Segítség, bezártam a kulcsot a tesztautóba! – Íme a megoldás!

Az Assistance és az autómentés rejtelmei - kire számíthatsz, ha az út szélén kizárod magad?

Több órás útszéli várakozás, telefonálgatás, idegeskedés, a nap újratervezése és egy váratlan kiadás: ezek jöhetnek, ha bezárod a kulcsot, és nem tudod, hogyan tovább. Szerencsédre én is pórul jártam, így elmondhatom, mi a teendő és mire számíts ilyenkor.

Mind hibázunk néha, ráadásul egyetlen rossz mozdulat is vezethet komoly problémákhoz. A csúcs persze az, amikor azonnal ráébredsz a dologra, de már nem tudod visszacsinálni. Így jártam én is a vadonatúj tesztautóval: ráadott gyújtással, bekapcsolt rádióval és feltekert világítással, több száz kilométerre a pótkulcstól. Fogtam a fejem és röhögtem magamon. Szerencsére pánikba nem estem, mert épp egy nappal előtte írtam arról, hogy a profik egy percen belül bejutnak egy bezárt autóba és sietnem sem kellett túlságosan, így átszerveztem a napom és részletesen lejegyzeteltem, hogy mi történik ilyen helyzetben.
Hirdetés
A legegyszerűbb opció - saját autóval és az én helyzetemben egyaránt - elszaladni egy pótkulcsért, vagy megkérni valakit, hogy hozza el. Esetedben egy családtag, vagy bizalmas barát szaladhat el vele, egy kevésbé közeli ismerős pedig elmehet érted és elvihet a kulcsért. Ennek a Ceednek is volt egy pótkulcsa Budapesten a Kiánál, de sajnos ez a megoldás kiesett. Én ugyanis Szegeden ügyetlenkedtem el a szitut, idáig pedig nem tudták eljuttatni. Ezáltal viszont jól szimulálhatóvá vált az az eset, ha te út közben - esetleg egy nyaraláson, vagy üzleti kiruccanáson - zárod ki magad a kocsiból, netán csak senki nincs, aki elhozza, vagy a lakáskulcsodat is bezártad az autóba a slusszkulccsal együtt. A második megoldási lehetőség univerzálisabb, ám valószínűleg költsége is lesz: hívni a sárga angyalt. Én ennek a leghivatalosabb módját választottam,

egyenesen a Kia saját Assistance szolgáltatását vettem igénybe, de csak azért, mert kötelező volt ezzel kezdeni.

Magamtól biztosan egy közeli kisvállalkozást kerestem volna a telefonomon, ám ez a Kia által nyújtott szolgáltatás hatására megváltozott. Hívásomkor kérhettem volna okostelefonos ügyintézést, de én a hús-vér diszpécsert választottam. Először kb. negyed órát, majd egy rövid adat és problémaegyeztetés után még kb. ugyanannyit vártam a vonalban. Ezt követően tájékoztattak arról, hogy kit és honnan tudnak küldeni, illetve arról is, hogy kell-e majd fizetnem a szolgáltatásért. Amikor megfelelőnek ítéltem meg az ajánlatot, jelezték, hogy hamarosan keresni fog a helyi kontakt. Innentől pontosan ugyanaz történt, mintha én hívtam volna a kisvállalkozót, annyi különbséggel, hogy nem kellett keresnem, és amennyiben probléma lett volna a szolgáltatással, valószínűleg nagyobb biztonságban lettem volna, nem csak mert mindenképpen kaptam számlát, hanem mert maga a gyártó ajánlotta őket. Továbbá, ha már egy online kapcsolattal rendelkező - ennél biztosan jóval drágább - autót kaptam volna, akkor annak a lehetősége is fennállhatott volna, hogy egy távoli számítógépről, a beazonosításom után kinyissák nekem anélkül, hogy bárkit küldeni kellene. Engem személy szerint a Szegedi Assistance 7/24 kft. kezébe adtak, akik nem kérték, hogy említsem meg őket, én mégis megteszem. Néhány percen belül csörgött a telefon, a srácok kértek tőlem egy pontos pozíciót, és jelezték, hogy legalább fél óra lesz, mire kiérnek, de természetesen meg tudják oldani, hogy visszaszerezzem a kulcsom. Külön kaland volt a sok telefonálgatás, ugyanis az autó előszeretettel vette át a fülemről a hívásokat a bekapcsolva maradt autórádió kihangosítójára, amíg meg nem untam, és ki nem kapcsoltam a Bluetooth-t az eszközömön. Az idő kapcsán az ígéretet nem sikerült tartani, "több, mint fél óra" helyett 27 perc alatt érkezett meg a segítség, és egy elég régi módszer modernizált megoldásával oldották meg a gondot.

Az ajtókeret felső sarka alá felfújható párnákat dugtak be, majd azokat felfújva épp csak egy fémkampónak elegendő helyet nyitottak.

