0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nem csak a dízelek mumusa a kettős tömegű lendkerék

Minden, amit a kettős tömegű lendkerékről tudni érdemes

Autós körökben szinte közellenség a kettős tömegű lendkerék, ami a dízelek mellett egyre több benzinmotorban is megtalálható. Pedig nem is kellene annyira félni tőle!

%KA%Mindenképp százezres tétel egy kettős tömegű lendkerék, ezért sokan úgy félnek tőle, mint a tűztől, pedig nem kellene. El kell fogadni, hogy ez az alkatrész is ára a downsizingnak, azaz annak, hogy kisebb méretű, szerényebb hengerszámú motorokból is nagyobb teljesítményt hozzunk ki%KA%

Mindenképp százezres tétel egy kettős tömegű lendkerék, ezért sokan úgy félnek tőle, mint a tűztől, pedig nem kellene. El kell fogadni, hogy ez az alkatrész is ára a downsizingnak, azaz annak, hogy kisebb méretű, szerényebb hengerszámú motorokból is nagyobb teljesítményt hozzunk ki

Bár a kettős tömegű lendkerék (DMF, Dual Mass Flywheel, németül ZMS, Zweimassen-Schwungrad) már 32 év sorozatgyártásban van (1985-ben, a LUK szabadalmaztatta és vezette be), csak az elmúlt néhány évben vált ismertebbé − köszönhetően annak, hogy szélesebb körű elterjedése nagyjából az ezredforduló után indult meg. Általánosságban elmondható, hogy minél nagyobb teljesítményt, pontosabban nyomatékot ad le egy minél kevesebb hengerszámú motor, annál nagyobb szükség van rá. Feladata ugyanis a főtengely torziós rezgéseinek csillapítása. A mai dízelek és egyre inkább a kisméretű turbós benzinesek is olyan komoly nyomatékot küldenek főtengelyükre, hogy azok rezgéscsillapításához már nem elegendőek a korábbi kuplungtárcsák 5-10 fokos elfordulást engedő rugói. Ezért lett bevezetve a nagyobb szögelfordulást engedő kettős tömegű lendkerék, ami a hazai – 13,9 éves átlagéletkorú parkkal dolgozó – autósvilágban már-már szitokszó, autóválasztáskor sokak szerint kerülendő jellemző. De miért is? Naná, hogy az ára miatt, ami (több) százezres tétel. De nézzük, mi mindent ad nekünk a kettős tömegű lendkerék! Megadja annak lehetőségét, hogy egy viszonylag kis méretű motorból visszafogott fogyasztás mellett nagy nyomatékot hozzunk ki, maga is csökkenti a fogyasztást, de a legfontosabb, hogy megóvja, megkíméli a váltót és a kuplungot a főtengely rezgéseitől, meg persze az egész autót és így az utasokat is, azaz fokozza a járáskultúrát.

%KA%A kettős tömegű lendkerék két fele, két súlya között speciális hőelnyelő zsírban járó rugók csillapítják a motor rezgéseit, így óvja meg a váltót a motor által keltett rezonanciáktól%KA%

A kettős tömegű lendkerék két fele, két súlya között speciális hőelnyelő zsírban járó rugók csillapítják a motor rezgéseit, így óvja meg a váltót a motor által keltett rezonanciáktól

