Opel Astra GTC 4,1 l/100 km fogyasztással
GTC-ként is megkapja az 1.6 CDTI-t az Opel Astra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szentgotthárdi motorral bővül a háromajtós Opel Astra GTC motorkínálata. Nem csak takarékosabb, csendesebb is lesz a korábbinál.
Akár 198 km/órás végsebességre is képes lehet a rekord alacsony, vegyes üzemben 4,1 l/100 km fogyasztású Astra GTC
A Sports Tourer névre hallgató kombi Astrában már tesztelt 1,6 literes, 136 lóerős - szentgotthárdi gyártású, teljes egészében alumínium, változó geometriájú turbós - dízelmotor váltja a korábbi 1,7 literes 130 lóerőst a háromajtós Astra GTC-ben is. A korábbinál kisebb és könnyebb motor +6 lóereje mellé +20 (300 helyett 320) Nm nyomatékot is ad, 4,4 helyett 4,1 l/100 km vegyes fogyasztást hoz, s 109 g/km CO2 emissziójával Németországban A energetikai tanúsítvánnyal látja el a háromajtós Astrát.
Nem csak aszkétább tőle az Astra, hanem dinamikusabb is, 100 km/órára 10,2 másodperc alatt gyorsul a továbbra sem lepkesúlyú, ezzel a dízellel is biztosan jóval 1,5 tonna feletti saját tömegű kompakt, ami a 80-120 km/óra közötti, ötödik fokozatban mért rugalmasságban is sokat javult, 10,5 másodperces szintideje 9,2 másodpercre csökkent. Az 1.6 CDTI váltója a korábbiaknál rövidebb utakon, könnyebben kapcsolható hatfokozatú kézi, kipufogógázait a koromcsapdán túl NOx katalizátor is tisztítja, s így lesz az Opel valaha gyártott legtisztább dízele. Hangja állítólag a szegmens legszerényebbje, a stop-start rendszeres gázolajost az Opel ezért suttogó dízelként emlegeti.
Blokkjával és hengerfejével is alumínium, változó geometriájú turbós az Astra GTC eddigi legtakarékosabbjának számító, szentgotthárdi gyártású 1.6 CDTI
Az 1.6 CDTI felára a többi Astra esetében 80 000 forint a hasonló teljesítményű 1,7 litereshez mérten. Megérti költeni rá, ugyanis gyári fogyasztáselőnyével számolva felárát 65 000 kilométer alatt behozza, s valóban egy csendesebb, kulturáltabb, nem mellesleg, tisztább üzemű motor.