Zord karakter – Kipróbáltuk az új BMW Z4-et
Az elsőkhöz hasonlóan jó roadster az új BMW Z4, amit a Concours napján próbáltunk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A BMW 2019-es modellarzenáljában egyelőre két kabrió szerepel, és nem lennénk meglepve, ha jönne egy harmadik is. Az új Z4 hordoz magában jócskán a korai modellek karakteréből, miközben végtelenül modern.
A Z4 mindig önálló karakter volt a BMW-nél, most is egy új arcát mutatja
összesen véve a hatodik Z modell, ami talán sokkal inkább méltó a sorozathoz, mint elődje.
Különleges fűzött mintás rácsokat kapnak az új M Performance modellek, mint a Z4 és az M340i
| Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
| 4324 | 2024 | 1304 | 2470 | 281 |
Rövid a far, de a csomagtér 281 liter a vászontető jóvoltából, ami ilyen csillogós ezüst szövésű is lehet
Rövidebb lett a tengelytáv, de szélesebb a nyomtáv, ezzel biztosabb az úttartás, mint elődjénél
Hosszabb, szélesebb és magasabb elődjénél, tengelytávolsága viszont rövidebb 2,5 centivel,
ezzel és a szélesebb nyomtávval garantálva a jobb fordulékonyságot és a növelt stabilitást. Súlyelosztása a lehető legjobb, tengelyenként 50-50%, ám azt nem részletezi a gyártó, melyik motorral mérve.Ledes fényszóró van alapból, az M40i-hez pedig Michelin Pilot Super Sport abroncsok is járnak
| Motor | 20i | 30i | M40i |
| Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | ||
| Hengerűrtartalom [cm3] | 1998 | 2998 | |
| Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 6/24 | |
| Váltófajta/-fokozat | automata/8 | ||
| Teljesítmény [LE (1/min)] | 197/4500 – 6500 | 258/5000-6500 | 340/5000-6500 |
| Nyomaték [Nm (1/min)] | 320/1450-4200 | 400/1550-4400 | 500/1600-4500 |
| Gyorsulás 0-100 km/h | 6,6 | 5,4 | 4,6 |
| Végsebesség [km/h] | 240 | 250 | |
| Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 6,0-6,1 | 7,1-7,4 | |
| CO2-kibocsátás [g/km] | 137-139 | 162-168 | |
| Saját tömeg [kg] | 1405-1480 | 1415-1490 | 1535-1610 |
| Megengedett össztömeg [kg] | 1740 | 1860 | |
Vastag az M-es sportkormány, de rengeteget kommunikál, még a 30i-hez képest orrnehezebb M40i-ben is
tempós kanyarban is bombabiztos a tartás, ha mégis mozdulna a feneke, azt az ülésen keresztül azonnal megérezzük.
Bőrkárpit jár a 30i-hez, Alcantara az M4-i-hez, de kérhető teljes bőrhuzat is, az anyagok nagyon jó minőségűek, a műszeregység mindenképp digitális
340 lóerős az M40i sorhatosa, hangja szép, a kipufogót is erős hangúra vették, a motor bivalyerős és gyors gázreakciójú
a kormányzás rég volt ennyire sok információt adó, közvetlen és könnyed.
Annak ellenére, hogy a vastag kormány helyett továbbra is jobb lenne egy vékonyabban terelgetni. Kiválóan érezni a Z4 minden rezdülését, elsőre tökéletesnek tűnik, de gyorsasága miatt pillanatokon belül ésszerűtlen tempót autózhatunk, ami nem pont a felelősségteljes közlekedés záloga. Ezen a téren érdemes lehet megfontolni a négyhengeres 258 lóerős 30i modellt, melyben a rövid kör alapján is jobbnak tűnik az autó egyensúlya, könnyebbnek az orra, precízebbnek a kormányzás és légiesebbnek a fordulás. A motor és a kipufogó hangja ércesebb ugyan és az autózható tempó is kisebb, mégis élményben most azt mondanám, többet és könnyebben kiautózhatót ad magából a 30i.Sportfutómű, erős fékek, sperr difi és sportosabb külső jár az M40i-hez
Remek úttartással, kiváló vezethetőséggel érkezett, ponyvatetővel is nagyon merev karosszériát építettek, egyensúlya is kiváló, tempóból kevesebbet, élményből talán többet ad a 30i
| sDrive 20i | 14 708 700 |
| sDrive 30i | 16 242 900 |
| sDrive M40i | 20 416 900 |
Pakolórekeszből csak egy kesztyűtartóval van több, mint egy MX-5-ben,
a nagyobb dolgokat az ülések mögötti hálóba kell raknunk, praktikumból lehetett volna mit fejleszteni még. A kidolgozás minősége a megszokott, innen is látszik, hogy a Grazban készülő Z4 sem más minőségű BMW, mint amit Dingolfingban, vagy Münchenben raknak össze. Vészfékasszisztens, gyalogosokra és biciklisekre figyelmeztető asszisztens és sávelhagyásra figyelmeztető is jár már alapáron, araszolófunkciós tempomat, táblafelismerő, holttér-figyelő, hátsó ütközésre figyelmeztető, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető, valamint tolatássegéd is kérhető az új Z4-hez. A kiváló vezetési élményt és a márkához hű kényemet és luxust kínáló Z4 alapára 14,7 millió forint, a BMW minden esszenciáját magába foglaló csúcs M40i pedig már közel 20,5 millió.Az első és a legutóbbi Z modell, közös bennük, hogy vezetési élményben mindkettő nagyon tiszta élményt nyújt, az új Z4 pedig a luxus élményével is brillírozik


















