Vége a villamosbaleseteknek Budapesten?
Új ütközés-elkerülő rendszert tesztelnek a BKK villamosain az utasok és a közlekedők biztonságáért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Innovatív ütközéselkerülő rendszert tesztel villamosokon a BKV, amely veszély esetén figyelmezteti a villamosvezetőket, akik így lényegesen hamarabb kezdhetik meg a biztonságos fékezést, elkerülve ezzel a baleseteket.
Így mutatták be, hogy mire képes a technológia, a tesztidőszak során viszont valós körülmények közt használták a rendszert (Fotó: MTI)
Tavaly 365 balesetben volt érintett villamos, ezek közül 47 esetben volt hibás a villamosvezető, és mindössze három balesetben történt személyi sérülés.
Borbás Péter kiemelte, ugyan az előbbi szám nem jelentős, de az a céljuk, hogy még ezt is csökkentsék. A másik fontos célkitűzésük, hogy javítsák a társaság munkavállalóinak munkakörülményeit - mondta, hozzátéve, hogy a villamosvezetők munkája rendkívül stresszes. Szőke Zoltán, a Bosch automatizált vezetés fejlesztéséért felelős alelnöke közölte, a cég által kifejlesztett rendszert fél éve két - a 41-es vonalon közlekedő - Tatra villamosra telepítették. Az autóipar csúcstechnológiáját, kamera- és radarszenzorokat hozták el a városi közösségi közlekedésbe - mondta.A tesztidőszak során több mint ötszáz esetben segített a rendszer a járművezetők figyelmének megerősítésével csökkenteni a kockázatokat a mindennapi közlekedésben (Fotó: MTI)
A kamerarendszer figyeli a villamospálya környezetét, felméri a mozgásokat, a rendszer megpróbálja előre jelezni az esetleges veszélyhelyzeteket, míg a radarral a sínpályát figyelik, ez képes akár 70-80 méter távolságból lehetséges akadályokat észlelni.
Természetesen nem teljesen hülyebiztos a rendszer: ha a nagy forgalomban autóval, kerékpárral, netán futva, az utolsó pillanatban a villamos elé ugrasz, akkor továbbra sem fog tudni időben megállni az akár száz tonnás szerelvény (Fotó: BKK)