Ezt a megoldást választva a "műtét" kezdete után 2 perc múlva a kezemben volt a kulcs, a bezárástól számítva összesen körülbelül másfél óra alatt. Ha viszont nem egy tesztautóról van szó, akkor valószínűleg el sem jutok a telefonomig, hanem megpróbálom megoldani a helyzetet. Nyilván nincsenek felfújható párnáim - és a vészhelyzetben valószínűleg neked sem lesznek - de az interneten rákeresve könnyen meg lehet találni a terméket, 2 és 30 ezer forint közötti szórásban árulják őket újonnan. Előnyük, hogy szinte biztosan sérülés nélkül nyitnak sokféle kocsit, hátrányuk pedig, hogy sohasem lesznek kéznél. De ha mondjuk a szálláson, leállítva marad ott az autó, csak épp bele van zárva a kulcs, és megoldható gyalog is az életed pár napig, akkor az egyik legolcsóbb megoldás lehet rendelni egyet, csak ez az eset nem túl gyakori.

A másik megoldás, hogy felfeszíted magadnak valami lapos tárggyal, amit be tudsz tolni az ajtó és a kaszni közé, majd kézzel feszíted ki annyira, hogy be tudj nyúlni a kampóval.

Előnye, hogy ez a megoldás mindig kéznél van, hátránya pedig, hogy ekkor szinte garantáltan sérülni fog az autó fényezése, illetve nagyon fáj, ha véletlenül odacsípi az ujjad a rakoncátlanul visszacsukódó ajtókeret. Hogy az említett opciók közül melyiket választod, az a te döntésed kell, hogy legyen, ehhez viszont még egy fontos infó kimaradt, hogy mindez mennyibe került. A pótkulcsot elhozatni a legolcsóbb és egyben a legdrágább megoldás is lehet: elég lehet akár egy "Köszi!", de húzós tízezreket is elkérhetnek benzinre, az a két pont közötti távolságnak és a rokoni/baráti szál erősségének függvénye. Párnát venni, és két nap múlva kinyitni az autót pár ezer forint, de várni kell rá, hacsak nincs egy autós/szerszámos bolt a közelben, ahol kapni ilyesmit. Erőszakkal felfeszíteni az autót ott és akkor ingyen van, viszont az esetleges károk javításának húzós költsége is lehet, már persze ha nem akarod még évekig nézegetni a bénaságod nyomait.

Az ár-érték arányban legjobb megoldás tehát az Assistance, a srácok ugyanis összesen 14 ezer forintot kértek a beavatkozásért, amiről számlát is kaptam, és mivel a hiba nem garanciális, nekem kellett kifizetni.

A cikk informatív, lényegi része ezzel véget is ért, de úgy érzem, néhányotokban maradt még egy megválaszolatlan kérdés: hogy mégis miként sikerült kizárnom magam egyetlen kulccsal, ami az autóban volt a gyújtáskapcsolóban, miközben én magam értelemszerűen az autó mellett álltam. A képlet egyszerű, letettem a kocsit a lakásom előtti parkolóban, majd bezárás után feltűnt, hogy az ablakok lent maradtak. Megszokásból nyomni kezdtem a zárgombot a kulcson, de az ablakok nem mentek fel. Próbálkoztam még pár kulcstrükkel, de végül rá kellett jönnöm, hogy ilyen extra nincs az autóban. Ekkor - épp a kialakult problémát elkerülendő - kinyitottam az autót, és miután láttam, hogy a tükrök kihajtódtak, a fogadófény pedig felkapcsolt, behajoltam a reteszeletlen autóba a lehúzott ablakon. Ráadtam a gyújtást, és az ablakkereten átnyúlva felhúztam az automata ablakokat, majd rányitottam a kilincsre, hogy levegyem a gyújtást és kivegyem a kulcsot. Itt akadt meg a folyamat:

hiába nyitottam ugyanis ki a centrálzárat, a gyújtás ráadására ismét reteszelődtek a ki nem nyitott ajtók.

Innentől pedig nem lehetett kívülről bejutni. A tanulság tehát, hogy a kulcs mindig legyen zsebben, vagy a kézben, ha meg a gyújtáskapcsolóban van, akkor ti is legyetek vele együtt az autóban.

Őszintén remélem, hogy tanultok a hibámból és sohasem lesz szükségetek az itt olvasottakra, de ha mégis, akkor legalább most már tudhatjátok, hogy pontosan mire kell számítani.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.07.22. at 09:00
    Permalink

    Hello! Nem tudom, lehet az én Kia ceedem “csak” a második generációs, de én is bent hagytam a kulcsot és nem lehetett úgy bezárni az autót. Sípoló hangot ad és nem lehet bezárni, egészen addig míg belül van a kulcs. De lehet ha más technikával, direkt akarom bent hagyni sikerülhet. 🙂

  • 2021.07.23. at 19:59
    Permalink

    A Skodánál a MySkoda nevű mobil alkalmazás egy 4-jegyű PIN-kód segítségével szerencsére kinyitja. Persze én is csak azután telepítettem, miután a “láblendítős” csomagtérajtót rázartam a bent hagyott kulcsra.

Vélemény, hozzászólás?