Újraindult a rali a használtautó-piacon

Ismét emelkedőben az új Használtautó-index

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Negyedével több használtautó fogyott a második negyedévben, mint az elsőben.


Rekordmennyiségű, mintegy 175 ezer használtautó adásvétele zajlott Magyarországon a második negyedévben, szemben az előző negyedévi 158 ezerrel. Mindez a csökkenő átlagár ellenére is jelentős, közel 7 pontos emelkedést eredményezett a gazdát cserélő hazai használtautók összértékének alakulását mutató új Használtautó-indexben, melynek értéke meghaladta a 135 pontot.
Hirdetés

„Míg az év eleje némi visszaeséssel indult, a második negyedév a szokásos szezonális erősödésnél is nagyobb forgalomnövekedést produkált” – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. – „A növekedésben elsősorban az játszott szerepet, hogy a használtautó-piac mindkét utánpótlási szegmensében jelentős növekedés zajlott: míg a használtautó-import volumene a második negyedévben 11 százalékkal múlta felül az első negyedévi teljesítményét, az újautó-eladások ugyanebben az időszakban több mint 25 százalékkal növekedtek.”
Mi is az a Használtautó-index?
A Használtautó.hu által negyedévente bemutatásra kerülő index egy gyorsmutatója a használtautó-piac aktuális állapotának. Az index egy arányszám, amely az adott időszakban elkelt használtautók aktuális összértékét viszonyítja a korábbi időszakokhoz. A megújult Használtautó-index a Használtautó.hu-n kívül a vele közös tulajdonban lévő Jófogás.hu autóhirdetési adatbázisára is támaszkodik, így 2016-tól immár a teljes hazai használtautó-forgalom több mint 90 százalékát felölelő piaci szegmensről rendelkezik közvetlen információval. Új viszonyítási pontnak emiatt 2016 elejét jelöltük ki, a piaci mozgásokat pedig 2014 elejétől mutatjuk be: a 2008-as válságot követő hosszú stagnálás után ugyanis ekkortól kezdett látványos emelkedésbe a használtautó-piac.

A használtautó-import továbbra is elsődleges forrása a hazai használtautó-utánpótlásnak: az első félévben behozott 73 500 személyautó 34 százalékkal több, mint az ugyanekkor forgalomba helyezett 54 800 darab új gépkocsi. Két évvel korábban azonban az import mennyisége még 55-60 százalékkal haladta meg az új autókét, vagyis az újautó-eladások szerepe a hazai járműpark cserélődésében ismét egyre jelentősebbé válik.
A használtautó-piacon továbbra is jobbára ezzel az öt márkával találkozhatunk
Az idei első félévben itthon értékesített használt autók mintegy fele (49%) öt márka valamelyikét képviseli. 14 százalékos részarányával továbbra is az Opel vezet, a második legjobban forgó márka a Suzuki, tíz százalékos részesedésével. Őket sorrendben a Volkswagen, a Ford és a Renault követi.
A használtautó-piac legfontosabb mutatói - 2017. II. negyedév
Új Használtautó-index: 135,2 Kínálati átlagár (ezer Ft): 1871
Változás az előző negyedévhez képest (%pont): +6,8 Változás az előző negyedévhez képest (%): -5,0
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 16:25
    Permalink

    1. Na igen, ha ez így működik akkor gáz. Nyugatabbra sokkal barátibb, de az is igaz, hogy magasabbak a díjak. Egy éves díj egy 110 LE-s kocsira 300-400 EUR. Full Casco meg 1200-1800EUR/év. Részeletekkel nem akarlak keseríteni, de a bánásmód szerintem eléggé baráti (most egy VOlvo-specialista biztosítónál vagyok ami a márkarekesekdéssel dolgozik, előte meg egy másik országban egy szimpi közvetítővel volt dolgom, ami fontosabb volt mint a biztosító maga (asszem Axa itrodát vezetett)).

