0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nem csak a dízelek mumusa a kettős tömegű lendkerék

Fizetett hirdetés

Minden, amit a kettős tömegű lendkerékről tudni érdemes

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Autós körökben szinte közellenség a kettős tömegű lendkerék, ami a dízelek mellett egyre több benzinmotorban is megtalálható. Pedig nem is kellene annyira félni tőle!

%KA%Mindenképp százezres tétel egy kettős tömegű lendkerék, ezért sokan úgy félnek tőle, mint a tűztől, pedig nem kellene. El kell fogadni, hogy ez az alkatrész is ára a downsizingnak, azaz annak, hogy kisebb méretű, szerényebb hengerszámú motorokból is nagyobb teljesítményt hozzunk ki%KA%

Mindenképp százezres tétel egy kettős tömegű lendkerék, ezért sokan úgy félnek tőle, mint a tűztől, pedig nem kellene. El kell fogadni, hogy ez az alkatrész is ára a downsizingnak, azaz annak, hogy kisebb méretű, szerényebb hengerszámú motorokból is nagyobb teljesítményt hozzunk ki

Bár a kettős tömegű lendkerék (DMF, Dual Mass Flywheel, németül ZMS, Zweimassen-Schwungrad) már 32 év sorozatgyártásban van (1985-ben, a LUK szabadalmaztatta és vezette be), csak az elmúlt néhány évben vált ismertebbé − köszönhetően annak, hogy szélesebb körű elterjedése nagyjából az ezredforduló után indult meg. Általánosságban elmondható, hogy minél nagyobb teljesítményt, pontosabban nyomatékot ad le egy minél kevesebb hengerszámú motor, annál nagyobb szükség van rá. Feladata ugyanis a főtengely torziós rezgéseinek csillapítása. A mai dízelek és egyre inkább a kisméretű turbós benzinesek is olyan komoly nyomatékot küldenek főtengelyükre, hogy azok rezgéscsillapításához már nem elegendőek a korábbi kuplungtárcsák 5-10 fokos elfordulást engedő rugói. Ezért lett bevezetve a nagyobb szögelfordulást engedő kettős tömegű lendkerék, ami a hazai – 13,9 éves átlagéletkorú parkkal dolgozó – autósvilágban már-már szitokszó, autóválasztáskor sokak szerint kerülendő jellemző. De miért is? Naná, hogy az ára miatt, ami (több) százezres tétel. De nézzük, mi mindent ad nekünk a kettős tömegű lendkerék! Megadja annak lehetőségét, hogy egy viszonylag kis méretű motorból visszafogott fogyasztás mellett nagy nyomatékot hozzunk ki, maga is csökkenti a fogyasztást, de a legfontosabb, hogy megóvja, megkíméli a váltót és a kuplungot a főtengely rezgéseitől, meg persze az egész autót és így az utasokat is, azaz fokozza a járáskultúrát.

%KA%A kettős tömegű lendkerék két fele, két súlya között speciális hőelnyelő zsírban járó rugók csillapítják a motor rezgéseit, így óvja meg a váltót a motor által keltett rezonanciáktól%KA%

A kettős tömegű lendkerék két fele, két súlya között speciális hőelnyelő zsírban járó rugók csillapítják a motor rezgéseit, így óvja meg a váltót a motor által keltett rezonanciáktól

A kettős tömegű lendkerékre ráadásul nem csak azért lett szükség, mert a modern dízelek mind nagyobb nyomatékot hoznak, hanem azért is, mert a változó geometriájú, illetve többlépcsős turbókkal mind alacsonyabb fordulatszámon is nyújtják azt, márpedig ez nagyobb erővel jelentkező rezgéseket jelentett. Ugyanakkor meg kell jegyezni: a kettős tömegű lendkerék nem csak a turbódízel, sőt, nem csak a turbós motorok jellemzője, szívó benzinesekben is lehet, akár 15 évvel korábbiakban is. Igaz, kezdetben valóban az alacsony fordulatszámú, nagyobb teljesítményű dízelekre volt jellemző. Vannak motorok (például 1.5 dCi, 1.6 TDCI/HDi), amelyeknél az alacsonyabb teljesítményűekhez még hagyományos egytömegű, a nagyobb teljesítményűekhez azonban már kettős tömegű lendkereket alkalmaztak. Nem azért, mert az alacsonyabb teljesítményűekből kispórolták, vagy az erősebb motort választókkal extrán megfizettették a gyártók, hanem azért, mert csak utóbbiakhoz volt szükséges. Azért került beépítésre, hogy megvédje a nála jóval drágább váltót és a hozzá hasonló tételt jelentő kuplungot. Ahogyan Bárdi Viktor fogalmaz, hálásnak kellene lennünk neki, nem pedig ellenségként tekinteni rá. Szinte ökölszabályként elmondható, hogy egy kettős tömegű lendkerékkel szerelt motor jobb, modernebb, mint egy még hagyományossal szerelt.

