Lesz Audi Q6, de most még üzemanyagcellával kábít

Az Audi bemutatta a hidrogéncellás h-tron quattro koncepciót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az e-tron után most egy h-tron nevű, üzemanyagcellás prototípussal demonstrál az Audi. A h-tron quattro egyben megmutatja a Q6-ot is.


Lehetett tudni, hogy valami extrával jön ki az Audi. A Detroiti Autószalonon a tavalyi elektromos után most egy hidrogénhajtású, tüzelőanyagcellás koncepcióval állt elő. A dízelbotrány és az egyre szigorodó környezetvédelmi normák miatt az Audi kénytelen az alternatív hajtású autók felé mozdulni. A h-tron quattro tanulmány elektromos hajtómotorjainak áramszükségletét maga állítja elő - hidrogénből, tüzelőanyagcellával.
Hirdetés


A technológiát demonstráló h-tron qauttrót két motor hajtja, így váltják ki a megszokott összkerékhajtást. Az első tengelyen egy 120 lóerős villanymotor dolgozik, a hátsó még erősebb; 188 lóerős. A gyár szerint 7 másodperces százra gyorsulás és akár 600 kilométeres hatótáv is elérhető ezzel a felállással. A hidrogéntank feltöltése nagyjából négy perc, ami időben a hagyományos tankolás szintjén van - csak ugye egyelőre nincs sok hidrogénkút mifelénk. A következő, 2017-re várt A8-as egy darabja is benne van már ebben a sárga autóban, nevesen a következő ingolstadti luxusautó távirányítású önparkoló rendszere. Ezen kívül a h-tron quattro képes városban levenni a vezetés terhét a sofőrről, ugyanis 60 km/óra sebességig önvezetést is tud.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?