Frankfurti nagy durranás: Mazda3, harmadik generáció
Már úton van, jövő héten Frankfurtban debütál a Mazda3 - részleteit már most bemutatjuk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mazda nyilvánosságra hozta a közönségpremierjét jövő héten, a Frankfurti Autószalonon tartó Mazda3 összes adatát. Mi sem titkoljuk.
Az elődjeihez hasonlóan kétféle karosszériával, ötajtósként és szedánként érkező Mazda3 karosszériája természetesen a Kodo, a mozgás lelke formanyelvből merítkezik, így több vonásával is hasonlít a márka elmúlt évekbeli tanulmányautóira, például a Shinari koncepcióra. Az újdonság valóban ígéretes, s e modell biztosan nem véletlenül szerepel az Év Autója első, most még 30 modellt soroló listáján. Mi nem csak a döntőbe várjuk, hanem a vevőfogás szempontjából sokra tartott címre is esélyesnek tartjuk. Hiszen a CX-5 és a Mazda6 után a hármas a harmadik teljes mértékben Skyactiv modell. S ugyebár nyilvánvaló, hogy a legkeresettebb szegmensbe érkezve a legtöbb vevőt győzheti majd meg arról, hogy a Mazda bizony valóban különlegességet kínál. A korábbinál masszívabb karosszéria a nagy- és ultranagy-szilárdságú acélok bevetése által például könnyebb, mint elődje. Természetesen sportosabbra fazonírozott, de ez nem járt együtt a karosszéria túlzott duzzasztásával. A kategóriában amúgy viszonylag nagynak számító hosszúság nem nőtt, a tengelytáv viszont 6 cm-rel nagyobb lett, 2,7 méterével már-már középkategóriás, s nyilvánvalóan tágasabb utasteret engedhet. A szélesség 5 cm-rel nőtt, a magasság pedig 2,5 centiméterrel apadt. Fontos, hogy az utastér úgy lett tágasabb és persze jobban átlátható, hogy az első tetőoszlop 10 centiméterrel hátrébb került.
Méretek
Hosszúság [mm] | 5 ajtós: 4465, szedán: 4585 |
Szélesség [mm] | 1795 |
Magasság [mm] | 1450 |
Tengelytáv [mm] | 2700 |
Hasmagasság [mm] | 155 |
Csomagtér [l] | 5 ajtós: 350-1250, szedán: 419 |
Nem lenne persze Skyactiv modell a Mazda3, ha sofőrje számára nem a vezetési élményről szólna. Kormánykereke például a korábbinál mélyebbre került, pedáljait pontosan a sofőr számára középre helyezték a tervezők. Az új, hatfokozatú Skyactiv váltók pedig nem csak könnyebbek a kifutó nemzedékénél, hanem kapcsolhatóságukkal az ebben is etalonnak számító MX-5 szintjét ígérik. Mint minden egyéb fő komponens, természetesen a motorok is Skyactiv technológiásak, ez egyebek mellett a benzineseknél is közvetlen befecskendezést, a dízelnél is változó szívószelep-vezérlést jelent. A benzinesek szigorúan és büszkén hangoztatottan feltöltő nélküliek, az alap 1,5 literes kereken 100 lóerős és 150 Nm nyomatékú. 2,0 literesből két verzió is van: a szerényebbik csupán 120 lóerős, de az izmosabb 165 lóerőssel egyezően 210 Nm nyomatékú – a Mazda várakozásai szerint a 120 lovas lesz a sorozat legkedveltebbje. Erre minden esélye meg is van, ugyanis a benzinesek sorából ez lesz kézi és automata váltóval is kapható, manuálissal már jócskán 10 másodperc alatti 100 km/órára gyorsulást és igen baráti, 5,1 literes kombinált fogyasztást, sok helyen adózásilag kedvező 119 g/km CO2 emissziót ad, azaz alig torkosabb az 1,5 literesnél. A sokat utazóknak természetesen remek ajánlat lesz a nyomatékával, menetdinamikájával és étvágyával egyaránt legkedvezőbbnek számító (kettős, egy kisebb és egy nagyobb turbós, 2000 bar befecskendezési csúcsnyomású) dízel, mely végre automata váltóval is elérhető lesz – nyilván nem olcsón. Motormegállító és extra gyorsan, a benzineseket 0,35, a dízelt 0,4 másodperc alatt újraindító i-stop rendszer mindegyik motorhoz jár majd, a benzines csúcsverzió pedig a Mazda6-ból ismert i-ELOOP, kondenzátoros, fékezési energiából táplálkozó energiatárolót is megkapja.