%KA%Ha cseréljük a kettős tömegű lendkereket, azt csakis új csavarokkal és jellemzően a teljes kuplungszett (szerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy) újra váltásával ajánlott megtenni. Egy kettős tömegű lendkerék azonban jellemzően két kuplungot is kiszolgál%KA%

Ha cseréljük a kettős tömegű lendkereket, azt csakis új csavarokkal és jellemzően a teljes kuplungszett (szerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy) újra váltásával ajánlott megtenni. Egy kettős tömegű lendkerék azonban jellemzően két kuplungot is kiszolgál

Bár hazánkban legtöbben azért találkoznak a kettős tömegű lendkerékkel, mert 200-300 ezer kilométerenként cserélni kell, nem csak a másodlagos piac, azaz a pótalkatrész-ellátás kapcsán vagyunk fontos szereplők, hanem a gyártásban is. A hazánkban is több mint tízezer embernek munkát adó LUK szombathelyi üzeme évi 7 millió kettős tömegű lendkereket gyárt, így a kontinensen készülő autók közül minden harmadikba magyar gyártású kettős tömegű lendkerék kerül. Ha pedig cserélni kell, 90 százalékban LUK kerül az autókba − tudtuk meg a Bárdi Autótól.

Mennyi idő után kell cserélni?
Jellemző adat a 200-300 ezer kilométer. Ám tudni kell, hogy mindez leginkább a használat módjától, illetve az autó általános állapotától függő. Alapvetően azt kell tudni, hogy a rezonancia öli meg a szimpla egytömegűvel szemben két egymással rugókkal összekötött, egymástól elforduló félből álló kettős tömegű lendkereket. Indokolatlan rezonancia a sok alapjárati üzem, pláne az időnkénti klímakapcsolással, a túlzottan alacsony fordulatszámon terhelés, de az is, ha autónk indítórendszere (akár az akkumulátor, akár az önindító hibájából) nem megfelelő, netán a befecskendező-rendszerrel van bármilyen probléma.

%KA%Ha eljön a csere ideje, akkor az nem odázható, a kettős tömegű lendkerék nem javítható, ugyanúgy újra váltandó, ahogyan egy elkopott fékbetét is%KA%

Ha eljön a csere ideje, akkor az nem odázható, a kettős tömegű lendkerék nem javítható, ugyanúgy újra váltandó, ahogyan egy elkopott fékbetét is

Vannak természetesen modellek, amelyekre jellemzőbb befecskendező-rendszer öregedése, így abból kifolyólag a kettős tömegű lendkerék korábbi kimúlása is. A Bárdi Autónál például azt látják, hogy a korábbi TDI-k PD befecskendezőivel és így a kettős tömegű lendkerékkel is sokszor adódott gond már 150 ezer kilométer után is (hogy az egy-egy extrém esetről ne is beszéljünk), míg a modernebb common-rail rendszereknél inkább 250-300 ezer kilométer után jellemzők a hibák. Ugyanakkor utóbbiakra is igaz, hogy egyetlen rossz befecskendező is felezheti a kettős tömegű lendkerék élettartamát. Így aztán elmondható, hogy abban az esetben, ha a kettős tömegű lendkerék cserélendő, akkor számos egyéb alkatrész is ellenőrizendő. Kiemelten az akkumulátor, az önindító és a befecskendező-rendszer. Ha ugyanis ezeket nem vizsgáltatjuk meg, megvan az esély arra, hogy az új kettős tömegű lendkerék is hamarosan cserélendő lesz. Árulkodó lehet a lendkerék fogaskoszorúja, annak rendellenes kopása az önindító hibájára utalhat, amit mindenképp ajánlott megcsináltatni, hogy ne károsítsa az új alkatrészt.

