BMW 3-AS SOROZAT

(1991 - 1998)

Pozitív


Precíz, kifejezetten élvezetes irányíthatóság, kulturált, pörgős sorhatok, sportos-komfortos futómű, stabil kaszni, időtálló forma, ötféle karosszéria.

Negatív


Érzékeny futómű, '92-ig gyerekbetegségek, igazából négyszemélyes, a tuning-társadalom egyik kedvence.

Méret, kényelem, kidolgozás

Máig utánozhatatlan ahogy a vezető köré épül a műszerfal, tipikus BMW-sen meghitt, de négy főnek elegendő helykínálat. Korabeli prémiumhoz illő a kidolgozás és minőségiek az anyagok is, de sok a leharcolt példány, hiszen az elsők lassan húszévesek. Kézreálló és igenis praktikus, persze nem olyan buszlimuzinosan, de nagyjából mindennek találni benne okos helyet, az üdítőspoharakat kivéve, a csomagtér bővíthető. Ha elfogadjuk hogy csupán négyszemélyes és nem egy igavonó, rengeteg örömet okoz majd.

Különleges felszereltség

Persze nem tudja a mai kényelmi extrák nagy részét, de a fiatalabb példányok már jobban felszereltek, és az extralista már akkor is jó hosszú volt a BMW-nél. Gyakori a bőrös-ülésfűtéses-klímás-villanyablakos-kipörgésgátlós-tolatóradaros példány.

Ajánlott motor

Legjobb belépő az 1.8-as benzines, lehetőleg '94-től, az már láncos. Legfinomabb járású a 2.0-as sorhat, legjobb kompromisszum a 2.5-ös 323i, a 328-as nyomatékra hangolt gyöngyszem, a korának egyik legjobb motorja, az M3-asé szupersportautó kategória, furcsamód hosszas padlógázra érzékeny. Dízelből igazából a 325tds ajánlható.

Fenntartási költség

A futómű karbantartás/rendberakás után nagy bajunk már nem lehet, főleg ha sorozat végi Hármasunk van. Azért néhány neuralgikus pont: vezérműszíj (ha van), hengerfejtömítés, kuplung, gyújtás, generátor stb. Sok a specialista, nagy a szórás az alkatrészárakban, sokféle az utángyártott, a szakszerviz közepesen drága.

Biztonság

1997-ben az Euro NCAP kétcsillagosra tesztelte. Fontos megjegyezni, a BMW sokáig a saját normái szerint fejlesztette autói biztonságát, így valós körülmények közt a merev kasznis E36 is kora biztonságos autói közé tartozott, a vége felé négy légzsák és ESP-szerű stabilizáló (ASC) már szériában.