Tóth Géza a magyar drift bajnoka
Megvan az idei év drift-bajnoka
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Közel száz versenyző vett részt Tökölön a Drift, GyorsulásiFutam és a Gymkhana szakág szezonzáró hétvégéjén, ahol eldőlt a bajnoki cím is.
2011 évi Hell Drift OB győztese az E36-os hármas BMW-t hajtó Tóth Géza
A Hell Energy Országos Drift Bajnokságban még öt versenyző volt érdekelt az idei Pro szériás sorozat utolsó fordulójában Tökölön. A legfőbb kérdés az volt, hogy vajon Tóth Géza „Alapos” meg tudja-e őrizni hidegvérét amennyiben a szombati kvalifikáción a legjobb 16-ba kerül. Nem volt egyszerű feladat számára, mivel a technika ördöge az edzés legvégén kibabrált vele. A selejtező futamok már javában zajlottak mikor autója trélerre került. Vészes előjel volt ez számára, ugyanakkor szerencse is, hiszen még időben tudott szert tenni kölcsönautóra. A felajánló Szabó Szilárd volt, így Géza egy E500-as Mercivel vághatott neki éles köreinek. Meglepő módon Géza tökéletesen ura volt a helyzetnek, pedig még soha nem vezette ezt a versenyautót. A két értékelt futam bőven elegendő volt arra, hogy bebiztosítsa helyét a másnapi páros csaták között szereplő legjobb 16 pilóta közé. A kvalifikációt legjobban ugyanezzel az autóval eredeti tulajdonosa Szilárd teljesítette, őt követte Varga Tamás és Galacs Gábor akik mindketten egy BMW E30 V8-as versenyautót nyüstölnek.
A Hell Energy Országos Drift Bajnokságban még öt versenyző volt érdekelt az idei Pro szériás sorozat utolsó fordulójában Tökölön. A legfőbb kérdés az volt, hogy vajon Tóth Géza „Alapos” meg tudja-e őrizni hidegvérét amennyiben a szombati kvalifikáción a legjobb 16-ba kerül. Nem volt egyszerű feladat számára, mivel a technika ördöge az edzés legvégén kibabrált vele. A selejtező futamok már javában zajlottak mikor autója trélerre került. Vészes előjel volt ez számára, ugyanakkor szerencse is, hiszen még időben tudott szert tenni kölcsönautóra. A felajánló Szabó Szilárd volt, így Géza egy E 500-as Mercivel vághatott neki éles köreinek. Meglepő módon Géza tökéletesen ura volt a helyzetnek, pedig még soha nem vezette ezt a versenyautót. A két értékelt futam bőven elegendő volt arra, hogy bebiztosítsa helyét a másnapi páros csaták között szereplő legjobb 16 pilóta közé. A kvalifikációt legjobban ugyanezzel az autóval eredeti tulajdonosa Szilárd teljesítette, őt követte Varga Tamás és Galacs Gábor akik mindketten egy BMW E30 V8-as versenyautót nyüstölnek.
Szabó Szilárd E 500-as W124-es Mercedese a szombati nap legjobbjának számított, és a bajnoki címet szerzett Tóth Géza is ezen autóval szerzett magának jó helyet másnapra
A verseny végeztével az időterveknek megfelelően a szervezők alig fél óra leforgása alatt tökéletes összhangban építették át a versenyterületet a drift szakág mindkét kategóriájának. A pilóták két egymástól független pályán edzéssel hangolódhattak rá a verseny egyenes kieséses szakaszára. Az erőgépek felvonulása és pilóták bemutatás után szinkronban folytak mindkét kategória futamai, így a nézők megállás nélkül élvezhették a keresztben csapatást.
Erő helyett inkább csak jó technika és persze hátsókerékhajtás kell Gymkhana műveléséhez. Így egy Lada is legyőzhet egy S Mercit - erre volt is példa a tököli hétvégén
Hátsókerék hajtású Fordok csatája, figyelem a képen szereplő Focus is ilyen! A Zentai testvérpár most először küzdött meg egymással éles csatában, így igazi testvérharcot láthattak a nézők
Sokan azt mondják, hogy a legjobb 8 között már bármi megtörténhet, de természetesen mindig vannak favoritok. Az első csatában Tóth Géza Szilágyi Kálmán ellenében hozta a papírformát, míg Nagy Gergő Porkoláb Péterrel vívott küzdelemben tudott felülkerekedni, igaz itt már közel sem volt annyira egyértelmű a különbség. A harmadik páros Varga Tamás „Puci” és Zentai Attila viszont elsőre nem bírt egymással. Puci a 4.6-os Alpina V8-as volánja mögött komoly nyomást mért Attilára, ám a fordított felállásban Attila is kellően megszorongatta a Hell Racing Team versenyzőjét. Az ismételt menetben Puci bebizonyította, hogy korábbi súlyos nyakcsigolya sérüléséből teljesen kigyógyult és ugyanolyan elánnal versenyez, mint azt eddig megszokhattuk tőle. Győzelmével már a legjobb 4 között tudhatta magát, csak úgy, mint Galacs Gábor aki szlovák ellenfelét győzte le szintén egy visszahívásos csatában.
Hell Drift OB Pro Liga zárófutam:
- Tóth Géza "Alapos" - BMW E36 V8
- Varga Tamás "Puci" - BMW E30 V8 Alpina
- Nagy Gergő - BMW E36 M3
- Galacs Gábor - BMW E30 V8
Hell Drift OB Street 3. futam:
- Hetyési Zsolt - Nissan S13
- Peter Kurnava (Szlovákia) - Nissan 350Z
- Polgár Zoltán - BMW E36 Alpina
- Temesvári Péter - BMW E30 V8
2011 évi Hell Országos Drift Bajnokság Pro Liga végeredmény:
- 1. Tóth Géza 124 pont
- Nagy Gergely 99 pont
- Varga Tamás 79 pont
- Zahuczki Zsolt 73 pont
- Szántó Nikolett 61 pont
- Galacs Gábor 51 pont
- Roman Kolesar 44 pont
- Szekeres Ferenc 44 pont
- Porkoláb Péter 43 pont
- Zentai Attila 42 pont
Látványelemként az E30-as BMW-t hajtó Galács Gábor olykor piros gumifüsttel örvendeztette meg a nagyérdeműt
A Street kategóriában Hetyési Zsolt és a szlovák Peter Kurnava döntőzött egymással. Zsolt élete első versenyén gyönyörű autózással megnyerte a futamot. A harmadik helyet Polgár Zoltán szerezte meg, aki ezen felül az éves bajnoki címet is bezsebelte, függetlenül az utolsó záró futam végeredményétől.
Nem csak koros, friss versenygépek is forogtak a pályán. A látványos Chevrolet Camaro például a hazai piacon vadonatúj