    De akárhogy is kicsit elkanyarodtunk a lényegtől, a biztosítástól függetelnül szerintem hálásak lehetünk hogy bebenedik az régebbi autókat, mert 10 éve mindenkit ultraelavult (1984-es fejlsztlsű) Suzuki Stiftekbe erőltettek az elmebeteg regadókkal. Úgy 2010 óta ez lényegesen javult…

    2. Ha jól értem ez arról szól, hogy a biztosító ezzel teszi rendbe a saját kockázati portfolióját. Ha emelnek akkor érdemes váltani. Viszont ha ennyire macerás a rendszer akkor főleg szemétség az, hogy hagytak zűrös biztosítókat pályára lépni…

  • 2017.10.27. at 16:25
    Permalink

    [i]“Nem tudom mire gondolsz”….[/i]
    Megszerzed a gépjármű vezetői engedélyt, majd veszel egy autót, annak a Kötelező felelősség biztosítása 0-ról fog indulni. Ez idáig O.K. Annak rendje módja szerint fizeted a kfb-i díjat, és nem okozol balesetet, akkor mintegy 20 év után eljutsz a B10 -es bónuszig. Veszel a fő autód mellé egy másodikat, pl. hobbiként, hiába szereztél jogosultságot a B10-re, az csak fő autódra vonatkozik. A második autód biztosítása 0-ról fog indulni, habár egyszerre egy időben csak 1-el tudsz közlekedni. További 20 év után ahogyan párhuzamosan használod őket, eljutsz azzal is a B10 bónuszig. Esetleg gondolsz egyet, mivel autódömping van, olcsó a használt autó, felényibe kerül, mint pl. egy hasonló korú jobb motorkerékpár, veszel a meglévő kettő mellé egy harmadikat is. Hiába van immár duplán, azaz 2 maximális bónuszod is, a harmadik autódnál ugyanúgy 0-ról fog indulni a biztosításod!

    [i]“Ennyire gáz lenne a magyar biztosítókkal a helyzet”?[/i]
    Így is fogalmazhatunk, de úgy is, hogy elkezdték drasztikusan emelni a díjakat. Mint ahogyan írtam, egyik évről a másikra, anélkül, hogy bármi változás történt volna az adataimban, 80%-al megemelték a biztosításom díját.

  • 2017.10.27. at 16:25
    Permalink

    A világ boldogabbaik felén le tudják cserélni 3 évente az autókat, és itt nagyobb éhségük van az embereknek hasznlált 5 éves autókra mint ott. Szóval inkább köszönd ad hálát a “hatalmi monopóliumoknak”, hogy az új ár 10-30%-áért v
    logathatsz modern autókban amelyeknél modellgenerációnként megfordul a technológia ciklus, és nem a valódi hatalmi monopóliummal van dolgod ami elveszi és feléli mindazt amiért a szüleid megdolgoztak, és ráadtukmál egy”haldokló nyugat” által levedlett műszaki értelemben 15 éve nem fejlesztett xarkupacot.

  • 2017.10.27. at 16:25
    Permalink

    Nem tudom mire gondolsz, én az első külföldi autómra édesapám bónuszával indultam, és azóta többször váltottam országot és autót sosem vettek vissza a bónuszomból. Az egyszerúség kedvéért az asszony autója is a nevemen futott, de ha az ő nevére vették volna akkor is megkapta volna a bónuszt. És ismerek olyat aki inkább Németországban regisztrált mert jobban járt vele.
    Mondjuk számít hogy Cascót is igénybe veszek a fő autóhoz, de alap kgfb sem volt nehezebb. Ennyire gáz lenne a magyar biztosítókkal a helyzet?

  • 2017.10.27. at 16:25
    Permalink

    A világ “boldogabbik” felén óriási (használt) autódömping van. A szokásos, az “átkosban” szálló igévé vált, “imperialistákra” jellemző “túltermelési válság”. Majd tesznek róla a nagy hatalmú monopóliumok. Olyan termékeket (autókat) fognak gyártani, ami záros (rövid) határidőn belül eldobandóvá válik, ezzel a probléma lerendezve.

  • 2017.10.27. at 16:25
    Permalink

    Ennek a biztosítótársaságok fognak véget vetni pénzéhségükkel, a díjak emelésével. B10-es bónusszal egyik évről a másikra 80%-ot emeltek a kötelező biztosítási díjamon. Arról nem is beszélve, hogy 3 autóval egy időben nem tudsz menni, csak 1-el, és hiába van B10-es bónuszod, a második és harmadik, stb. autóra a biztosítás 0-ról indul.

Vélemény, hozzászólás?