Hogyan ne tegyük tönkre a kettős tömegű lendkereket?
Oké, hogy egy-egy részegység hibája lerövidítheti a kettős tömegű lendkerék élettartamát, de legalább ennyi múlik a használati módon is. A kulcsszó itt is az indokolatlan rezonancia, illetve annak kerülése. Groteszk, de a gyakori indítás kifejezetten ártalmas, ennek ellenére a mai autók legtöbbje stop-startos, hogy a ciklus szerinti fogyasztás és emisszió mind szerényebb legyen. Pedig indítózáskor a létező legnagyobb terhelést kapja a kettős tömegű lendkerék, a következő a kuplungról lelépés, netán a kuplung gázpedáltaposás melletti csúsztatása. Rontja az élettartamát minden jellegű extrém használat, a teljesítménynövelés (chiptuning), de az is, ha autónkkal utánfutót/lakókocsit húzunk.

%KA%Ha megégetjük a kuplungtárcsát, jó eséllyel nem csak azt kell cserélnünk, a kettős tömegű lendkerék csapágya is kiolvadhat ugyanis%KA%

Ha megégetjük a kuplungtárcsát, jó eséllyel nem csak azt kell cserélnünk, a kettős tömegű lendkerék csapágya is kiolvadhat ugyanis

Hogyan cseréljük?
Alapvető, hogy a kettős tömegű lendkerék olyannyira specifikált, hogy egy-egy karosszériához, illetve motorfajtához egyedi, teljesen típusspecifikus lendkerék való. Ha ez elöregedett, főként motorindításkor, leállításkor hallható csattanó hangjáról, kuplungkinyomáskor hallható búgásáról, illetve rezgésről ismerhető fel. Ilyenkor kiszerelendő, ellenőrzendő. Ha középállásából két irányba nem azonos mértékben tér ki (változó, hogy hány fokot kell), akkor biztosan rossz. A kettős tömegű lendkerékben lévő rugók elöregedése természetes folyamatnak mondható, ha viszont a kuplungot megégetjük, a megbonthatatlan egységet jelentő kettős tömegű lendkerékben lévő speciális zsiradék is besülhet, onnantól kezdve pedig lendkerekünk nem elég, hogy egytömegű, hanem kiegyensúlyozatlan is lesz.

%KA%Nem festékkel jelöltek, menetrögzítősek, csak egyszer használhatóak a kettős tömegű lendkerék csavarjai%KA%

Nem festékkel jelöltek, menetrögzítősek, csak egyszer használhatóak a kettős tömegű lendkerék csavarjai

Tudni kell azt, hogy a kettős tömegű lendkerék nem javítható, használtan vásárolni pedig erősen rizikós, mert abszolút zsákba macska, hogy mennyi lesz még az élettartama. Kuplungcserekor a kettős tömegű lendkerék mindenképp ellenőrzendő, ez célszerszámmal tehető meg, illetve létezik vizsgáló szett is hozzá. Az első, gyári szerelésű lendkerék jellemzően két kuplungszettet is kiszolgál, ha viszont a kettős tömegű lendkereket cseréljük, vele a kuplungot, illetve a kinyomócsapágyat is ajánlott, ha ugyanis utóbbiak kopottak, a kettős tömegű lendkerékre is negatív hatással lesznek. A legtöbb autóhoz komplett szett is kapható – kuplunggal és kinyomócsapággyal, az egyenként vásárlásnál jelentősen kedvezőbb árral. Ami még mindenképp fontos, hogy az új kettős tömegű lendkerékhez új csavarok is dukálnak, azok ugyanis menetrögzítősek, ha a régi csavarokat használjuk fel, azok jó eséllyel ki fognak rázódni.

