„Nagyon jól halad Magyarország az e-mobilitás területén”

50 új gyorstöltő és a zöld rendszám újragondolása várható

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter egy éve, a Jedlik Ányos Tervhez kapcsolódóan 150 új elektromosautó-töltőpontról beszélt, ebből egyelőre semmi nem valósult meg. Lepsényi István államtitkár azt is elmondta, hogy miért.

Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára szerint azért halad jól Magyarország az e-mobilitás területén, mert a közép-európai országok közül egyedül nekünk van középtávú tervünk annak fejlesztésére, ez a Jedlik Ányos terv. Ennek keretében pedig összehangolt feladatmegoldás lehetséges, amely jogszabály-változtatások és kedvezmények bevezetése formájában részben el is kezdődött. Itt nyilván a zöld rendszámra és az azzal járó előnyökre gondolt, amilyen például az ingyenes parkolás a fővárosban és más vidéki városokban. Zöld rendszám viszont nem csupán a kizárólag villanymotorral hajtott járműveknek jár, hanem a plug-in hibrideknek is. Ezek ugyan képesek tisztán elektromos hajtással megtenni néhány tíz kilométert, ám ez nem garantálja, hogy károsanyag-kibocsátásuk összességében jogosulttá teszi őket a leginkább környezetbarát járműveket illető zöld rendszámra. Így elképzelhető, hogy még idén módosulnak a zöld rendszámhoz jutás feltételei - mondta Lepsényi István, az InfoRádió[/url] kérdésére.
Hirdetés
Az elektromos autók akkumulátorait töltő pontok elhelyezésének módosítása már jóval költségesebb lenne, mint a zöld rendszám jogszabály-módosítása, ezért sem kezdődött még meg a tavaly beígért 150 darab gyorstöltő telepítése. Eddig az egész ország villanyautós bejárhatóságát biztosító töltőhálózat tervezése zajlott. Ennek eredményeként jelenleg úgy látják a minisztériumban, hogy ez a cél 50 töltőpont telepítésével megvalósítható. A leendő hálózat konkrét helyszínei egyelőre nem publikusak, mint ahogy az sem, hogy ez mikorra épül ki. Lepsényi István csak annyit árult el, hogy a töltőket autópályák mentén és kiemelt turistaközpontok területére kell telepíteni. Mindenesetre a szóban forgó 50 töltőpont csupán harmadannyi, mint a tavaly említett 150, így a többi száz gyorstöltő talán a városok számára hamarosan megnyíló pályázattal talál helyet?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:20
    Permalink

    “közép-európai országok közül egyedül nekünk van középtávú tervünk”

    Szerintem ez is hazugság. Vagy kikérték a közép-európai országoktól, hogy van-e nekik középtávú tervük? Értem már miért így “halad”.

  • 2017.10.28. at 04:20
    Permalink

    Tényleg kinyílik a bicska az ember zsebében ezeket a végtelenül tehetségtelen minyonokat hallgatva. Mostmár évek óta verik a dobokat a Jedlik Ányos tervükre közel nulla eredményt felmutatva, úgyhogy éppen itt volt az ideje elkezdeni ünnepelni magukat milyen kegyetlenül jól halad a terv! LOL! 😉 Szegény Ányos meg közben forog a sírjában.
    1 évvel ezelőtt nagy csinnadrattával bejelentették, hogy 150 gyorstöltőt telepítenek 1 éven belül. Az ég egyadta világon SEMMI nem lett az egészből! Most – mivel hogy qrva jól halad a terv -, bejelentették, hogy 50 gyorstöltőt telepítenek, de azok helyét előtte még meg kellene ám tervezni! LOL! 🙂 Egy hozzáértő embernek az optimális helyszínek megtervezése LEGFELJEBB néhány hétbe kerülne, de mivel itt láthatóan idiótákról beszélünk, nekik legyen mondjuk fél év. De még ez sem sikerült, viszont legalább megtudtuk, hogy qrva jól halad a terv.
    Annak érdekében, hogy még jobban haladjon a terv, mostmár nem is adtak határidőt maguknak a tervezésre és a telepítésre, tehát ha 500 év alatt sikerülne annak a szerencsétlen, mostmár csak 50 gyorstöltőnek a telepítése akkor ugyanúgy piros pozsgás arccal, büszkén ünnepelhetik magukat minden adódó alkalommal, hogy qrva jól halad a terv.
    Az óriási erőlködéssel megszült zöld rendszám rendszert is sikerült elbaltázniuk. Kis túlzással egy óvodás is kiugrik az ablakon attól az elmebeteg elképzeléstől, hogy a teljesen elektromos autókkal egy kalap alá vették a PHEV-eket. A minyonoknak majd egy év kellett ahhoz, hogy rájöjjenek, ez így úgy szar ahogyan csak van. Ez viszont valóban elismerést érdemel, mert én arra számítottam, hogy soha a büdös életben nem jönnek rá erre. Mostmár csak néhány évtizedet kell várni, és talán meg is fogják változtatni ezt az elmebeteg szabályozást.
    Mindeközben a világ egyes részein, mindenféle hangzatos tervek, dobverés és puccparádé nélkül, gombamódra szaporodik a gyorstöltőhálózat. Szegényeknek nincs is lehetőségük folyamatosan ünnepelni magaukat, hogy milyen qrva jól halad a tervük, ehelyett már évek óta használják a töltőhálózatot.

    Persze mi mást is lehetne várni egy olyan helyen ahol:
    – az óriási eszű törvényhozók olyan javaslattal állnak elő, amivel pl. egy bruttó havi 2700 Ft-os (aminek ugye 27%-a már eleve ÁFA), internet előfizetési díjra akár havi 3,7 millió Ft/hó-s adót (!) akartak kivetni.
    – ahol a napelemekre környezetterhelési termékdíjat vetnek ki amit az álkörnyezetvédő köztársasági elnök két bajúszrágás közben makogva alá is írt
    – ahol a városokat/településeket elkerülő egyes utakra útdíjat is képesek voltak kivetni
    – ahol 27%-os ÁFÁ-val basszák meg azt, aki netalán egy amúgy is sokkal drágább elektromos autót vásárolna amivel jelentősen csökkenthetné a minden élőt pusztító környezetterhelést, plusz csökkenthetné az olajfüggőséget is.

  • 2017.10.28. at 04:20
    Permalink

    Igen, ez az ócska menedzserduma. Mi már mennyit haladtunk vele, mert már mennyit pofáztunk róla, meg mennyi mindent leírtunk róla. Bár senki egy kapavágást nem tett, azt már milyen szépen és hosszan kitárgyaltuk, hogy fából legyen-e a kapa nyele, és hogy egyáltalán hogyan is kell kapálni.

  • 2017.10.28. at 04:20
    Permalink

    -államtitkára szerint azért halad jól Magyarország az e-mobilitás területén, mert a közép-európai országok közül egyedül nekünk van középtávú tervünk annak fejlesztésére, ez a Jedlik Ányos terv.
    Ez a magyar koncepció, szerintük jól halad ami még el sem kezdődött, vagyis még 1-et sem létesítettek belőle.
    Ez még csak egy dolog lenne ha nem húzódna ez is el mint minden más évekig, és így gyakorlatilag lemaradva a szomszéd nem csak nyugati országoktól.
    Ez a zöld rendszám ahogy eddig ment az igazi adócsaló kategória.
    Ettől a söpredéktől a jövőben sem várok mást.

Vélemény, hozzászólás?