kijelölt útvonalon baleset történt, vagy mondjuk az időjárási körülmények okoznak problémát.
Így néz ki egy iGo-ba integrált klímavezérlő modul. Értelmét veszítheti a középkonzol számos gombja, ha mindent az okostelefonunkról vezérelhetünk majd. Furcsa, de mindez praktikus lehet, például carsharing rendszerű bérautóknál nem kell majd folyton gombokat keresni
Bár a fent említett funkciókra hallhattunk már példákat navigációs rendszerek kapcsán, a most kidolgozott platform új távlatokat nyit telefonjaink előtt: a gyári beépítésű rendszerekkel együttműködve valódi irányítóközponttá változtatják azokat, és nem kell majd külön készüléken pötyögni, ha navigálni akarunk, ha felcsavarnánk a fűtést, vagy épp másik rádióadót szeretnénk hallgatni.
Az NNG fő működési területei
A cég először a 2006-os CeBIT-en mutatta be nemzetközi navigációs termékeit, s azóta több mint 150 hardvergyártó céggel alakított ki kapcsolatot, aminek eredményeképp mára már több mint 110 országban, 45 nyelven érhetők el szolgáltatásaik.
Érdekes a téma, de nekem buta telefont készítsenek, ami nem fagy le, nem tud semmit, csak telefonálni, de azt nagyon.
Egyelőre azt látom, hogy minél több dolog van benne, annál több vele a probléma.
Nekem is van a telefonomon gps, de nem használom, hanem külön viszem azt a zsebemben ha olyan helyre megyek.
Nekem túlzásnak tűnik már ez az egész, inkább arra gondolok, hogy megint egy olyan dolog amivel lehet villantani , vagánykodni, és ezért meg fogják venni, mert hogy néz az ki egy tárgyaláson, vagy a haverok között ha valamit nem tud, illetve nem lehet vele dicsekedni.
A téma érdekes, a cikk rettenetes fércmunka.