Tizenöt éve menő, a most kicsit felfrissített Morgan Aero 8

Genf 2015: ötödik szériájába lépett a Morgan Aero 8

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogy azt a Morgantől megszoktuk, a fejlesztés nem űrsebességgel történik. Az idei Genfi Autószalonra az Aero 8 újult meg alig láthatóan.


Modern retró, vagy ahogy tetszik. Az Aero 8 sorozat gyökerei még a kétezres évek legelejére vezetnek vissza, amikor retróláz hódított az autóiparban. A kortárs Morganek legerősebbike és legáramvonalasabbika - innen a neve is - most egy picit felfrissült. A változásokat persze alig lehet kiszúrni, akár a tavaly 9 lóerőt nyert Plus 4 esetében.
Hirdetés


Bár kinézetre a kocsi megegyezik a 2000 és 2010 között gyártott Aero 8-cal, a bódé alatt minden jobb mint eddig. A kis manufaktúra jobb kezelhetőséget, növelt komfortot, modernebb technológiát és minden eddiginél több luxusfelszerelést ígér az ötödik szériájánál tartó Aero 8-cal. Az autó elején nehéz bármi újat látni, de az oldalajtók mögött a kevésbé avatott szem is kiszúrja a változásokat. A korábbi Aero 8 kerek lámpáinak helyét új egység vette át az Aeromax kupé stílusában.

Vannak technikai újdonságok is, a futómű a korábbinál jóval szokványosabb, elöl és hátul is kettős keresztlengőkaros, stabilizátorrudas. Ez mérnöki szempontból nem annyira izgalmas megoldás, de mindenképp jót tesz a kocsi mindennapi használhatóságának. A motor a korábban is használt BMW fejlesztésű szívó V8-as, az N62 szériából, a szívó és kipufogóoldali szelepeknél is változó vezérléssel, meg persze a gyárihoz képest pár plusz lóerővel a morganféle motorvezérlésnek köszönhetően.

Az új Aero 8 a Morgan történetében először olyan vászonetetőt kap, amit az ülések mögé lehet rejteni. Lehet hozzá keménytetőt is kérni, úgy az esős évszak is kellemesebb a brit roadsterrel. Gyorsulásról, végsebességről és pontos teljesítményadatokról még nem tudunk beszámolni, de a körülbelül egytonnás Aero 8-nak minden esélye megvan arra, hogy nagyon jól menjen. A cég minden eddiginél jobb megmunkálási minőséget ígér; a gyártás októberben kezdődik és feltehetőleg alig két évig tart majd, ha tényleg csak 300 darabot terveznek belőle.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?