A kettős tömegű lendkerékre ráadásul nem csak azért lett szükség, mert a modern dízelek mind nagyobb nyomatékot hoznak, hanem azért is, mert a változó geometriájú, illetve többlépcsős turbókkal mind alacsonyabb fordulatszámon is nyújtják azt, márpedig ez nagyobb erővel jelentkező rezgéseket jelentett. Ugyanakkor meg kell jegyezni: a kettős tömegű lendkerék nem csak a turbódízel, sőt, nem csak a turbós motorok jellemzője, szívó benzinesekben is lehet, akár 15 évvel korábbiakban is. Igaz, kezdetben valóban az alacsony fordulatszámú, nagyobb teljesítményű dízelekre volt jellemző. Vannak motorok (például 1.5 dCi, 1.6 TDCI/HDi), amelyeknél az alacsonyabb teljesítményűekhez még hagyományos egytömegű, a nagyobb teljesítményűekhez azonban már kettős tömegű lendkereket alkalmaztak. Nem azért, mert az alacsonyabb teljesítményűekből kispórolták, vagy az erősebb motort választókkal extrán megfizettették a gyártók, hanem azért, mert csak utóbbiakhoz volt szükséges. Azért került beépítésre, hogy megvédje a nála jóval drágább váltót és a hozzá hasonló tételt jelentő kuplungot. Ahogyan Bárdi Viktor fogalmaz, hálásnak kellene lennünk neki, nem pedig ellenségként tekinteni rá. Szinte ökölszabályként elmondható, hogy egy kettős tömegű lendkerékkel szerelt motor jobb, modernebb, mint egy még hagyományossal szerelt.

%KA%Ha cseréljük a kettős tömegű lendkereket, azt csakis új csavarokkal és jellemzően a teljes kuplungszett (szerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy) újra váltásával ajánlott megtenni. Egy kettős tömegű lendkerék azonban jellemzően két kuplungot is kiszolgál%KA%

Ha cseréljük a kettős tömegű lendkereket, azt csakis új csavarokkal és jellemzően a teljes kuplungszett (szerkezet, tárcsa és kinyomócsapágy) újra váltásával ajánlott megtenni. Egy kettős tömegű lendkerék azonban jellemzően két kuplungot is kiszolgál

Bár hazánkban legtöbben azért találkoznak a kettős tömegű lendkerékkel, mert 200-300 ezer kilométerenként cserélni kell, nem csak a másodlagos piac, azaz a pótalkatrész-ellátás kapcsán vagyunk fontos szereplők, hanem a gyártásban is. A hazánkban is több mint tízezer embernek munkát adó LUK szombathelyi üzeme évi 7 millió kettős tömegű lendkereket gyárt, így a kontinensen készülő autók közül minden harmadikba magyar gyártású kettős tömegű lendkerék kerül. Ha pedig cserélni kell, 90 százalékban LUK kerül az autókba − tudtuk meg a Bárdi Autótól.

Mennyi idő után kell cserélni?
Jellemző adat a 200-300 ezer kilométer. Ám tudni kell, hogy mindez leginkább a használat módjától, illetve az autó általános állapotától függő. Alapvetően azt kell tudni, hogy a rezonancia öli meg a szimpla egytömegűvel szemben két egymással rugókkal összekötött, egymástól elforduló félből álló kettős tömegű lendkereket. Indokolatlan rezonancia a sok alapjárati üzem, pláne az időnkénti klímakapcsolással, a túlzottan alacsony fordulatszámon terhelés, de az is, ha autónk indítórendszere (akár az akkumulátor, akár az önindító hibájából) nem megfelelő, netán a befecskendező-rendszerrel van bármilyen probléma.

%KA%Ha eljön a csere ideje, akkor az nem odázható, a kettős tömegű lendkerék nem javítható, ugyanúgy újra váltandó, ahogyan egy elkopott fékbetét is%KA%

Ha eljön a csere ideje, akkor az nem odázható, a kettős tömegű lendkerék nem javítható, ugyanúgy újra váltandó, ahogyan egy elkopott fékbetét is

