Rettegj Golf! Németországban már ára is van az új Astrának!

Hamarosan rendelhető lesz a Peugeot 308 alapjain érkező Opel Astra

Az új Astrát belsőégésű motorokkal és hibridként kezdik forgalmazni, de már hivatalos, hogy 2023-ban érkezik a teljesen elektromos Astra-e is. A "premieren" elhangzott legtöbb infó már nem újdonság, de azért volt még mit mutatnia a rüsselheimi kompaktnak.

Az Opel három kulcsszava az elérhető, a német és az izgalmas: az Astra mindegyiknek megfelel majd a cég állítása szerint. Az autó hivatalos premierjére nem maradt túl sok infó a lepel alatt, az interneten ugyanis gyakorlatilag már bemutatkozott, mi is írtunk róla.[/url] A méreteit már eddig is tudtuk: 4374 milliméteres hosszával szinte pontosan akkora, mint az előző generáció, a tengelytáv viszont sokat nőtt, 2675 milliméterre, ami 1,3 centis növekedést jelent, legfőképp a hátsó lábtérnek. Szögletesebb vonalainak hála sportosabb külsőt kapott, az opcionális tető még tovább fokozza ezt a hangulatot.
Hirdetés
A minimalista fényszóródizájn csúcstechnológiát rejt: az adaptív Intelli-Lux LED® Pixel Light lámpatestek oldalanként 86 LED izzóval dolgoznak, az összesen 168 fényforrás garantálja az éjjeli kilátást a szembejövők vakítása nélkül. Oldalt durva törések dobják fel az Astrát, ezzel is a szögletes, sportos és kicsit retro dizájnt erősítve. Az autó hátulja is az újgenerációs Opelek stílusát viszi tovább, az L alakú hátsó lámpa úgy néz ki, hogy minden új modellen megjelenik majd. Az utastér tekintetében sem titok már egy ideje, hogy hatalmasat lép az Astra új generációja. Bent ugyanis az Opelek jelene váltotta a múltat: az alapfelszereltségként kínált, teljesen digitális Pure Panel műszerfal küldte nyugdíjba az analóg órákat. A belső tervezés során a letisztultság és az egyszerűség voltak a fő vezérelvek, nem csak kívül választott magának megosztó stílust az Opel. A látvány alapján a kényelem a többi új Opel színvonalát hozza, ami egyértelmű előrelépés a korábbiakhoz képest. Itt-ott felfedezhetőek benne a Stellantis minden márkájában visszaköszönő alkatrészek, de összességében ügyes munkát végeztek a Rüsselheimi dizájnerek a francia alapok elrejtésével.
Hirdetés
Az új Astra már a kezdetektől elérhető lesz konnektoros hibridként, 2023-ban pedig a teljesen elektromos Astra-e is érkezik. Emellett az Opel még nem temeti a kategóriában a belsőégésű motorokat, benzinesként és dízelként is árulni fogja az új kompaktot. A legtöbb vevő megtalálhatja majd a neki való motort a kínálatban: a hétköznapi autóknak megfelelő szórásban 110 lóerőtől egészen 225 lóerőig terjedő teljesítményszinttel lesz elérhető a modell.

Dedikált sportmodellről nem esett szó, így valószínűleg itt is a Peugeot 308-ból ismerős konnektoros hibrid lesz a csúcsmotor.

"Fantasztikus autó! Az új Astra izgalmas új fejezetet nyit a kompakt Opelek történetében. Ez az első alkalom, hogy egy Astra tisztán elektromos és plug-in hybrid változatban is elérhető lesz. Meg vagyok arról győződve róla, hogy az új Astra és Astra-e sok új vásárlót vonz majd az Opel márkához" mondta az Opel vezérigazgatója, Uwe Hochgeschurtz az autó világpremierjén, Rüsselsheimben. Az is kiderült, hogy az Astra németországi indulóára 22 465 euró lesz, és már idén ősszel rendelhetővé válik, 2022-ben pedig a németországi márkakereskedésekbe is megérkezik. Bár hazai ár és dátum még nincs, de mindezek alapján valahol 7 és 8 millió forint közt indul majd az alap Astra nálunk is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.09.01. at 19:19
    Permalink

    2019-ben egy alap “K” Astra (HB, 1.4B, 101Le) 14100 Euro volt.
    Eltelik ~2,5 év és 22 465 Euro az új alap Astra.
    Itt tényleg mindenki megőrült?
    …vagy csak mocskosul pofátlan lett, mert a korábbin is volt HASZON!

    • 2021.09.02. at 15:19
      Permalink

      Most is kapni 14.000 €-ért Opelt, csak azt úgy hívják Corsa. S igazából az is – ha nem is a K, de mondjuk a G/H – Astra igazi utódja. Azért nézzünk már rá ennek a kocsinak a méreteire: oké, hogy leírva a 4377 mm nem hangzik hosszúnak, de már a 308-nál is ott volt, hogy e mellé egy kategóriával nagyobb szélesség társul (voltaképp 3-as BMW/C-osztály/Audi A4 szélességű a karosszéria). Lényegében egy kocka autót gyártottak, ami ugyan pocsék gazdaságosságot eredményez, de feelingre elég nagy meglepetés lesz az érdeklődőknek. Élményben közelebb lesz egy Insigniához, mint egy K Astrához.
      A PSA-nál az 508-al mondták ki, hogy bizonyos kategóriákban tudják, hogy esélyük sincs versenyezni az eladási számokban, úgyhogy inkább a haszonkulcsra gyúrnak, mert míg a 308/407 korszakban konkrétan volt, mikor 0 haszonnal vagy veszteséggel kellett futtatni a termelést, s mivel már nem lehet állami támogatásra számítani, így valóban az a matek, hogy növelik a haszonkulcsot és rárepülnek a magánvásárlókra. Az, hogy legyártanak 100.000 autót a flottapiacra és majd remélik, hogy a szervizszolgáltatások visszacsepegtetnek valami kis nyereséget már nem életképes üzleti modell, már csak azért sem, mert a különböző adóreformok miatt az EU-s cégautó piac bármelyik pillanatban úgy dőlhet össze, mint egy kártyavár.

    • 2021.09.14. at 21:32
      Permalink

      Az analógia alapján, mely szerint a cégtulajdonos származási országa határozza meg az autó eredetét, akkor a Nissan is francia gyártmány? Mert a tulajdonosa a Renault. A Skoda meg a Seat német autó, mert a VW birtokolja a neveket?

Vélemény, hozzászólás?