ElkezdÅ‘dött a munka a pesti alsó rakpart autómentesÃtésének tervein, nem minden résztvevÅ‘ értett egyet a négykerekűek kitiltásával
Néhány hete nyilatkozott Karácsony Gergely fÅ‘polgármester a Telexnek a pesti alsó rakpart átalakÃtásáról, amelynek keretei közt kitiltanák az autókat a rakpart egy részérÅ‘l. A fÅ‘polgármester elmondta:
„A pesti alsó rakpart tervezése során volt az a korábbi szakmai döntés, hogy a LánchÃdtól délre esÅ‘ rész teljesen autómentes lesz." ErrÅ‘l már korábban is beszámoltunk,
ide kattintva olvashatsz a részletekrÅ‘l, ha lemaradtál volna róla. Már akkor is valószÃnű volt, hogy bár a Medián közvélemény-kutatása szerint a budapestiek többsége támogatja a döntést, a fÅ‘városi autósok jó része ellene lesz. Éppen ezért az átalakÃtás további tervezésére a Magyar Autóklub képviselÅ‘it is meghÃvták.
Ma az Å‘ álláspontjuk is kiderült, az MTI-nek továbbÃtott közleményükbÅ‘l egyértelműen kiderül: mindent meg fognak tenni az autók kitiltása ellen.
A Magyar Autóklub az élhetÅ‘, zöld város koncepciójával egyetért, és szükségesnek tartja a forgalom csillapÃtását a belsÅ‘ kerületekben, ám a városvezetés
"visszaadjuk a Duna partot a budapestieknek retorikáját" alapvetően helytelennek tartja. Elmondásuk szerint ugyanis ez már most is a budapestieké, akiknek nagy része autót használó polgár.
"Ebben a helyzetben az autóklub szerint valódi szakmai-társadalmi vita, egyeztetés szükséges" - tették hozzá a közleményükben. LeÃrták továbbá azt is, hogy a fÅ‘polgármester pesti alsó rakpart lezárását, megszakÃtását célzó bejelentése a szervezetet és az autós közvéleményt egyaránt meglepetésként érte. A Magyar Autóklub felvette a kapcsolatot a FÅ‘városi Önkormányzattal és egyedüli autózással foglalkozó szervezetként részt is vett azon az április 25-én megtartott egyeztetésen, ahol a közleményük szerint
"nem közeledtek egymáshoz az álláspontok".
Jól látható, hogy a Google adatai szerint ma délután is csúcsforgalom, dugó volt a rakpart ezen szakaszán, ha ezeket az autókat is a belváros utcáira terelné a városvezetés, az a Magyar Autóklub szerint csak további problémákat szülne (Illusztráció: Google Maps)
A szervezet a saját elképzeléseit is elárulta, szerintük
"ötletelés helyett" stratégiai tervezés szükséges, amelynek során a rakparti forgalom felszÃn alatti elvezetésének a lehetÅ‘ségét is meg kell vizsgálni. Egyértelműen kiderül az álláspontjuk, miszerint egy ilyen radikális beavatkozás csak akkor támogatható az autósok, és ezáltal az autóklub részérÅ‘l, ha a forgalom elterelése is megoldott. Szerintük a rakpart ezen szakaszának lezárása komoly dugókat okozna a belvárosban, éppen ott, ahol elvileg javÃtani kÃván a helyzeten a városvezetés. A Magyar Autóklub sokkal fontosabb és égetÅ‘bb problémának tartja viszont a P+R parkolók épÃtését és az elÅ‘városi közlekedés fejlesztését, ezt sürgetnék inkább a helyzet javÃtása érdekében.
"Hisszük, hogy Budapestet egyszerre lehet zöldebbé, barátságosabbá és működÅ‘képesebbé tenni anélkül, hogy egyes közlekedÅ‘i csoportokat, nevesÃtve az autósokat ellehetetlenÃtenék" - fogalmazott a Magyar Autóklub.
Régebben laktam a közelben, ma már csak autóval használom ezt a szakaszt, úgyhogy közlekedés szempontjából magam ellen beszélek, de baromira jót fog tenni a városnak ez a változás.