Olajcsere házilag? Ezt akárki meg tudja csinálni!

Audi A6 Pénztemető #4 - Mindenképp cserélj olajat, ha használt autót veszel!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A fillérekért vásárolt, kérdéses állapotú Audi A6 szerelése, karbantartása egy olajcserével kezdődik: videón mutatjuk a folyamatot házilag, rengeteg információval az olajakról, a különböző szervizek árairól és arról, hogy vajon megéri-e otthon nekiállni.

Ha én meg tudom csinálni, akkor bárki: házilag, a legolcsóbb, leghétköznapibb szerszámokkal cserélem le a 600 ezer forintért vásárolt Audi A6 1.9 TDI Avant messze túlhajtott, ám a vásárláskor frissen cseréltnek hirdetett motorolaját. Lépésről lépésre nézhetitek végig a folyamatot, mindeközben úgy magyarázom, ahogy annak idején magam is megértettem, ne feledjétek, továbbra sem vagyok autószerelő. A sikeres műtét után pedig, a videó zárásaként

a különböző árkategóriájú szervizek ajánlataival is összevetem a házi olajcsere költségeit.

Így mindenki eldöntheti, hogy belevág-e a legfeljebb fél napos mutatványba, ezzel néhány tízezer forint megspórolása mellett akár egy potenciális új hobbit is kipróbálva. Az alábbi videó tanulsága mégis leginkább az, hogy az olajcserén sohasem szabad fukarkodni egy frissen vásárolt autó esetében, szemléltetem ugyanis azt is, hogy miként viselkedik a használt, koszos motorolaj, illetve a helyére kerülő, sohasem használt szinonimája.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.04.08. at 08:29
    Permalink

    Jó a videó, de az éppen karbantartandó autó motorháztetejére miért kell ráb@szni a motorolajos kannát vagy épp ráülni a tetejére? Egyszer szerelés közben betoppantam a műhelybe a szakikhoz akik a kocsimat csinálták, alkatrészt vittem nekik. A nem egyész 1 évvel előtte színrefújt, kamrában beégetett bordőmetál fényezésre rá volt baszva a faláda tele szerszámmal (a écsős hátú autó csomagtartójára). Azt hittem rögtön felrobbanok. Lepakolták, de tele lett a lakkozás karcokkal. Nem ugathattam mert úgyis engem szívattak volna meg. Tényleg ilyen sokan nem értik hogy MEGVIGYÁZNI az autót az mit jelent?

  • 2023.04.09. at 15:28
    Permalink

    Én most akarnám abbahagyni az autószerelő szakmát 25-30 év után megszakításokkal (de attól függ hogyan számolom mert ha melóhelyen nem akkor otthon biztos hogy javítottam.)
    Sokféle embert láttam szerelni köztük rengeteg szakmabelit is, és azt kell mondjam csak akkor ugorjon bele valaki akár egy olajcserébe is ha tudja mit csinál (kockáztat.)
    Rengeteg megszakított olajteknő leeresztőfuratot láttam már, meg szivárgó, csepegő leeresztőt.
    Azon kívül sok nem megfelelően megválasztott olajtípussal hajtott autót Az olajcsereperiódus nem kiütése ezek közt még a legkissebb elfelejtett dolog.
    Amikor pl 4 liter töltetből csak 2-3, 3 és fél folyik le olajszűrőcserével együtt akkor már érdemes átgondolni mi is lehet a probléma és a megoldás….Azért bárki látatlanba ne ugorjon bele mielőtt nem informálódik megfelelően. …vagy tegye de akkor valaki vállalja a következményeket is..

  • 2023.04.11. at 07:57
    Permalink

    Mindenképpen ajánlott egy alapos fórumozás, márkatársak csoportjában érdeklődé, jutúb videó megnézése. A meglepetések elmaradása így sem garantált, a beszakadó csavart pedig a szerelő is simán elő tudja idézni, sőt, a nem teljesen lecserélt olajat is szokták produkálni. Pl. rákérdezek, ha elszívó berendezést használ ami a pálca nyíláson keresztül szívja le a használt olajat, akkor nem kérem a szolgáltatást. Ugyanúgy nem kérem ha nem hozhatom a saját alkatrészem vagy nem nézhetem végig a műveletet.

Vélemény, hozzászólás?