Íme a bZ3, a Toyota Kínában debütáló elektromos újdonsága

Kinai gyártókkal közösen fejlesztette új modelljét a Toyota, de a bZ3 Európába is eljuthat

A villanymodellek egész sorát kívánja bemutatni a Toyota a bZ szériával a jövőben, a bZ4X crossover után megérkezett az első alacsony modell, az ID.3 és a Tesla Model 3 ellenfeleként érkező bZ3, amelyet a kínaiakkal közösen fejlesztett a Toyota.

Hivatalosan is bemutatkozott a bZ3, avagy a Toyota második autója a villanymodelleknek szánt bZ sorozatban. A négyajtós villanyautó először a kínai piacon mutatkozik be, fejlesztéséből pedig a FAW Toyota kínai leányvállalat mellett a BYD is kivette a részét. Míg a dizájnelemek egy az egyben átköltöztek a bZ4x-ről, addig a forma teljesen új, vagy ha úgy tetszik, éppen hogy régi: ez egy enyhén kupészerű szedán. Erre számíthatunk majd a többi bZ modellen is, a fő különbség ugyanis a méret és a karosszériaváltozat lesz. Ugyanígy figyeltek a légellenállási együtthatóra is, ami így 0,218 lett. Az autó egyébként egyáltalán nem kicsi, inkább nevezném jóval nagyobbnak a riválisaihoz képest: 4725 milliméter hosszú, amelyből a tengelytávolság 2880 milliméter, ezekhez 1835 milliméteres szélesség és 1475 milliméteres magasság társul.
Hirdetés
A beltérben a Toyota legújabb infotainment rendszere, az úgynevezett digitális sziget került a műszerfal, egyúttal a figyelem középpontjába, amely a szórakoztatás mellett az összes klímafunkciót, sőt még a csomagtérajtó nyitását is vezérli. A középkonzolon így csak egy irányváltóra, egy üzemmódválasztóra és az elektromos kézifék kallantyújára van szükség, ezzel letisztult és elegáns végeredményt adva. Ugyanígy visszafogott a digitális műszeregység is, valószínűleg ez is a központi egység hangsúlya és rengeteg funkciója miatt ekkora. A beltér egyébként tágasnak és átgondoltnak tűnik a fotókon, a hátsó ülés pedig akár három főnek is kényelmesnek mutatja magát. A bZ3 a kínai mérési szabályok alapján 600 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel, az BYD által szállított akkucsomag pedig állítólag 10 év után is megőrzi majd kapacitása 90 százalékát. És ezzel véget is érnek a hivatalosan közzétett adatok, még az akkukapacitást sem hozták nyilvánosságra. A levédetéskor azonban kiszivárgott már lényegében minden más, így szinte biztosak lehetünk benne, hogy egy 178 lóerős és egy 238 lóerős változat készül majd belőle. Ugyanezen információk szerint a végsebességét 160 km/órában korlátozzák, így lényegében autópályás használatra is bőséggel alkalmas lesz.
Hirdetés
A bZ3 gyártását Kínában a FAW Toyota helyi leányvállalat kezdi meg, ám egy szeptemberi jelentés szerint Európában is forgalmazni fogja a Toyota a modellt 2024-től. A világ más tájairól egyelőre nincs infó, ahogy a pletykákat sem erősítették még meg hivatalosan. Ami viszont biztos, hogy nem ez volt az utolsó bZ modell, amit bejelentenek, a gyártó állítása szerint az e-TNGA platformon legalább 6 új modell érkezik, egy kompakt és egy közepes crossover, egy közepes szedán, egy közepes egyterű, egy közepes SUV és egy nagy SUV.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?