Harmadik generációjához ért a BMW X1
Sokakat valószínűleg megnyugvással tölthet el, hog az új X1 nem örökölte az X7-esen megjelent osztott fényszórókat, ám a vesenövekedés a kompaktnak nevezett szabadidő-autót is elérte. Az X1 harmadik generációja az X3 és az X5 stílusát követi, ám a hűtőrácsai egy kicsit „szögletesebbek” lettek, de a fordított L-alakú LED-ek csíkok ugyanúgy megjelentek itt is. Hátul a szintén LED-es lámpák formája kellőképp eredeti, hogy ne lehessen összekeverni a nagyobb testvérekkel, az erőteljesen domborodó kerékjárati ívek pedig a SAV (sportos szabadidő-autó) jelleget erősítik. Természetesen az xLine és M Sport felszereltségi csomagokkal típus-specifikus karosszéria-kiegészítők változtatják meg egy kicsit a formai összképet. Ugyanakkor alapfelszereltségként mindegyik modellváltozat 17 colos könnyűfém keréktárcsákat kap, míg az xLine és M Sport modellekhez 18 colosak járnak. Extraként 19 colos is rendelhető, sőt az X1 modelltörténetében először akár 20 colost is lehet rendelni. A színpalettán pedig kétféle akril és tízféle metál árnyalat közül választhatnak az ügyfelek, amelyek között most először a BMW Individual részleg „Frozen” opciója is megtalálható.
0,27 a légellenállási együtthatója
De egy kicsit a számok nyelvén is nézzük meg a változást. Az új X1 43 milliméterrel hosszabb elődjénél, tehát most 4400 mm a karosszéria hosszúsága. Szélessége 23 millimétert nőtt 1844 mm-re, míg a magassága szintén 43 milliméterrel gyarapodott, tehát 1640 mm. A tengelytáv 2692 mm-re nőtt, ez 23 mm gyarapodást jelent.
Hátul is tipikusan BMW a formavilág, de jól megkülönböztethető a többi X-modelltől
Bent már az X1-ben is megjelent az ívelt képernyő, amelynek vezető előtti része 10,25 colos digitális műszeregységként funkcionál, az infotainment kijelző pedig 10,7 colos. Ezen az iDrive 8.0 operációs rendszer fut, ám a tekerőgombtól el kell, hogy köszönjenek a felhasználók, ami a fizikai gombokat kedvelő vevőkör számára rossz hír.
Eltűnt az iDrive tekerőgombja, megjelent viszont a hajlított képernyő
Motorfronton mindenki megtalálja az életmódjához legjobban passzoló egységeket. Az xDrive23i jelölés a négyhengeres, kétliteres benzinmotort takarja, ami 218 lóerő maximális teljesítményre képes, ám ez egy 48 voltos lágy hibrid rendszer, amelyben a benzinmotort egy 19 lóerős villanymotor is segíti. Persze, akinek elég a három henger is, az sDrive18i motort is választhatja 156 lóerővel. Dízelre vágyóknak az xDrive23d, vagy az sDrive18d jöhet szóba. Előbbi szintén lágy hibrid 211 lóerővel, utóbbi pedig 150 lóerős, sima négyhengeres gázolajos. Természetesen érkezik majd konnektoros hibrid változat is, de a tisztán villanyhajtást választók is rendelhetnek X1-est, pontosabban iX1-est xDrive30 jelöléssel. Ennek a modellnek az első és hátsó tengelyén egy-egy elektromos motor dolgozik, 313 lóerő rendszerteljesítménnyel és 494 Nm forgatónyomatékkal szolgál. Gyorsulása 5,7 másodperc álló helyzetből 100 km/óra sebességre, hatótávolsága pedig egy feltöltéssel 413 – 438 kilométer. Az árakról és a piaci debütálás pontos időpontjáról viszont még nincs információ.
Tisztán villanyhajtással is választható