Műszaki adatok
* automata váltóval
Skyactiv-G 1.5 | Skyactiv-G 2.0 Standard Power | Skyactiv-G 2.0 High Power i-ELOOP | Skyactiv-D 2.2 | |
Motor | benzin | benzin | benzin | dízel |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1496 | 1998 | 1998 | 2191 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 (automata/6) | kézi/6 | kézi/6 (automata/6) |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 100 (6000) | 120 (6000) | 165 (6000) | 150 (4500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 150 (4000) | 210 (4000) | 210 (4000) | 380 (1800) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,7 | 8,8 (10,3)* | 8,2 | 8,0 (9,7) |
Végsebesség [km/h] | 185 | 198 (198)* | 210 | 213 (201) |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 6,4/4,2/5,0 | 6,5/4,3/5,1 (7,0/4,8/5,6)* | 7,5/4,8/5,8 | 4,7/3,5/3,9 (6,0/4,2/4,8)* |
CO2-kibocsátás [g/km] | 118 | 119 (128)* | 135 | 104 (127)* |
Saját tömeg [kg] | 1190 | 1200 (1235)* | 1220 | 1310 (1330)* |
Megengedett össztömeg [kg] | 1800 | 1815 (1835)* | 1815 | 1910 (1930)* |
Emissziós norma | Euro5 | Euro5 | Euro5 | Euro6 |
* automata váltóval
Extraként sok egyebet is megkaphat a Mazda3, például adaptív fényszórót, távolságtartós tempomatot és ráfutásgátlót, valamint az elődből már ismert holttérfigyelőt. A remek, az MX-5 által régóta „ló és lovasa”, japánul „Jinba ittai” szellemiséggel aposztrofált vezetési élmény pedig állítólag már alapmodelljében meglesz. A futómű az összes verzióban elöl segédkeretes MacPherson, hátul összetett multilink, a kormánymű a korábbinál direktebb, s a súlytakarékosság és a fogyasztáscsökkentés érdekében elektrohidraulikus helyett immár elektromechanikus. Végállásai között a kormánykerék 2,57 fordulatot tesz meg, az autó pedig faltól falig 11,4, járdák között 10,6 méteres körön tud megfordulni, azaz igen fordulékony. És bizony egészében valóban ígéretes, s továbbra is nagyon úgy tűnik, hogy a jövő héten kedden, szeptember 10-én nyíló Frankfurti Autószalon egyik legérdekesebb, ha nem a legérdekesebb szériaautója lesz.
Igazán szép külső és belső, de 4465 hosszú 5 ajtósnak illene nagyobb csomagtér, 350l kevés.
Az új Pug308as jóval rövidebb és lényegesen nagyobb csomagtere van.
[i]“Akinek ez gyenge, vegyen téjesit.”[/i]
Most vásárol a rendőrség 365 db. fixen telepíthető trafipaxot, meg 150 mobil trafit. Matiz-nál, vagy Tico nál erősebb autóval járni már igen jelentős büntetési kockázatot hordoz magában. 🙂
Nagyon szép lett a forma, s bár nem én vagyok a célközönség, nekem kifejezetten tetszik.
Jó látni a szívó motorokat, végre nem a többiek majmolása volt a cél. Akinek ez gyenge, vegyen téjesit. Az majd nem lesz gyenge anyagilag sem.
Azért azt megnézném, hogy a 2 literes benzinmotorral hogy tudják tartani az 5.1 -es vegyes fogyasztást.
Ez még egy 2 literes dízelnek is nagyon jó fogyasztás!
Kár hogy nem lesz kisebb dízellel 1.6-ossal például.
A formája nagyon bejön, végre valami, ami hasonlít a Xedos-ra.
A dízel ára nem alapfelszereltséggel sajnos közel lehet a 7 millióhoz.
Elég gyenge a motor paletta, biztos nem kéne egyikkel sem
Az 5 ajtós bakancs formája szerintem nagyon jó. A 4 ajtós viszont hamar ki fog fulladni, mint forma. Mondjuk olyanban nehezebb is maradandót alkotni.