Tekintélyt parancsoló, akár az elődje, ám az új GLC a lemezek alatt kizárólag lágy vagy konnektoros hibrid négyhengeres lehet
Négyhengeres benzinesekkel és dízelekkel az orrában mutatkozott be a GLC legújabb generációja, ráadásul minden erőforrás kap elektromos rásegítést is. A benzinesek és a dízelek is 2,0 literesek, négy modellváltozat lágy hibridrendszert, három pedig konnektoros hibrid hajtást kap, ez utóbbiak mind 100 kilométer feletti tisztán elektromos hatótávra lesznek képesek. A váltó minden esetben 9 sebességes automata, természetesen az összkerék-hajtás is marad az opciók közt. A csúcsmodell 381 lóerős rendszerteljesítményre és 750 newtonméteres maximális nyomatékra lesz képes.
[BANNER type="1"]
Az új GLC méretben nőtt, 4719 milliméteres hosszához 2888 milliméteres tengelytáv társul
1,89 méteres szélessége megegyezik az előddel, ám az utastér nagyobbra nőtt, miközben az alaktényező 0,31-ről 0,29-re csökkent
Kívül csak egy keveset, belül állítólag jóval többet nőtt a modell, miközben a légellenállása is javult, ez utóbbit az autó aljának burkolatát, a felniket, a tetőszpojlert és a lökhárítókat optimalizálva érték el a mérnökök. A hatékonyság mellett a kényelem és a minimális menetzaj is az elsődleges szempontok közt szerepelt. Dizájn terén egyértelműen felismerhető maradt, ám a hűtőráccsal összeérő fényszórók sokkal modernebb látványt kölcsönöznek az újdonságnak. Hátul az új fényszórók és az enyhén kupésabb tetővonal, oldalról pedig a 18 és 20 col közötti méretben választható felnik teszik sportosabbá.
A beltérben az új S-osztály dizájnvilága köszön vissza rengeteg modern technológiával
A hatalmas képernyők mellé egy színes head-up display is kérhető, de felárért 360 fokos kamerarendszer és az autó alatti terepet is megjelenítő opció is kerülhet bele
Belterét egyértelműen az új S-osztály inspirálta, a 12,3 colos digitális műszeregység egy döntött, 11,9 colos központi kijelzővel párosul, amely a gyártó új MBUX rendszerét futtatja. Nagyvonalú a Mercedes a kényelmi funkciók terén is, alapáras többek közt a vezeték nélküli telefontöltés, az Android Auto és az Apple Carplay, valamint a fűthető ülés is. Az újdonságok közé tartozik az ujjlenyomat-olvasó is, amely automatikusan állítja a vezetői profilt és az ahhoz rendelt beállításokat.
[BANNER type="2"]
A csomagtartó 70 literrel nőtt az elődhöz képest, a padló alatt extra tárolókat találunk majd
Aki még ennél is több technológiát akar, annak sem kell máshol kopogtatnia, az opcionális szélvédőre vetített kijelző ugyanis színes és nagyfelbontású, emellé kérhető a 360 fokos kamerarendszer és az úgynevezett "átlátszó motorháztető" is. Utóbbi még véletlenül sem arra ad lehetőséget, hogy munka közben nézegethessük a kétliteres hibridünket. Ez egy off-road funkció, amely az autó orra alatti részt mutatja a kijelzőkön, kiegészítve a kerekek helyzetével és a kormányállással. Mindezek mellé rendszeres, automatikusan települő szoftverfrissítésekre is számíthatnak majd a leendő GLC-tulajok. A bevezetés pontos dátumát és az árakat még nem árulta el a Mercedes, ám akinek nem lenne elég a 381 lóerős konnektoros hibrid, annak sem kell csüggednie: jövőre egy AMG változatot is bemutatnak. Hogy ebbe is négyhengeres erőforrás kerül, vagy netán még visszatér egy utolsó hajrára a V6, azt egyelőre még nem tudjuk.
Hogy mikor és mennyiért kerül majd a piacra az új GLC, az még nem nyilvános, az AMG változat bemutatására még nagyjából egy évet kell várni