Vannak természetesen modellek, amelyekre jellemzőbb befecskendező-rendszer öregedése, így abból kifolyólag a kettős tömegű lendkerék korábbi kimúlása is. A Bárdi Autónál például azt látják, hogy a korábbi TDI-k PD befecskendezőivel és így a kettős tömegű lendkerékkel is sokszor adódott gond már 150 ezer kilométer után is (hogy az egy-egy extrém esetről ne is beszéljünk), míg a modernebb common-rail rendszereknél inkább 250-300 ezer kilométer után jellemzők a hibák. Ugyanakkor utóbbiakra is igaz, hogy egyetlen rossz befecskendező is felezheti a kettős tömegű lendkerék élettartamát. Így aztán elmondható, hogy abban az esetben, ha a kettős tömegű lendkerék cserélendő, akkor számos egyéb alkatrész is ellenőrizendő. Kiemelten az akkumulátor, az önindító és a befecskendező-rendszer. Ha ugyanis ezeket nem vizsgáltatjuk meg, megvan az esély arra, hogy az új kettős tömegű lendkerék is hamarosan cserélendő lesz. Árulkodó lehet a lendkerék fogaskoszorúja, annak rendellenes kopása az önindító hibájára utalhat, amit mindenképp ajánlott megcsináltatni, hogy ne károsítsa az új alkatrészt.

Hogyan ne tegyük tönkre a kettős tömegű lendkereket?
Oké, hogy egy-egy részegység hibája lerövidítheti a kettős tömegű lendkerék élettartamát, de legalább ennyi múlik a használati módon is. A kulcsszó itt is az indokolatlan rezonancia, illetve annak kerülése. Groteszk, de a gyakori indítás kifejezetten ártalmas, ennek ellenére a mai autók legtöbbje stop-startos, hogy a ciklus szerinti fogyasztás és emisszió mind szerényebb legyen. Pedig indítózáskor a létező legnagyobb terhelést kapja a kettős tömegű lendkerék, a következő a kuplungról lelépés, netán a kuplung gázpedáltaposás melletti csúsztatása. Rontja az élettartamát minden jellegű extrém használat, a teljesítménynövelés (chiptuning), de az is, ha autónkkal utánfutót/lakókocsit húzunk.

%KA%Ha megégetjük a kuplungtárcsát, jó eséllyel nem csak azt kell cserélnünk, a kettős tömegű lendkerék csapágya is kiolvadhat ugyanis%KA%

Ha megégetjük a kuplungtárcsát, jó eséllyel nem csak azt kell cserélnünk, a kettős tömegű lendkerék csapágya is kiolvadhat ugyanis

Hogyan cseréljük?
Alapvető, hogy a kettős tömegű lendkerék olyannyira specifikált, hogy egy-egy karosszériához, illetve motorfajtához egyedi, teljesen típusspecifikus lendkerék való. Ha ez elöregedett, főként motorindításkor, leállításkor hallható csattanó hangjáról, kuplungkinyomáskor hallható búgásáról, illetve rezgésről ismerhető fel. Ilyenkor kiszerelendő, ellenőrzendő. Ha középállásából két irányba nem azonos mértékben tér ki (változó, hogy hány fokot kell), akkor biztosan rossz. A kettős tömegű lendkerékben lévő rugók elöregedése természetes folyamatnak mondható, ha viszont a kuplungot megégetjük, a megbonthatatlan egységet jelentő kettős tömegű lendkerékben lévő speciális zsiradék is besülhet, onnantól kezdve pedig lendkerekünk nem elég, hogy egytömegű, hanem kiegyensúlyozatlan is lesz.

%KA%Nem festékkel jelöltek, menetrögzítősek, csak egyszer használhatóak a kettős tömegű lendkerék csavarjai%KA%

Nem festékkel jelöltek, menetrögzítősek, csak egyszer használhatóak a kettős tömegű lendkerék csavarjai

Tudni kell azt, hogy a kettős tömegű lendkerék nem javítható, használtan vásárolni pedig erősen rizikós, mert abszolút zsákba macska, hogy mennyi lesz még az élettartama. Kuplungcserekor a kettős tömegű lendkerék mindenképp ellenőrzendő, ez célszerszámmal tehető meg, illetve létezik vizsgáló szett is hozzá. Az első, gyári szerelésű lendkerék jellemzően két kuplungszettet is kiszolgál, ha viszont a kettős tömegű lendkereket cseréljük, vele a kuplungot, illetve a kinyomócsapágyat is ajánlott, ha ugyanis utóbbiak kopottak, a kettős tömegű lendkerékre is negatív hatással lesznek. A legtöbb autóhoz komplett szett is kapható – kuplunggal és kinyomócsapággyal, az egyenként vásárlásnál jelentősen kedvezőbb árral. Ami még mindenképp fontos, hogy az új kettős tömegű lendkerékhez új csavarok is dukálnak, azok ugyanis menetrögzítősek, ha a régi csavarokat használjuk fel, azok jó eséllyel ki fognak rázódni.

