Újkori áránál 4-szer drágábban adták el ezt a Suprát!

Elképesztően népszerűek a régi Suprák

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Valószínűleg a Halálos iramban franchise-nak is nagy szerepe van abban, hogy a negyedik generációs Toyota Supra népszerűsége az egekbe szökött.

Persze az 1993-tól 2002-ig gyártott negyedik Supra-generáció nem csak a mozifilmes múltja miatt keresett, hiszen remek tuningpotenciál rejlik benne. A háromliteres, soros, hathengeres 2JZ-GTE motorjából ugyanis az eredeti teljesítmény bő háromszorosát, 1000 lóerőt is könnyen ki lehet hozni. Szintén hozzájárul ennek a Supra-generációnak a szépszerűségéhez, hogy ez az utolsó, amit a Toyota még önállóan, Japánban fejlesztett ki. Ráadásul az A80 széria még abban is az utolsó, hogy manuális sebességváltós példányok is léteznek belőle, illetve nem csak szívómotoros, hanem ikerturbós változatot is gyártottak Supra Turbo néven. Pontosan egy ilyen, hatfokozatú, Getrag kézi váltós Turbo tűnt fel nyáron az amerikai online autós aukciós platformon, a Bring a Trailer-en. És nem is akármilyen példány, hanem egy teljesen gyári állapotban megőrzött, rozsdamentes, 1995-ös évjáratú, amerikai piacos verzió, amely még az első tulajdonosé volt, és mindössze 7 ezer mérföldet, azaz bő 11 ezer kilométert futott 26 év alatt.
Hirdetés
A Renaissance piros kasztni belül elefántcsont színű bőrkárpitozást rejt, első gazdája újonnan vásárolta a Toyota Grand Blanc márkakereskedéstől Michigan államban. Fullos a felszereltsége, hiszen a bőrkárpiton felül tartalmazza a részlegesen önzáró differenciálművet, a Supra feliratú féknyergeket, a kivehető targatetőt, a hatalmas hátsó szárnyat, a sárfogó gumikat, a dupla légzsákot, az automata klímaberendezést és a CD-s/kazettás gyári audiorendszert is. Ráadásul minden dokumentum megvan a kocsihoz az eredeti használati útmutatótól a számlán át a vezetett szervizkönyvig. A háromliteres, sorhatos, ikerturbós 2JZ-GTE motor az amerikai Suprákban gyárilag 325 lóerőt és 427 Nm nyomatékot küldött a hátsó kerekekre, ami 5,1 másodperces 0-100 km/h-s gyorsuláshoz volt elég. Csak a gyári korlátozás miatt volt 250 km/h a végsebesség, egyébként gyorsabb is lehetne a Supra Turbo (az óráját 180 mérföld/óráig, tehát 290 km/h-ig skálázták). Állapotát, felszereltségét és futásteljesítményét ismerve nem csoda, hogy ez a példány hihetetlen áron cserélt gazdát a Bring a Trailer júliusi aukcióján: az új tulajdonos az eredeti 52 524 dolláros ár négyszereséért, 201 ezer dollárért (kb. 62,7 millió forintért) vásárolta meg.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.11.09. at 22:02
    Permalink

    Nehéz megemészteni hogy ez az autó is oldtimer lett. Még ma is naprakész forma, kár hogy alig maradt belőle. Sajnos pont a tuningfilmek miatt alakult így… Nagyon kevés a nem szétbarmolt Supra, és lehet hogy 1000 lóerőt is ki lehet csavarni egy turbómotorból, csak az nem is fog többet bírni egy negyed mérföldnél….
    A Toyota Collectionnek van de ők is sokáig keresgélték az alkalmas (értsd nem széttuningolt, közel gyári állapotú) példányt. Viszont nekik a teljes széria megvan A60 Celica Suprától az aktuális 5.generációig (és persze ez volt az utolsó hiányzó puzzledarab 🙂 ).

  • 2021.11.14. at 09:59
    Permalink

    A Toyota az Toyota… bármikor szétalázza bármelyik európai vagy amcsi márkát, bármiben, csak akarnia kell.

    Ez a Supra pedig egy örök legenda.

    • 2021.11.15. at 22:39
      Permalink

      Corvetteből vagy 911-esből egy év alatt több fogyott, mint a IV-es Suprából összesen. Mindezt úgy hogy volt olyan Supra generáció mi elég sikeres volt (pl pont a III-as) tehát nem itt kellett megismerkedni egy teljesen új modellel. Én is imádtam ezt a modellt, ahogy a korabeli Toyoták és Lexusok többségét, de azért valamit azért biztos benéztek itt a Toyotánál…

Vélemény, hozzászólás?