0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Önfeláldozó alkatrész az autóban

Biztosítékok az autóban

·
Címkék: biztosíték

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Különböző színekkel jelölik a különböző áramerősséget elviselő biztosítékokat, így a cserénél erre mindig oda kell figyelni.

Fontos szerepük van a színeknek: a számok mellett ezzel is jelölik, hogy melyik biztosíték mekkora áramerősség elviselésére van tervezve

Fontos szerepük van a színeknek: a számok mellett ezzel is jelölik, hogy melyik biztosíték mekkora áramerősség elviselésére van tervezve

Három helyen találkozhatunk a biztosítékokkal kapcsolatos információkkal: vagy a dobozban található egy papír, vagy a tábla fedelén vannak a piktogramok, vagy a kezelési könyv segít az eligazodásban

Három helyen találkozhatunk a biztosítékokkal kapcsolatos információkkal: vagy a dobozban található egy papír, vagy a tábla fedelén vannak a piktogramok, vagy a kezelési könyv segít az eligazodásban

Minden elektromos szerkezet, minden kábel csak egy bizonyos áramerősséget visel el károsodás nélkül. Ha egy áramkörre túl sok fogyasztót kapcsolnak, vagy például a kábel szigetelésének sérülése miatt rövidzárlat keletkezik, akkor bizony meleg helyzet áll elő – ezt akadályozzák meg a biztosítékok. Adott áramerősség túllépése estén ezek az apró alkatrészek szó szerint az életük árán védik meg az áramkört a túlmelegedéstől, ugyanis egyszerűen elolvadnak. Az autóba természetesen nem csak egy biztosítékot építenek be, hanem a különböző fogyasztókat külön-külön biztosítékok védik. Hogy ki kivel van, azaz melyik elektromos berendezéshez, fogyasztóhoz melyik biztosító tartozik, azt vagy a biztosítékdobozban elhelyezett papírról, vagy a fedelére nyomott táblázatból, vagy legrosszabb esetben a kezelési könyvből tudhatjuk meg. Régebbi autóknál jellemzően a motortér védettebb szegletében található az úgynevezett biztosítéktábla, míg az újabb típusoknál az utastérben, a műszerfal alsó részén a lábtérben, sokszor térdmagasságban találunk egy kipattintható fedelet.

Balra a hengeres biztosíték, amit ujjgyakorlattal kell kivenni, majd behelyezni. A lapos fejűeket csipesszel mozgathatjuk, a kis eszközt a biztosítékdobozban helyezik el Balra a hengeres biztosíték, amit ujjgyakorlattal kell kivenni, majd behelyezni. A lapos fejűeket csipesszel mozgathatjuk, a kis eszközt a biztosítékdobozban helyezik el Balra a hengeres biztosíték, amit ujjgyakorlattal kell kivenni, majd behelyezni. A lapos fejűeket csipesszel mozgathatjuk, a kis eszközt a biztosítékdobozban helyezik el

Balra a hengeres biztosíték, amit ujjgyakorlattal kell kivenni, majd behelyezni. A lapos fejűeket csipesszel mozgathatjuk, a kis eszközt a biztosítékdobozban helyezik el

Modern autóknál általában így helyezik el a biztosítéktáblát

Modern autóknál általában így helyezik el a biztosítéktáblát

Korábban hengeres biztosítékokat alkalmaztak, később a kihúzható megoldás terjedt el, de mindkettőből különböző áramerősséget elviselő, ennek megfelelően különböző színű változatokat gyártanak. Alapvetően a kiégett biztosítékot azonos erősségűre, tehát azonos színűre kell kicserélni, ám ha sorozatos kiégés miatt elfogy az általában az izzókészlet dobozában tartalékolandó összes passzoló biztosítékunk, a hazaút idejére megpróbálhatunk egy fokozattal erősebbet behelyezni. Azonban ez csak szükségmegoldás vészhelyzet esetére, a hazaérkezés után sürgően lássunk neki a hiba behatárolásának, vagy vigyük az autót villamossági szerelőhöz, aki kideríti, pontosan mi okozza a hibát.

Ez is érdekes lehet:
 

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (5 db)

boki írta: 7 hónapja

ha jobbra indexelek villog az elakadás visszajelzö viszont az index viszjelzö nem mi lehet az ok

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 május 13., péntek 13:24:02
Török Tamás írta: 6 éve

Az olasz autó lelkivilága:-)))).Én amikor megvettem az Alfát,az egyik féklámpa volt kontakt hibás,azt hamar helyre pofoztam.Vétel utáni másnap reggel már nem indult.Hát ez marha jó,mondom.De csak egy biztosíték ment ki,de soha többé nem volt semmi elektronikai gondom vele,pedig abban is volt elektronika dögivel.