Kettős tömegű lendkerék és kuplungszett árak néhány modellhez
Gyártó Megnevezés Mazda6 2.0 DI (2004) Opel Astra H 1.7 CDTi (2005) Skoda Octavia 1.9 PD TDi (2008) Volvo S40 2.0 i (2006)
LUK Kinyomócsapágy 13 989 Ft 53 339 Ft 7 634 Ft 44 596 Ft
Kuplungszett kinyomócsapágy nélkül 129 782 Ft 84 990 Ft 130 872 Ft 75 927 Ft
Kuplungszett kinyomócsapággyal - 135 990 Ft - 131 757 Ft
Kettős tömegű lendkerék + csavarok 330 692 Ft 162 500 Ft 164 889 Ft 136 577 Ft
19 292 Ft 3 054 Ft
RepSet DMF készlet (tartalmazza: kettős tömegű lendkerék, lendkerék csavarkészlet, kuplung szett, kinyomócsapágy) - 294 989 Ft 236 669 Ft -
(Forrás: Bárdi Autó)

El lehet még szúrni néhány dolgot szereléskor: ha netán kicsúszik a dobozából vagy azzal együtt leesik a lendkerék, a kiegyensúlyozását bukjuk, így bizony rögtön indokolatlan rezonanciákat fogunk beépíteni, rosszabb esetben középső tömítő egysége is sérül, ott pedig kijön a benne lévő kenőanyag. A kettős tömegű lendkerék beépítés előtt tisztítandó, de nem akárhogyan: gőzborotvával például szintén középső csapágya végezhető ki, ezért aztán csakis féktisztítóval befújt ronggyal és csupán lapolt részén kell áttörölni. Környezetében lángot, hőt természetesen nem szabad használni, hiszen azzal zsírzása megégethető, kiolvasztható.

%KA%Jobban járunk, ha a kettős tömegű lendkereket és a kuplung alkatrészeit a RepSet névre hallgató javítókészletben vásároljuk meg%KA%

Jobban járunk, ha a kettős tömegű lendkereket és a kuplung alkatrészeit a RepSet névre hallgató javítókészletben vásároljuk meg

Gyári minőségű az új, de szinte biztosan kevesebbet fog csak bírni
Hiába teljesen egyezőek a gyárilag beépített és az utólag vásárolt (jellemzően LUK) kettős tömegű lendkerekek, mivel az autó egésze öregszik, a motor járása 200-300 ezer kilométer után már nem olyan egyenletes, mint újkorában, így a másodikra beépített kettős tömegű lendkerék csaknem biztos, hogy kevesebbet fog csak bírni, mint az első, a gyári beszerelésű. A különbséget azonban minimalizálhatjuk, ha az autó általános jó állapotára adva a vele kapcsolatban lévő, motor-, illetve kiegészítőrendszereket (a már említett akkumulátort, önindítót, fogaskoszorút, befecskendező-rendszert) is ellenőriztetjük.

Bár a kettős tömegű lendkerék nem olcsó és nem is örök életű, el kell fogadni, hogy néhány százezer kilométerenként cseréjével is adóznunk kell azért, hogy autónkban viszonylag kis méretű, visszafogott fogyasztású, de komoly teljesítményű és kulturált járású, modern motor dolgozzon.

Ez is érdekes lehet:
 

Akár veszünk, akár eladunk, ne csak az autó árát nézzük!

