Saját akkumulátor-fejlesztő központot nyit a BMW
A BMW mintegy 60 milliárd forintot fordÃt új divÃziójára
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A jövÅ‘ autójánál, legyen az konnektoros hibrid, tisztán elektromos vagy akár üzemanyagcellás, mindenképp kardinális kérdés az akkumulátor. A BMW most nagyon ráerÅ‘sÃt azok fejlesztésére.
A villanyautók, illetve azok akkumulátorai kapcsán sokan és sokszor elmondják, hogy lassan tölthetÅ‘k, előállÃtásuk drága, ritka nemesfémekhez kötött. Hozzá kell tenni, jelenleg. A konnektoros autóit már jelenleg is világszerte 10 helyszÃnen gyártó, a hozzájuk szükséges akkumulátorokat a németországi Dingolfing, az egyesült államokbeli Spartanburg és a kÃnai Senjang városokban készÃtÅ‘ BMW ugyanakkor azzal számol, hogy ez éveken belül változhat. A nyertes pedig nyilván az lesz, aki elÅ‘ször fog tudni újfajta akkumulátorokat gyártani. A bajorok ezért egy 200 millió euró, azaz 60 milliárd forint beruházással Münchenben létesÃtendÅ‘ kutatóközpontot jelentettek be.
A BMW vélekedése szerint a saját akkumulátorcella-fejlesztÅ‘ központtal abszolút versenyelÅ‘nyre tesznek szert, ugyanis házon belül, részletekbe menÅ‘en fogják tudni tanulmányozni az egyes akkucella-prototÃpusok jellemzÅ‘it. Már 2021-re Ãgérik ötödik generációs elektromos hajtásláncukat, melyeknél az elektromos motor, a váltó, a vezérlÅ‘elektronika és a nagyfeszültségű akkumulátor egy egységbe épÃtésével minden korábbinál hatékonyabb működést Ãgérnek. Ezek ráadásul mind egy házba kerülve, kompakt, könnyedén beépÃthetÅ‘, ugyanakkor moduláris egységek lesznek, Ãgy a BMW az összes járműkategóriát, platformot és teljesÃtményszintet képes lesz saját, hálózatról tölthetÅ‘ hajtásláncával lefedni. Méghozzá úgy, hogy ezek gyártásához nem lesz szükség ritka nemesfémek kitermelésére. A jelenlegieknél nagyobb energiasűrűségű akkumulátorok a tisztán elektromos modelleknél 700, mÃg a kisebb akkus plug-in hybrid modelleknél mintegy 100 kilométeres emissziómentes hatótávot Ãgérnek, mindezt úgy, hogy a házon belüli tömegtermeléssel a BMW számára kiemelkedÅ‘ költséghatékonysággal is kecsegtetnek.
Az persze a jövő zenéje, hogy lesz-e a BMW-nek az i3-asnál olcsóbb villanyautója, az viszont egyre nyilvánvalóbb, például az elektromos X3 csepegtetése által is, hogy a bajoroknak hamarosan minden kategóriában lesz elektromos modelljük.