Az autóipar egyik legcsodálatosabb fejlesztése a forgótárcsás belsőégésű motor, vagyis a Wankel. Tudod, hogy működik? És azt láttad már, mennyi alkatrészből és hogyan rakják össze?
A Red Bullnál van úgy, hogy elgurul a gyógyszer, bár valójában csak és kizárólag úgy van. Most egy Kamazzal és egy RX-8-cal drifteltek, fergeteges precizitással.
Bár a Mazdának ma még nincs se villanyautója, se hibridje, első ilyen autóit 2 év múlva tervezi bevezetni, s azt véli, 2030-ban ezek adják majd az eladások zömét.
Noha a Mazda RX-8 gyártását már befejezték, a szűnni nem akaró, toporzékoló kereslet miatt további 1000 példányt készítenek még belőle - csakis Japánnak.
A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.
Ha Wankel-motor, akkor ma mindenki a Mazdára gondol, pedig a forgódugattyús motor nem a japánok agyszüleménye volt, csak ők bíztak benne a leghosszabb ideig.