Árérzékeny piac vagyunk, illetve inkább az mondható, árérzékeny a magyar ember. Sokszor azonban...

Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral...

Minden, amit a gömbfejekről tudni érdemes

Autóvásárláskor nem árt felkészülni a javítási költségekre, a gömbfejek cseréje például igen...

Opel Crossland X nemzetközi menetpróba

Kipróbálhattuk az első olyan Opelt, amihez a németeknek már nincs túl sok köze. Az új korszak...

Bemutatkozott a Skoda Karoq

Ha korábban jön, mint a SEAT Ateca, ma a Skoda kompakt SUV-ja viselhetné az Autobest 2017 címet...

Egymás után vezettük a Prius generációit

Húszéves Toyota Priust vezettünk, a japánok hibridjét ünnepeltük, majd az új Prius Plug-in hibridekkel...

Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada...

Ismét sok autós pórul járt a keddi esőzésben, mutatjuk, mire érdemes figyelni

Kedd este nem csak Budapestre, az egész térségre váratlanul sok eső hullott, a csatornarendszer...

Alfa Stelvio menetrpróba magyar földön

Az egyik legjobb hazai szerpentinre, azon keresztül Parádsasvárra vittük az Alfa első SUV-jának...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (54 db)

octi írta: 2 hete
somi33 írta: 4 hete

A vak vezet...-re:Én nem vagyok mérnök csak az általuk összekreált dolgokat használom,de ha valami nem igazán válik be azt észreveszem .Talán a gyártóknak többet kellene foglalkoznia felhasználók véleményeivel . A japánok talán jobban odafigyelnek ilyen apróságokra ,mert ugye a Volkswagen sem a prémiumkategóriából gazdagodott meg ,hanem a nagy számban eladott népautókból.


Sajnos a gyártók nem a magyar és egyéb az életszinvonalban elmaradott országok lakóinak véleményével foglalkoznak.Ami nekünk egy vagyon, az egy németnek csupán egy valamennyi kiadás, amitől nem fogja elhalasztani a nyári vakációját, hogy finanszírozni tudja egy ilyen alkatrész cseréjét.Számára nem ellenség amitől rettegni kell,mert a többsége azt sem tudja mi a tököm az a lendkerék.Ha elromlik kicserélik, ennyi...

A válaszoláshoz belépés szükséges
somi33 írta: 4 hete

A vak vezet...-re:Én nem vagyok mérnök csak az általuk összekreált dolgokat használom,de ha valami nem igazán válik be azt észreveszem .Talán a gyártóknak többet kellene foglalkoznia felhasználók véleményeivel . A japánok talán jobban odafigyelnek ilyen apróságokra ,mert ugye a Volkswagen sem a prémiumkategóriából gazdagodott meg ,hanem a nagy számban eladott népautókból.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hete
Der Milan írta: 4 hete

Én tudom mire való, nem szükséges többesszámot használnod! :)


Előzmények megtekintése

Ok.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 4 hete
somi33 írta: 4 hete

barkaszosnak: Akkor mi történik azzal a szerkezettel ha hegymenetben tökig gázzal meg autópályán 170-180-l küldik?Szerintem gyorsan elvérzik.Mert ott kezdődik az erőátvitel igazi terhelése,nem ha esetleg valaki bénán vezet.


Tetszik, hogy hasonszőrűnek teszed fel a kérdést, erre van egy olyan mondás, hogy vak vezet világtalant. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 4 hete
Tizenkettő írta: 4 hete

Teljesen más a feladata a két alkatrésznek, ne keverjétek össze.


Előzmények megtekintése

Én tudom mire való, nem szükséges többesszámot használnod! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
somi33 írta: 4 hete

A Hondáról csak annyit ,nem rossz gép ,de Alonso arcát látva vannak kétségeim.

