Vajon a magyar utakon is boldogul a hazai gyártású Cupra?
Teszten a Cupra Győrben készülő újdonsága, íme a Terramar!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még az Év Autója döntősei közé is bekerült a Cupra győri újdonsága, így joggal merül fel a kérdés: tényleg ennyire jó lett? Íme a válasz!
Ritkán fordul elő, hogy mire hozzám kerül egy tesztautó, addigra annak minden titkát kívül-belül ismerem. A Terramar esetében viszont már pontosan tudtam mire számíthatok, hiszen a tavaly testközelből láthattam, hogyan áll össze az alkatrészek sokasága a nagy egésszé a győri Audi gyárban, illetve Spanyolországban menet közben is kipróbálhattam. Utóbbi viszont hagyott bennem kérdőjeleket, hiszen a márka őshazájának útjai össze sem hasonlíthatóak a itteniekkel, illetve a hosszútávú fogyasztási adatok miatt is vártam, hogy itthon is eltölthessek vele egy hetet.
Időközben az is kiderült, hogy a Cupra újdonsága bekerült az Év Autója top 7 döntőse közé, sőt már azt is tudjuk, hogy csak a hatodik legtöbb szavazatot kapta, de a konkurens modellek listáját végignézve ezen nem érdemes meglepődni, hiszen ebben az évtizedben egyetlen kivételtől eltekintve csak olyan autók kaphatták a címet, amelyek megvásárolhatók tisztán elektromos hajtáslánccal. De szerencsére nem ezektől a díjaktól lesz egy autó jó vagy rossz, szóval inkább koncentráljunk a lényegre!
A Terramar dizájnja a tipikus Cupra fomajegyeket tartalmazza, vagyis ezen is megtalálhatóak elöl a háromszög alakú nappali menetfények, illetve hátul a világító embléma és a fénycsík amely a két hátsó lámpatestet köti össze. Oldalról nézve klasszikus SUV forma rajzolódik ki, jóval konszolidáltabb a sziluett, mint a nagyjából azonos dimenziókkal rendelkező Formentor esetében.













Nézzük mi mozgatja a Terramart! A tesztautó szívét 1,5 literes, négyhengeres benzinmotor adja 150 lóerővel, és kerek 250 newtonméterrel. Ehhez társul egy hétfokozatú DSG automata váltó, ami az első kerekekhez juttatja az erőt, sőt még lágy hibrid rendszer is segít.


Összességében tehát a Terramar egy vagány városi terepjáró, amely inkább családi autóként szuperál, kevésbé skizofrén, mint a testvérmodell Formentor. A tesztidőszak alatt az étvágya sem volt hajmeresztő, hiszen 7,89 literrel beérte 100 kilométeren főleg országúti és városi szakaszokon haladva. Ráadásul néha azért csak oda tévedt az ujjam a sportos üzemmódra.
Jelenleg 15 643 770 forintról indul a Terramar, de ebből kapásból levonható 1 millió forint kedvezmény. A tesztautó rengeteg extrát kapott, ezek közül a költségesebbek közé tartozik a 331 ezer forintos fekete metálfényezés, a 435 ezer forintos belső kárpitozás, vagy épp a 371 ezer forintos Digital Drive csomag, amely többek között a HUD-ot, vagy épp a navigációt foglalja magába. A már említett Pure Performance pakk, amely az adaptív futómű-vezérlést, vagy épp a Matrix LED Ultra fényszórókat foglalja magába 654 ezer forint. Így a konkrét példány ára 18 661 030 forint. Nem olcsó mulatság, viszont a márka különlegességét és a tesztautó kategóriáját tekintve nem a valóságtól elrugaszkodott ár. Szóval, a Terramar tökéletes lehet azok számára, akik szeretnek kitűnni a tömegből, ugyanakkor olyan SUV-ra van szükségük, amelyben hátul felnőttek is kényelmesen elférnek, miközben a csomagtér is tágas marad.
Árak
Tesztmodell alapára
15 643 770 Ft (2025.01.24.)
Tesztautó ára
18 661 030 Ft (2025.01.24.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,3 s
Végsebesség:
205 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4519 mm
Szélesség:
1863 mm
Magasság:
1584 mm
Saját tömeg:
1638 kg
Össztömeg:
2180 kg
Terhelhetőség:
542 kg
Tengelytáv:
2681 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
642 l
Motor és váltó
Motor:
benzinmotor (lágy hibrid)
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
Hétfokozatú automata
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,3 s
CO2-kibocsátás:
139-152 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,89 l/100km