Vajon Toyota szívet kap a Mazda első plug-in hybridje is?

Március 8-án debütál a Mazda CX-60 - zöld rendszámmal és 300 lóerő feletti teljesítménnyel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mit adhat a világnak a Mazda a nők napján? Egy bő 300 lóerős plug-in hybrid SUV például jó lesz?

Nem tudni, hogy véletlen egybeesés-e, vagy szándékos tervezés, mindenesetre március 8-án, a nemzetközi nőnapon debütál a Mazda új "nagyobb platformos" modelljeinek első képviselője, a CX-60, pontosabban a CX-60 PHEV, ami a Mazda legnagyobb szabadidő-autója, egyben első plug-in hybrid modellje lesz. Annyit már tudunk róla, hogy soros négyhengeres, 2,5 literes benzinmotor és "teljesítményfokozó" villanymotor egyaránt szerepel majd a hajtásláncban, összteljesítménye pedig 300 lóerő feletti lesz. Az előbbi adatok kísértetiesen hasonlítanak a Toyota RAV4 PHEV és az annak átemblémázott verziójának számító Suzuki Across adataira, ám míg az aktuális Mazda2 nem más, mint az Év Autója díjas Toyota Yaris átemblémázása, a SUV szegmensben nem ismétli ezt a Mazda, saját motort alkalmaz, ráadásul hosszában beépítve. A CX-60 a márka szavaival élve "tökéletesen megtestesíti a Mazda „Többirányú Megközelítés” stratégiai törekvését a fenntartható mobilitás felé, mely minden területen a megfelelő megoldást kínálja a megfelelő időben." Magyarán városban emissziómentesen autózhatunk vele, a hosszabb utakon pedig nem kell aggódni a hatótáv kapcsán. Az már most publikus, hogy a közeli jövőben érkezik a CX-80 is, három üléssorral. Sanszosan az lesz a másik "nagyobb platformos" modell, ami az elkövetkezendő két évben érkezik az európai Mazda-kínálatba.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?