A válaszoláshoz belépés szükséges
somi33 írta: 4 hete

Igazából az a döbbenet számomra mikor egy komoly tesztelő presztízsmárkát tesztel ,és olyanokat ír :"már mikor beültem éreztem az olcsóságra való törekvést ,szinte kirívó a kopogós műanyag ,és a kárpit spórolós kivitelezése,nem beszélve a fekália színű bőrkárpitről."Meg előforduló akadozó váltó stb.,hogy már a tetemes gyár által megadott túlfogyasztásról ne is beszéljek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 4 hete
somi33 írta: 4 hete

A "faék "dumával ne értek egyet ,de ez is egy vélemény ,mert egy technológiai megoldást lehet igényesen, kevésbé igényesen ,és nesze semmi fogd meg jól alapon is alkalmazni.


Előzmények megtekintése

Teljesen más a feladata a két alkatrésznek, ne keverjétek össze.

A válaszoláshoz belépés szükséges
somi33 írta: 4 hete

barkaszosnak: Akkor mi történik azzal a szerkezettel ha hegymenetben tökig gázzal meg autópályán 170-180-l küldik?Szerintem gyorsan elvérzik.Mert ott kezdődik az erőátvitel igazi terhelése,nem ha esetleg valaki bénán vezet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
somi33 írta: 4 hete

A "faék "dumával ne értek egyet ,de ez is egy vélemény ,mert egy technológiai megoldást lehet igényesen, kevésbé igényesen ,és nesze semmi fogd meg jól alapon is alkalmazni.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Lada Vesta LUX vs.  Suzuki Swift 1.2 GL+ összevetés

Melyik jobb a családnak? Suzuki vagy Lada?

Egy időben járt náluk az oroszok és a japánok két újdonsága. Méretben ugyan különböznek, ennek ellenére megnéztük, hogy melyik éri meg jobban, ha családi célra akarunk autót venni.


Suzuki Swift 1.2 GL+ teszt

Jó a hazai, de a japó Swift sem csalódás, sőt! - Swift 1.2 GL+ Videó

Minden újabb autójával egyre jobban zavarba hoz a Suzuki. Az új Swift az 1,2-es alapmotorral vizsgázott. Nehéz róla rosszat mondani.


Lada Vesta Sedan Lux 1.6 teszt

Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt

Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Drasztikusan változnak az IndyCar formulaautók

Grafikán a 2018-as IndyCar aerokitek

15 órája – Sztori

Pár nappal a híres Indy 500 előtt mutatták meg az első grafikákat a 2018-as IndyCar versenyautókról. Komolyat változik az aerodinamika.


Elhunyt Sir Roger Moore, James Bondként rengeteg emlékezetes autós jelenetben szerepelt

Ezeket hajtotta Roger Moore a mozivásznon Videó

2 napja – Sztori

James Bondként nem jutott Roger Moore-nak Aston Martin, máshol viszont igen. A kémfilmekből azonban így is rengeteg emlékezetes autós üldözés marad nekünk, ezekkel emlékezünk rá.


A villanyautó-tulajdonosok 77 százaléka újra e-autót vesz majd

Aki egyszer villanyautót vett, az legközelebb is azt fog

3 napja – Sztori

Bár a magas vételár és a töltőpontok hiánya gátolja a villanyautók gyors terjedését, aki egyszer elcsábult, az többnyire nem tágít az e-autóktól.


Használtautó.hu

BMW 3-AS SOROZAT 320d xDrive (Automata) M PACKET!!! Sérülésmentes!!!

BMW 3-AS SOROZAT 320d...

Ár: 8.490.000 Ft

Évjárat: 2013 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDi Style ÚJ TÉLI GUMI! 4WD! SZERVIZKÖNY

HYUNDAI TUCSON 2.0 CRD...

Ár: 1.589.000 Ft

Évjárat: 2004 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A 160 Classic EURO5 KLÍMA ALU+TÉLI KERÉK BlueEffic

MERCEDES-BENZ A 160 Cl...

Ár: 2.290.000 Ft

Évjárat: 2010 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!