Októberben jön a Dacia villanyautója!

Valószínűleg a piac legolcsóbb elektromos autója lesz a Dacia Spring

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Októberben kitavaszodik a Daciánál, érkezik a Spring, a márka első villanyautója.

Eltökélt célja a Renault-nak, hogy még több ember jusson megfizethető villanyautóhoz, ennek ékes példája a hamarosan megvásárolható Dacia Spring. Ezt a törekvést a Renault Hungária előrendelési akcióval is erősíti. A vásárlók már most leadhatják előrendelésüket az első 100 Dacia Springre, méghozzá kötelezettségvállalás nélkül! Az előrendeléshez ugyanis mindössze 100 000 Ft előleg szükséges, amelyet a rendeléstől való elállás esetén visszafizet az importőr. Ráadásul az előrendelés során a még futó elektromos autó pályázatban megítélt támogatás is felhasználható. A Spring 3,73 méter hosszú, az energiát 26,8 kilowattóra kapacitású lítium-ion akkumulátorban tárolja, hatótávolsága pedig több mint 200 km. A Renault Hungária nagy érdeklődésre számít a magyar piacon a modell iránt, ahol egyébként reprezentatív kutatásuk alapján a népesség jelentős része nyitott lenne a környezettudatos autózásra. Ám a megkérdezettek 63 százaléka bár nagyon szeretne villanyautót, nem tudja megfizetni.
Hirdetés
A kutatás számunkra azt bizonyította, hogy az emberek többsége vágyik az elektromos autózásra, de főleg az ár az, ami attól távol tartja őket” – nyilatkozott a kutatásról Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója. „A Dacia elektromos forradalma révén most módunk van sokak számára közelebb hozni ezt a lehetőséget, amelyet mi a Renault Hungáriánál előrendelési kedvezménnyel segítünk. Az érdeklődőknek érdemes már most biztosítani a helyüket az első száz Dacia Spring tulajdonos között, ezt alacsony előleggel tehetik meg, kötelezettségek nélkül. Ha ugyanis elállnak a rendeléstől, a Renault Hungária visszafizeti az előleget. Természetesen a még futó elektromosautó- pályázatban jóváhagyott támogatások is felhasználhatók az előrendelés során.” Azonban a modell hivatalos hazai áráról és további technikai paramétereiről csak október 15-én érkeznek meg a pontos információk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.10.08. at 21:06
    Permalink

    Van… illetve lesz egy e-Dacia ami rövidebb mint egy Sandero, kb. akkora akkuval mint egy első generációs Leaf, mást nem tudunk, a design-ről szó se essen, viszont 100.000 Ft ért “előrendelhetjük” miközben az áráról halvány közelítés sincs.
    Hát ez egy nagyon sz@r vicc!

  • 2020.10.09. at 08:07
    Permalink

    A paraméterek alapján ez az indiai belpiacos Renault Kwid lesz elektromos hajtáslánccal. A városi kisautó méretből adódó helykínálat és csomagtér, valamint az alacsony hatótáv tükrében csak valóban nagyon kedvező árazás mellett várható rá kereslet.
    A méretben és használati értékben egyező VW e-UP vagy Skoda Citigo e iV állami támogatás nélkül kb. 6,5 millió Forint környékén elérhető (ha van készlet). A Dacia egyszerűbb kidolgozásának és anyaghasználatának tükrében nagyjából 5 -5,5 millió Forintos támogatás nélküli ár lenne szerintem reális. Ez támogatással 4 millió Forint körüli végfelhasználói árat jelentene.
    Ettől alig magasabb áron ott vannak az egy mérettel nagyobb benzines kisautók magasabb használati értékkel és jóval nagyobb hatótávval. 5 és 6 millió Forint között pedig a hagyományos kompaktok olcsóbb modelljei. Ezek közül egyikkel sem fog tudni versenyezni ha nem sikerül az említett 4 millióra “belőni” a végfelhasználói árat.

    • 2020.10.09. at 09:31
      Permalink

      “A méretben és használati értékben egyező VW e-UP vagy Skoda Citigo e iV állami támogatás nélkül kb. 6,5 millió Forint környékén elérhető (ha van készlet).”

      Pontosítanék.
      1, Nem lesz több Citigo; sajnos.
      2, Támogatás nélkül 9(!) millió Ft az a 6,5. Ezzel a húzással sajnos vissza is léptem a listáról (úgy, hogy csak pár órám lett volna a kereskedő hívásától a foglalózásig). Nem túl vonzó egy nagyjából kifutott pályázatban várni erre, hogy Q1 vagy Q2-ben kapom meg az autót, amikor a külföldről behozott bemutató Up és Citigok (de akkor sokkal inkább utóbbit) ennyiért meg tudom venni, a magyarnál magasabb felszereltséggel.
      Nem tudom linkelni az árlistát, mert a linken már csak 2 árak nélküli oldalt tartalmazó pdf van.
      Ez az ajánlat is csak addig fog futni, amíg felfutnak kicsit az ID3 gyártással.

      • 2020.10.09. at 14:08
        Permalink

        Citigo szinte soha nem is volt – a 3 közül abból készült a legkevesebb, gyakorlatilag csak mutatóban létezik. A Seat miit gyártják még, most épp csak elektromos verzióban, de a cégcsoport Kelet-európai üzletpolitikája azt valamiért már rég kiirtotta, Ausztriában lehet kapni – ott épp most emelték a villanyautó támogatást összegét, de magyar vevő azt közvetlen aligha tudja igénybe venni. Érdekes lesz megnézni, hogy amint lejár a különböző ösztönzőkhöz kapcsolt adás-vételi tilalom (2-3 év) hogy fognak alakulni az árak.

Vélemény, hozzászólás?