Kettős tömegű lendkerék és kuplungszett árak néhány modellhez
Gyártó Megnevezés Mazda6 2.0 DI (2004) Opel Astra H 1.7 CDTi (2005) Skoda Octavia 1.9 PD TDi (2008) Volvo S40 2.0 i (2006)
LUK Kinyomócsapágy 13 989 Ft 53 339 Ft 7 634 Ft 44 596 Ft
Kuplungszett kinyomócsapágy nélkül 129 782 Ft 84 990 Ft 130 872 Ft 75 927 Ft
Kuplungszett kinyomócsapággyal - 135 990 Ft - 131 757 Ft
Kettős tömegű lendkerék + csavarok 330 692 Ft 162 500 Ft 164 889 Ft 136 577 Ft
19 292 Ft 3 054 Ft
RepSet DMF készlet (tartalmazza: kettős tömegű lendkerék, lendkerék csavarkészlet, kuplung szett, kinyomócsapágy) - 294 989 Ft 236 669 Ft -
(Forrás: Bárdi Autó)

El lehet még szúrni néhány dolgot szereléskor: ha netán kicsúszik a dobozából vagy azzal együtt leesik a lendkerék, a kiegyensúlyozását bukjuk, így bizony rögtön indokolatlan rezonanciákat fogunk beépíteni, rosszabb esetben középső tömítő egysége is sérül, ott pedig kijön a benne lévő kenőanyag. A kettős tömegű lendkerék beépítés előtt tisztítandó, de nem akárhogyan: gőzborotvával például szintén középső csapágya végezhető ki, ezért aztán csakis féktisztítóval befújt ronggyal és csupán lapolt részén kell áttörölni. Környezetében lángot, hőt természetesen nem szabad használni, hiszen azzal zsírzása megégethető, kiolvasztható.

%KA%Jobban járunk, ha a kettős tömegű lendkereket és a kuplung alkatrészeit a RepSet névre hallgató javítókészletben vásároljuk meg%KA%

Jobban járunk, ha a kettős tömegű lendkereket és a kuplung alkatrészeit a RepSet névre hallgató javítókészletben vásároljuk meg

Gyári minőségű az új, de szinte biztosan kevesebbet fog csak bírni
Hiába teljesen egyezőek a gyárilag beépített és az utólag vásárolt (jellemzően LUK) kettős tömegű lendkerekek, mivel az autó egésze öregszik, a motor járása 200-300 ezer kilométer után már nem olyan egyenletes, mint újkorában, így a másodikra beépített kettős tömegű lendkerék csaknem biztos, hogy kevesebbet fog csak bírni, mint az első, a gyári beszerelésű. A különbséget azonban minimalizálhatjuk, ha az autó általános jó állapotára adva a vele kapcsolatban lévő, motor-, illetve kiegészítőrendszereket (a már említett akkumulátort, önindítót, fogaskoszorút, befecskendező-rendszert) is ellenőriztetjük.

Bár a kettős tömegű lendkerék nem olcsó és nem is örök életű, el kell fogadni, hogy néhány százezer kilométerenként cseréjével is adóznunk kell azért, hogy autónkban viszonylag kis méretű, visszafogott fogyasztású, de komoly teljesítményű és kulturált járású, modern motor dolgozzon.

Fizetett hirdetés
Ez is érdekes lehet:
 

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Sportkivitel készült több Toyota modellből, némelyikre jó esélyünk van

A Toyota betartja a szavát, megérkeztek az első, új sportmodellek. A Gazoo Racing Toyoták három...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán...

Autós túraötletek Budapest közelében - a vezetés élményéért

Ha autós túra, akkor ma a Transzfogarasi út, meg persze az Alpok jut a legtöbbek eszébe, pedig...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (54 db)

octi írta: 4 hónapja
somi33 írta: 5 hónapja

A vak vezet...-re:Én nem vagyok mérnök csak az általuk összekreált dolgokat használom,de ha valami nem igazán válik be azt észreveszem .Talán a gyártóknak többet kellene foglalkoznia felhasználók véleményeivel . A japánok talán jobban odafigyelnek ilyen apróságokra ,mert ugye a Volkswagen sem a prémiumkategóriából gazdagodott meg ,hanem a nagy számban eladott népautókból.


