Segítség, bezártam a kulcsot a tesztautóba! – Íme a megoldás!
Az Assistance és az autómentés rejtelmei - kire számíthatsz, ha az út szélén kizárod magad?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több órás útszéli várakozás, telefonálgatás, idegeskedés, a nap újratervezése és egy váratlan kiadás: ezek jöhetnek, ha bezárod a kulcsot, és nem tudod, hogyan tovább. Szerencsédre én is pórul jártam, így elmondhatom, mi a teendő és mire számíts ilyenkor.
A történet főszereplője ez a legutóbbi frissítés előtti, de már az új benzinmotoros Kia Ceed kombi, természetesen az autó tesztje is hamarosan érkezik majd az oldalra
Már átadáskor szóltak, hogy a legnagyobb biztonság érdekében szereti folyamatosan zárva tartani a lehető legtöbb ajtót a tesztautó, így még jobban fájt kintről fotózni a bent ragadt kulcsot
Mindezt persze ráadott gyújtással, bekapcsolt rádióval és teljes világítással sikerült abszolválnom, hogy biztosan sietni kelljen a mentéssel
Sírhattam vagy idegeskedhettem volna, de én inkább röhögtem magamon, miközben a Kia munkatársának próbáltam elmagyarázni telefonon, hogy pontosan mi is történt a tesztautóval, amit kiadtak nekem
egyenesen a Kia saját Assistance szolgáltatását vettem igénybe, de csak azért, mert kötelező volt ezzel kezdeni.
Magamtól biztosan egy közeli kisvállalkozást kerestem volna a telefonomon, ám ez a Kia által nyújtott szolgáltatás hatására megváltozott. Hívásomkor kérhettem volna okostelefonos ügyintézést, de én a hús-vér diszpécsert választottam. Először kb. negyed órát, majd egy rövid adat és problémaegyeztetés után még kb. ugyanannyit vártam a vonalban. Ezt követően tájékoztattak arról, hogy kit és honnan tudnak küldeni, illetve arról is, hogy kell-e majd fizetnem a szolgáltatásért. Amikor megfelelőnek ítéltem meg az ajánlatot, jelezték, hogy hamarosan keresni fog a helyi kontakt. Innentől pontosan ugyanaz történt, mintha én hívtam volna a kisvállalkozót, annyi különbséggel, hogy nem kellett keresnem, és amennyiben probléma lett volna a szolgáltatással, valószínűleg nagyobb biztonságban lettem volna, nem csak mert mindenképpen kaptam számlát, hanem mert maga a gyártó ajánlotta őket. Továbbá, ha már egy online kapcsolattal rendelkező - ennél biztosan jóval drágább - autót kaptam volna, akkor annak a lehetősége is fennállhatott volna, hogy egy távoli számítógépről, a beazonosításom után kinyissák nekem anélkül, hogy bárkit küldeni kellene.Megérkezett a segítség, a folyamat rutinszerűségén pedig jól látszott, hogy nem egyedi eset az enyém
Az ajtókeret felső sarka alá felfújható párnákat dugtak be, majd azokat felfújva épp csak egy fémkampónak elegendő helyet nyitottak.
Ezt a megoldást választva a "műtét" kezdete után 2 perc múlva a kezemben volt a kulcs, a bezárástól számítva összesen körülbelül másfél óra alatt.Az autó kinyitásához használt eszközök - nem egy túl bonyolult mutatvány kinyitni egy bezárt kocsit, még akkor sem, ha az a legújabb modell
A másik megoldás, hogy felfeszíted magadnak valami lapos tárggyal, amit be tudsz tolni az ajtó és a kaszni közé, majd kézzel feszíted ki annyira, hogy be tudj nyúlni a kampóval.
Előnye, hogy ez a megoldás mindig kéznél van, hátránya pedig, hogy ekkor szinte garantáltan sérülni fog az autó fényezése, illetve nagyon fáj, ha véletlenül odacsípi az ujjad a rakoncátlanul visszacsukódó ajtókeret.A szituáció külön poénja volt, hogy amikor elkezdett esni az eső, akkor az automata ablaktörlő is munkához látott
Az ár-érték arányban legjobb megoldás tehát az Assistance, a srácok ugyanis összesen 14 ezer forintot kértek a beavatkozásért, amiről számlát is kaptam, és mivel a hiba nem garanciális, nekem kellett kifizetni.
A nyitás pillanata: ekkor már mind tudtuk, hogy célegyenesbe ért a beavatkozás
hiába nyitottam ugyanis ki a centrálzárat, a gyújtás ráadására ismét reteszelődtek a ki nem nyitott ajtók.
Innentől pedig nem lehetett kívülről bejutni. A tanulság tehát, hogy a kulcs mindig legyen zsebben, vagy a kézben, ha meg a gyújtáskapcsolóban van, akkor ti is legyetek vele együtt az autóban.Végre nyitva az autó, a probléma megoldva - a pénztárcámmal együtt magam is megkönnyebbültem
Őszintén remélem, hogy tanultok a hibámból és sohasem lesz szükségetek az itt olvasottakra, de ha mégis, akkor legalább most már tudhatjátok, hogy pontosan mire kell számítani.
Hello! Nem tudom, lehet az én Kia ceedem “csak” a második generációs, de én is bent hagytam a kulcsot és nem lehetett úgy bezárni az autót. Sípoló hangot ad és nem lehet bezárni, egészen addig míg belül van a kulcs. De lehet ha más technikával, direkt akarom bent hagyni sikerülhet. 🙂
Gondolom az okoskulcsos, ez viszont az alap, bicskás.
A Skodánál a MySkoda nevű mobil alkalmazás egy 4-jegyű PIN-kód segítségével szerencsére kinyitja. Persze én is csak azután telepítettem, miután a “láblendítős” csomagtérajtót rázartam a bent hagyott kulcsra.