Még morcosabb lesz az új S4 (Fotó: Automedia)
Az Audi 2026-tól elvileg csak elektromos meghajtású modelleket mutat majd be, ami azt jelenti, hogy már csak néhány éve marad azoknak, akik egy jó V6-os TFSI-vel szerelt modellt szeretnének vásárolni az ingolstadtiaktól. A következÅ‘ 3-4 évben bemutatásra kerülÅ‘ Audik lesznek az utolsó, még belsÅ‘ égésű motorral is kapható autók a márkától, igaz ez a valószÃnűleg jövÅ‘re megújuló A4-esre és sportváltozataira, köztük az S4-re és az RS4-re. Az osztrák Alpokban most az S4-est kapták le tesztelés közben a kémfotósok, annak is puttonyos változatát.
Talán ez lesz az egyik utolsó V6-ossal szerelt sportos Audi kombi (Fotó: Automedia)
Természetesen még álcázott a prototÃpus, és a matricák alatt megbúvó stÃluselemek is változhatnak még a végleges bemutató elÅ‘tt, de azért néhány fontos részletet már most is ki lehet venni, ha alaposan megnézzük a fotókat. Érdekesség például, hogy a mai trendekkel szembemenve a következÅ‘ generációs S4 (és persze valószÃnűleg az A4 is) elÅ‘djéénél kisebb hűtÅ‘ráccsal rendelkezik majd. Egyrészt nyolc- helyett hatszögletű lesz, másrészt ezáltal laposabb és valamivel kisebb is. MegnÅ‘ viszont a másodlagos légbeömlÅ‘, ami az ikonikus Audi hűtÅ‘maszk alatt kap helyet - ezzel akár már azt is elÅ‘készÃthetik, hogy az ez után érkezÅ‘ A4-es kizárólag elektromos lesz, amin valószÃnűleg csak egy alsó csÃk szolgál majd légbeömlÅ‘ként (Ãgy van ez a Tesla Model S-en is), fölötte pedig esetleg szimbolikusan, sötétre festett dekorpanelként jelenik meg a korábbi fÅ‘ hűtÅ‘rács, mint ahogy a mostani e-tron modelleken is láthatjuk. Az elsÅ‘ fényszórók formáját nem bonyolÃtották túl, de szigorúra húzták Å‘ket.
Nehezen ugyan, de felfedezhetÅ‘ a matricák alatt a csÃklámpa (Fotó: Automedia)
Hátul egyelÅ‘re kerek fényszórókat láthatunk, de nem sok esély van rá, hogy ilyen Ferrari stÃlusú lámpák világÃtanak majd a kombi farán, ezek egyelÅ‘re csak az utcai használati követelményeket funkcionálisan teljesÃtÅ‘, jellegtelen fényszórók. A matricák alatt azonban felsejlik, hogy egy csÃklámpa fut majd az autó teljes szélességében, legalábbis annak tűnik a fotók alapján. Még négy igazi kipufogóvéget is láthatunk, remélhetÅ‘leg ezeket meg is tartja az Audi, utóbbi években bevezetett szokásával ellentétben. A pletykák szerint egyébként marad a V6-os turbómotor, ami esetleg lágy hibrid rásegÃtést kaphat, de ennél érdekesebb, hogy talán az RS4-esbÅ‘l is érkezik egy konnektoros hibrid és/vagy egy teljesen elektromos kivitel is. Sajnos egy-másfél évet még valószÃnűleg várnunk kell, hogy ezeket biztosan megtudjuk.