Előzmények megtekintése

Hajaj nekem is volt hogy nem indult :). Elfordítottam a kulcsot és semmi. Se kép se hang :))). De a középkonzolon a kicsi led folyamatosan villogott... aztán beszéltem olyannal akinek ugyanez előjött ugyanilyen autónál. Azt javasolta cseréljem ki az akku kábelek saruit, helyre is jött azonnal :). Olasz kocsiknál még nagy galibát okoz a test kábel is ha eloxidálódik, pl Themánál, Crománál, Kappánál a váltóra van csavarozva, ahogy éri a sós lé meg öregszik, koszolódik egyszer megszűnik ellátni a funkcióját és lebénul a kocsi, a rohadt olasz tragacs megint bedöglött, közben 0 ft-ból megoldható a gond :))).

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 május 13., péntek 13:05:21
Der Milan írta: 6 éve

Amikor megvettem a kocsimat azt tapasztaltam, hogy se csomagtartó világítás se utastér világítás nincs ha kinyitom az ajtót, viszont lábtérfény és az ajtón lévő izzó is világít. Belső világítás is van ha bekapcsolom csak ajtónyitásra nem működik. Jobb hátsó ajtó fényei szintén zenész. Csomagtartóban cseréltem izzót... semmi. Jobb hátsó ajtónál szintén. Akkor biztosíték. Összesen 4 biztosítéktábla van a kocsimban 4 különböző helyen. Minden jó volt... ráhagytam, majd egy autóvillamossági szakember megnézi egyszer. Aztán teljesen más ügyből kifolyólag lekötöttem az akkumulátort kb 1 órára. Visszakötve minden megjavult. :)


Előzmények megtekintése

Az olasz autó lelkivilága:-)))).Én amikor megvettem az Alfát,az egyik féklámpa volt kontakt hibás,azt hamar helyre pofoztam.Vétel utáni másnap reggel már nem indult.Hát ez marha jó,mondom.De csak egy biztosíték ment ki,de soha többé nem volt semmi elektronikai gondom vele,pedig abban is volt elektronika dögivel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 május 13., péntek 12:00:01

Amikor megvettem a kocsimat azt tapasztaltam, hogy se csomagtartó világítás se utastér világítás nincs ha kinyitom az ajtót, viszont lábtérfény és az ajtón lévő izzó is világít. Belső világítás is van ha bekapcsolom csak ajtónyitásra nem működik. Jobb hátsó ajtó fényei szintén zenész. Csomagtartóban cseréltem izzót... semmi. Jobb hátsó ajtónál szintén. Akkor biztosíték. Összesen 4 biztosítéktábla van a kocsimban 4 különböző helyen. Minden jó volt... ráhagytam, majd egy autóvillamossági szakember megnézi egyszer. Aztán teljesen más ügyből kifolyólag lekötöttem az akkumulátort kb 1 órára. Visszakötve minden megjavult. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 május 13., péntek 11:14:06

Én személy szerint jobban szerettem a hengeres biztosítékot,mert könnyebb volt megállapítani,hogy jó e vagy sem.De ez már a régmúlt,nem láttam a Ladám óta ilyet.Mindenesetre mindig van az autómban egy levél biztosíték,400-500ft,nem tétel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 LE MT teszt

Se veled, se nélküled, Giulia

Ritkán érdekli egy autó ennyire az autós világot, mint a Giulia. Mindenki szeretni, imádni akarja, mert Alfából van. Magunkra kell erőltetnünk, mert egy Alfát szeretni kell, akkor jó.


Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Rendhagyó gumiteszt: a Michelin új sport abroncsát nyúztuk

Társ, ha csapatni kell - Michelin Pilot Sport 4 S

2 napja – Újdonság

Az utcai sportgumik legújabb versenyzőjét próbáltuk, elég rendhagyó módon. A Michelin Pilot Sport 4 S abroncsa különleges megoldásaival biztosítja a mindvégig irányítható veretést.


Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

2 napja – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

5 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed

ALFA ROMEO GT 2.0 JTS...

Ár: 1.300.000 Ft

Évjárat: 2005 / 3

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 147 1.6 T. Spark ECO Distinctive AKCIÓ ! JÓ ÁLLAPOTBAN.KÉT ÉV M

ALFA ROMEO 147 1.6 T....

Ár: 1.199.000 Ft

Évjárat: 2008 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO GT 1.9 JTD 16V Distinctive

ALFA ROMEO GT 1.9 JTD...

Ár: 1.000.000 Ft

Évjárat: 2005 / 3

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!