Az autó a versenyen: nem látszott, hogy most először száll harcba itt ez a felállás
A több mint ötven éves múlttal rendelkező VLN szériából nőtt ki a Nürburgring Langstrecken-Serie - röviden NLS - névre hallgató sorozat. A számos géposztályban nevező csapatok autói együtt versenyeznek, így egyszerre átlagosan 170 versenyautó tartózkodik a Nürburgring Nordschleifén a szériaközeli túraautóktól a GT3-as modellekig. Nem meglepő tehát, hogy a futam különleges felkészültséget kíván minden indulótól, főleg azoktól akik sem hosszú távú versenyen, sem a Nürburgring északi nagykörén nem indultak még. A Toyota Gazoo Racing Trophy két fiatal magyar versenyzője, Lengyel Ádám és Molnár Bendegúz is most járt itt először, de máris arannyal tértek haza.
[BANNER type="1"]
Mivel sem Ádám, sem pedig Bendegúz nem versenyzett még a Nürburgringen, külön vizsgát kellett tenniük az úgynevezett Nordschleife Permit megszerzéséhez a nemzetközi versenyzői licenszük mellé. A csapatnak is akadt dolga: a fiúk autóját is át kellett alakítani a versenyre: a gyári 50 literes tank helyett 100 literes FIA homológ tartályra volt szükség, ami a Toyota Gazoo Racing Europe szakembereinek segítségével került az autóba.
A két fiú és az autó, avagy az SP3 géposztály győztesei a szeptemberi NLS futamon
Az időmérőn jött az első meglepetés: Bendegúz és Ádám a rajtrács második helyére kvalifikálta magát az SP3 géposztályban. A versenynap is meglepő eredménnyel zárult: taktikus, ügyes versenyzéssel teljesítették a srácok a negyed napon át tartó futamot. A srácok először "csak" a kategória leggyorsabb körét futották meg egy hajszállal 9 perc 56 másodperc alatt, majd 33 kört sikerült megtenniük, amihez összesen hat órára, plusz két és fél percre volt szükségük. Mögöttük majd 3 perccel ért célba a kategória második helyezettje. A srácokon kívül a Toyotának is nagy dicsőség az eredmény, hiszen a kategória dobogójára mindenki GT86-ossal került. Ádám és Bendegúz hamarosan újra versenybe szállnak: reményeik szerint még az idei szezonban benevezhetnek egy négyórás versenyre is.