Újabb hírek a dugódíjról: a Kiskörúton belül lehet csak igazán

Dugódíj is jöhet a Budapest-matrica mellé

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elsősorban Budapest legbelsőbb részéből szorítaná ki az autókat a főváros vezetése, de a teljes közigazgatási területen szedne némi pénzt.


Két héttel ezelőtti hír, hogy évi 5000 forint lehet az a díj, melynek megfizetését igényelné a főváros - akár már jövő év elejétől - ahhoz, hogy a közigazgatási területén autózhassunk. Az eddig is tudható volt, hogy a Budapest-matricaként is felfogható díjon felül létrehoznának egy további, valódi dugódíjnak is tekinthető sarcot, ám annak határvonaláról eddig nem esett szó. Minap azonban Tarlós István, Budapest főpolgármestere a Népszavának adott interjújában elárulta, Pesten a Kiskörút lehet a dugódíjjal védett zóna határvonala, s Budán sem húzódna az messzebb a Dunától. A díj mértéke azonban még most sem ismert.
Hirdetés

A dugódíj bevezetése a 4-es Metró támogatási szerződésében rögzített vállalás az Európai Unió felé, ám annak mértékét és az érintett terület határait a szerződés nem rögzíti. A díj bevezetése kapcsán legutóbb 2016 végét említette Tarlós, ám nem zárható ki a kétlépcsős bevezetés sem, azaz például az, hogy a képzelt Budapest-matrica már jövőre kötelező lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:35
    Permalink

    Ez badarság, a Kiskörúton belül már most is alig lehet valahol autóval közlekedni annyi a sétáló, egyirányú és “célforgalmas” utca. Ide már most is csak az hajt be, akinek nagyon fontos dolga van. Ráadásul a “kiskörúton belül” kifejezés Budán nem értelmezhető.

Vélemény, hozzászólás?