Sajnos a gyártók nem a magyar és egyéb az életszinvonalban elmaradott országok lakóinak véleményével foglalkoznak.Ami nekünk egy vagyon, az egy németnek csupán egy valamennyi kiadás, amitől nem fogja elhalasztani a nyári vakációját, hogy finanszírozni tudja egy ilyen alkatrész cseréjét.Számára nem ellenség amitől rettegni kell,mert a többsége azt sem tudja mi a tököm az a lendkerék.Ha elromlik kicserélik, ennyi...

A válaszoláshoz belépés szükséges
somi33 írta: 5 hónapja

A vak vezet...-re:Én nem vagyok mérnök csak az általuk összekreált dolgokat használom,de ha valami nem igazán válik be azt észreveszem .Talán a gyártóknak többet kellene foglalkoznia felhasználók véleményeivel . A japánok talán jobban odafigyelnek ilyen apróságokra ,mert ugye a Volkswagen sem a prémiumkategóriából gazdagodott meg ,hanem a nagy számban eladott népautókból.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 hónapja
Der Milan írta: 5 hónapja

Én tudom mire való, nem szükséges többesszámot használnod! :)


Előzmények megtekintése

Ok.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 5 hónapja
somi33 írta: 5 hónapja

barkaszosnak: Akkor mi történik azzal a szerkezettel ha hegymenetben tökig gázzal meg autópályán 170-180-l küldik?Szerintem gyorsan elvérzik.Mert ott kezdődik az erőátvitel igazi terhelése,nem ha esetleg valaki bénán vezet.


Tetszik, hogy hasonszőrűnek teszed fel a kérdést, erre van egy olyan mondás, hogy vak vezet világtalant. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 5 hónapja
Tizenkettő írta: 5 hónapja

Teljesen más a feladata a két alkatrésznek, ne keverjétek össze.


Előzmények megtekintése

Én tudom mire való, nem szükséges többesszámot használnod! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
somi33 írta: 5 hónapja

A Hondáról csak annyit ,nem rossz gép ,de Alonso arcát látva vannak kétségeim.

A válaszoláshoz belépés szükséges
somi33 írta: 5 hónapja

Igazából az a döbbenet számomra mikor egy komoly tesztelő presztízsmárkát tesztel ,és olyanokat ír :"már mikor beültem éreztem az olcsóságra való törekvést ,szinte kirívó a kopogós műanyag ,és a kárpit spórolós kivitelezése,nem beszélve a fekália színű bőrkárpitről."Meg előforduló akadozó váltó stb.,hogy már a tetemes gyár által megadott túlfogyasztásról ne is beszéljek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 5 hónapja
somi33 írta: 5 hónapja

A "faék "dumával ne értek egyet ,de ez is egy vélemény ,mert egy technológiai megoldást lehet igényesen, kevésbé igényesen ,és nesze semmi fogd meg jól alapon is alkalmazni.


Előzmények megtekintése

Teljesen más a feladata a két alkatrésznek, ne keverjétek össze.

A válaszoláshoz belépés szükséges
somi33 írta: 5 hónapja

barkaszosnak: Akkor mi történik azzal a szerkezettel ha hegymenetben tökig gázzal meg autópályán 170-180-l küldik?Szerintem gyorsan elvérzik.Mert ott kezdődik az erőátvitel igazi terhelése,nem ha esetleg valaki bénán vezet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
somi33 írta: 5 hónapja

A "faék "dumával ne értek egyet ,de ez is egy vélemény ,mert egy technológiai megoldást lehet igényesen, kevésbé igényesen ,és nesze semmi fogd meg jól alapon is alkalmazni.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

21 órája – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

2 napja – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

2 napja – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Használtautó.hu

VOLVO 440 1.8

VOLVO 440 1.8

Ár: 349.000 Ft

Évjárat: 1994 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/Gáz

OPEL TIGRA 1.4i 16V AKCIÓ!

OPEL TIGRA 1.4i 16V AK...

Ár: 279.000 Ft

Évjárat: 1995

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

MAZDA 6 Sport 1.8 TE 98000Km!Törésmentes!Magyaro-i!

MAZDA 6 Sport 1.8 TE 9...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2004 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!