Saját akkumulátor-fejlesztő központot nyit a BMW

A BMW mintegy 60 milliárd forintot fordít új divíziójára

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A jövő autójánál, legyen az konnektoros hibrid, tisztán elektromos vagy akár üzemanyagcellás, mindenképp kardinális kérdés az akkumulátor. A BMW most nagyon ráerősít azok fejlesztésére.


A villanyautók, illetve azok akkumulátorai kapcsán sokan és sokszor elmondják, hogy lassan tölthetők, előállításuk drága, ritka nemesfémekhez kötött. Hozzá kell tenni, jelenleg. A konnektoros autóit már jelenleg is világszerte 10 helyszínen gyártó, a hozzájuk szükséges akkumulátorokat a németországi Dingolfing, az egyesült államokbeli Spartanburg és a kínai Senjang városokban készítő BMW ugyanakkor azzal számol, hogy ez éveken belül változhat. A nyertes pedig nyilván az lesz, aki először fog tudni újfajta akkumulátorokat gyártani. A bajorok ezért egy 200 millió euró, azaz 60 milliárd forint beruházással Münchenben létesítendő kutatóközpontot jelentettek be.
Hirdetés

A BMW vélekedése szerint a saját akkumulátorcella-fejlesztő központtal abszolút versenyelőnyre tesznek szert, ugyanis házon belül, részletekbe menően fogják tudni tanulmányozni az egyes akkucella-prototípusok jellemzőit. Már 2021-re ígérik ötödik generációs elektromos hajtásláncukat, melyeknél az elektromos motor, a váltó, a vezérlőelektronika és a nagyfeszültségű akkumulátor egy egységbe építésével minden korábbinál hatékonyabb működést ígérnek. Ezek ráadásul mind egy házba kerülve, kompakt, könnyedén beépíthető, ugyanakkor moduláris egységek lesznek, így a BMW az összes járműkategóriát, platformot és teljesítményszintet képes lesz saját, hálózatról tölthető hajtásláncával lefedni. Méghozzá úgy, hogy ezek gyártásához nem lesz szükség ritka nemesfémek kitermelésére. A jelenlegieknél nagyobb energiasűrűségű akkumulátorok a tisztán elektromos modelleknél 700, míg a kisebb akkus plug-in hybrid modelleknél mintegy 100 kilométeres emissziómentes hatótávot ígérnek, mindezt úgy, hogy a házon belüli tömegtermeléssel a BMW számára kiemelkedő költséghatékonysággal is kecsegtetnek.
Az persze a jövő zenéje, hogy lesz-e a BMW-nek az i3-asnál olcsóbb villanyautója, az viszont egyre nyilvánvalóbb, például az elektromos X3 csepegtetése által is, hogy a bajoroknak hamarosan minden kategóriában lesz elektromos modelljük.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?