Hirdetés

Takeri: Tokióban lesz látható a következő Mazda6 előfutára

Mazda Takeri: tanulmány Tokióra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövő hónapban Tokióban bemutatják a másfél év múlva esedékes következő Mazda6 előfutárát, azaz a Mazda Takeri tanulmányt.

Várhatóan másfél év múlva kerül piacra a Mazda6 következő generációja, de már az idei Tokiói Autószalonon, azaz december elején megismerkedhetünk előzetesével, a Sky Activ megoldások teljes arzenálját viselő Takeri tanulmánnyal.

Lapítottabb tetővonal, szűkebb orr-rész és insigniásan domborodó karosszéria-elemek az új Mazda tanulmányon

A moduláris acél padlólemezre épülő modellben új koncepcióval épülő futóművet, alacsony tömegű kézi és automata váltókat és takarékos benzines és dízelmotorokat vonultat fel a Mazda, hogy ezekkel a lépésekkel biztosítsa be magát a szigorodó környezetvédelmi előírásokkal szemben.

A Jaguar XF-re hajazó farrész

A SkyActiv építési rendszer egyik alapja, hogy a könnyű acélvázat kisebb részegységekből szerelik össze legószerűen, így viszonylag egyszerűen lehet kisebbé vagy nagyobbá tenni annak megfelelően, hogy Mazda3-as vagy épp CX-9-es alapjait adja. A Takeri is a Kodo – a mozgás lelke formanyelv szellemében készült, akárcsak a CX-5, így jóval erőteljesebb lesz megjelenése, mint a jelenlegi hatosnak.

Változik a lámpák kialakítása, a hűtőrács, hangsúlyosabbak a karaktervonalak, összességében pedig kupészerűbb a limuzin megjelenése.

A minimalista műszerfalra az Apple is büszke lehetne, a sorozatgyártású 6-osban feltehetően háromszemélyes pad lesz hátul. Bár az sem kizárt, hogy négy- és ötszemélyes változatban is piacra kerül

Hirdetés

Farrésze a csomagtartón átívelő krómcsíkkal és a szűk lámpákkal kicsit emlékeztet a Jaguar XF vonalaira, míg utastere állítólag letisztult minimalizmust tükröz. A négyüléses utastérben kevés a gomb, a legtöbb funkciót egy i-Drive jellegű forgó gombbal lehet irányítani. A tanulmány motorterében a könnyű építésű, alacsony belső súrlódású 2,2 literes, 175 lóerős, 420 Nm nyomatékú Sky Activ-D turbódízelt találjuk, mely rendkívül alacsony kompressziójával emelkedik ki a dízelmotorok közül, és a regeneratív fékenergia felhasználásnak, valamint intelligens start-stop rendszernek köszönhetően pusztán 104 g CO2-t ereget a levegőbe kilométerenként.

Nincs felesleges kapcsolóerdő, a műszerek a vezető körül csoportosulnak

A motorhoz új fejlesztésű automata váltó kapcsolódik, a Mazda állítása szerint ezzel is majdnem olyan takarékos az autó, mint manuális szerkezettel.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?