Spórolós után izomkabrió: Mercedes-Benz SLK 55 AMG

Bemutatkozott az izomkolosszus Mercedes-Benz SLK 55 AMG

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden idők legizmosabb SLK-jaként, 5,5 literes, feltöltő nélküli V8-assal mutatkozott be a Mercedes-Benz SLK 55 AMG.


A harmadik generációs SLK-t már az év elején megismerhettük, legutóbb pedig legtakarékosabb, dupla turbós, négyhengeres dízel változata mutatkozott be. Most itt a másik véglet, a legizmosabb, vagyis az AMG-kivitel. Utóbbit feltöltő nélküli 5,5 literes V8-as hajtja, 422 lóerővel és 540 Newtonméter nyomatékkal, 7 fokozatú AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC automata váltón és hagyomány szerint a hátsó kerekeken keresztül. A különlegesség azonban nem a 4,6 másodperces 100 km/órára gyorsítás, hanem a 8,4 l/100 km kombinált fogyasztás, illetve a 195 g/km-es szén-dioxid emisszió. Utóbbit egyebek mellett start/stop-elektronikával és hengerlekapcsolással érték el az AMG-fejlesztők, 800-3600/perc között, amennyiben a váltó a C, azaz Controlled Efficiency (kontrollált hatékonyság) üzemmódban van, csupán 4 hengerrel, 230 Newtonméternyei elérhető nyomatékkal ketyeg. Természetesen ilyenkor is elég egy izmosabb gázfröccs és 0,3 másodperc alatt V8-as lesz a takarékos, akár 200 baros, közvetlen befecskendezésű gépből.

Az SLK 55 AMG természetesen nem csak motorjával, szelepnyitással menet közben is változó, de természetesen mindenképp sportos kipufogóhangjával, módosított lökhárítóival, küszöbeivel és egyedi alufelnijeivel is különbözik a széria többi tagjától. Extrái között minden megtalálható, amit az SLK-vásárlók már megszokhattak, így nem hiányzik a távolságtartós tempomat, az elektromosan sötétíthető üvegtető és a meleg levegős "légsál" sem, de vannak kifejezetten AMG-újdonságok is, így fokozottan sportos futómű és önzáró hátsó differenciálmű is a piacra jövő év januárjában érkező, harmadik generációs SLK 55 AMG palettáján.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?