Új jelvényt kapnak a legerősebb SEAT modellek
Sportos almárka lehet a Cuprából
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Miközben különálló sportmárkát faragnának a Cuprából, a SEAT levédette a Cupra R, Bolero, Salsa és Tango neveket is. Bizakodunk, bizakodunk.
Kiválhatnak a SEAT palettájából a Cupra modellek, már új márkalogót is terveztek számukra
Úgy látszik, hogy a SEAT többet szeretne kihozni legsportosabb modelljeiből, ugyanis a rendkívül sikeres TCR program után új logókat védettek le a Cupra, illetve Cupra R modelleknek. Mindez az Autocar szerint arra enged utalni, hogy a Cupra különálló almárkaként folytathatja, palettája jobban elkülönülhet a Volkswagen égisze alá tartozó spanyol autógyárétól. Mostanában nagyon divatos dolog lett több szabadságot adni a teljesítménymodelleknek, így lett almárka az AMG-ből, az Audi Sportból és legutóbb a Polestarból is. Többféle mérges jelvényt is terveztek a Cuprának, egyik például a SEAT jellegzetes S betűjére építkezik, a Cupra R pedig, kiindulva az elődökből, még a faceliftje után 300 lóerős Leon Cupránál és a szintén 300 lovas, de csak 2018 elején érkező Ateca Cupránál is komolyabb gépet sejtett.
Belegondolni is szép, milyen teljesítménymodellek járhatnak a spanyolok fejében, ha különálló márkaként kezelnék a Cuprákat
Nem csak új logókat védetett le a spanyol gyár, hanem a Tango, Salsa és Bolero modellneveket is, amiket korábban sportos koncepciók viseltek. Közülük a legidősebb a Bolero 330 BT tanulmányautó, ami egy 2,8 literes, 330 lovas V6 motort rejtett és vadító, szénné szélesített külsőt kapott. Ugyanezt a hajtást kapta, de már csak 250 lóerős volt a Salsa koncepció, ami a 2000-es Genfi Autószalonon vetítette elő a SEAT új dizájnvonalát és a második generációs Leon legendás vonalait. A legfiatalabb a Tango, ami egy Ibiza alapokra épített kétüléses roadster volt, 1,8 literes, turbós, négyhengeres motorral, és mindenki imádta. Mindegyik utalás biztató, bizonyára sokan élnénk egy harapós, tető nélküli SEAT Cupra modellt.
Korábbi sportos koncepciókon használt neveket hozhat vissza a SEAT. Ezek a Tango, a Salsa és a Bolero
a bloero az 1M leon szedánosított továbbfejlesztett változata. a salsa meg ugye az 1p leon, úgy tűnik nem fért meg egymás mellett már a kettő, illetve luxus lett volna anno, így maradt az olaszosabb,alfásabb 1p vonal, ami végülis nem baj, nagyobb újítás volt, mint a bolero.
a cupra r / 4×4, akkor komoly ellenfele lehet a golf r-nek (illetve nem is lenne ellenfél a golf, mert az inkább praktikus és kevésbé sportos, sleeper)…..ilyen lehetséges? egy 350lovas 5f cupra awd-vel el lennék ;]