Patkányok támadják a Teslákat, mutatjuk, hogy miért!

A probléma több gyártónál is rendszeres, ráadásul legtöbbször a garancia sem fedezi a kárt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Miután húzós milliókat adtál ki egy új autóért, joggal háborodhatsz fel, ha nem tudod használni, mert a rágcsálók is érdekesnek találták. Ez az esztétikán túl kábelszakadáshoz és komoly elektronikai hibákhoz vezet, elméletben pedig akár tüzet is okozhat.

A környezettudatosság fontos szemponttá vált a járműiparban, kimondottan pozitív ráadásul mindez abban a ritka esetben, ha még a gyártási költségeket is visszaszorítja a zöldebb megoldás.

Erre remek példa a szója alapú kábelszigetelés, ami nem csak környezetbarátabb, de olcsóbb is a régi, olaj alapú megoldáshoz képest.

Váratlan problémák viszont bármilyen innováció esetén jöhetnek, régen például nem kellett azzal számolni, hogy a műanyag szigetelést megegye a patkány, hiszen eszébe sem jutott az ilyesmi. A szója és annak származékai viszont sok általunk vásárolt élelmiszer összetevőlistáján is szerepel, és bizony nem csak számunkra lehet értékes tápanyagforrás. Ezzel már több autógyártó is szembesült a saját szigetelőanyag-átállása során, és most, hogy autóik "rágcsálóbarátabb" környezetben, például New Yorkban is elterjedtek, a Tesla is meg kell, hogy küzdjön a patkányproblémával.

Ez a harc természetesen nem azt jelenti, hogy Elon Musk gumikesztyűben és vegyvédelmi maszkban patkányokat kell, hogy irtson: sokkal inkább az ezzel kapcsolatos garanciális ügyek intézése és az esetleges pereskedés a probléma a cégek számára.

A Tesla konkrét jogi támadással még nem szembesült, de lehetséges, hogy hamarosan fognak, egy újdonsült Tesla tulaj ugyanis nehezményezi, hogy új autója két hónapja használhatatlan, a garanciális javítást pedig megtagadta a cég, mondván, hogy ők nem hibáztak, hiszen a szója alapú kábelszigetelés minden gyártónál ilyen "mellékhatásokkal" járhat. Ismételten a vásárlók érdekei és a környezetvédelem nézeteltérése bontakozik ki, akárcsak a műanyag szívószálak esetében, azzal a különbséggel, hogy amíg a papír szívószál egy teljesen élhető alternatíva, és a legtöbb vásárlónak fel sem tűnik az átállás, addig a szója alapú kábelszigetelés súlyos milliókért vásárolt járművek teljes meghibásodását eredményezheti. Érdemesebb tehát inkább a belső égésű motoros autók európai kivezetési kísérleteihez hasonlítani az esetet, ahol a politika a vásárlók igényeit igyekszik megreformálni. A más üzemanyag által hajtott autó viszont még mindig jobb, mint a működésképtelen, de garanciáját is elvesztő autó, főleg, ha az utóbbira az ok a tulaj mulasztása helyett a gyártó anyagválasztása. A New York Times riportja szerint - ha az egyre növekvő számú érintett összefog - a gyártóknak nem lesz választása, a rágcsálóprobléma ugyanis valószínűleg az egész autóipart túléli majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?