Nagyobb, könnyebb, sportosabb. Itt az új 3-as BMW!
Hivatalosan is bemutatkozott a BMW húzómodelljének új generációja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár a hivatalos bemutató előtt lebukott, most azonban teljes egészében is láthatjuk a vadonatúj, hetedik generációs 3-as BMW-t, mely minden eddiginél sportosabbnak ígérkezik.
Hetedik generációjához érkezett a BMW középkategóriás modellje, a piac egyik legnépszerűbb prémium szedánja, a 3-as BMW. A Párizsi Autószalon első napja előtt kikerültek a fotói, ám most minden egyebet is megtudhatunk az autóról a hivatalos bemutatót követően. Az új 3-as dizájnban merőben más, mint elődje, a jellegzetes vesék hatalmasra nőttek és nem csak a lámpákkal, hanem egymással is összenőttek. Az új fényszórókat alul középen bemetszették, hogy jobban elkülönüljön a két-két részre osztott belső, amik már lézer technológiával is világíthatnak, akár 530 méteres távolságra.
A formaterv hátulról is egész más, kevés a hasonlóság a G30-as 5-össel, így már nem lehet összekeverni. Változott az ablakvonal is, a jellegzetes hokiütő forma eltűnt, cserébe mélyebben nyúlik bele a C-oszlopba. Az új 3-as BMW 85 milliméterrel hosszabb elődjénél, tengelytávolságán pedig 41 millimétert nyújtottak, szélességben 16 millimétert adtak hozzá, míg magasságban csak egyet. Arányai így még jobbak, pláne, hogy elöl 43, hátul 21 milliméterrel lett szélesebb a nyomtáv. Súlyelosztása tökéletes, tengelyenként 50-50%-os, így a sportos viselkedés és vezetési élmény nem lehet kérdéses.
Az új 3-as azonos felszereltséggel és motorral akár 55 kilogrammal is könnyebb lehet elődjénél. Az új M sportcsomag már az X2 M35i-ben megismert bronzos kiegészítő elemeket hordja, valamint az új Z4-en debütált fűzött belsejű veséket, valamint nagyobb, látványosabb lökhárítókat. Az új 3-as első körben ötféle motorral kerül piacra, a négyhengeres benzinesekből a 20i 184 lóerős lesz, a 30i pedig 258. Utóbbi a BMW legerősebb tömegmodellben értékesített négyhengeres motorja, sportmodellben, az X2 M35i-ben van ennél erősebb is. Dízelből a 150 lóerős 18d és 190 lóerős 20d kezd a piacon, valamint a hathengeres 265 lóerős 30d. xDrive összkerékhajtás pedig első körben már a 20d-hez is elérhető lesz, a nagyobb motorok, mint a hathengeres benzines 340i később érkezik a piacra, ahogy a konnektoros 330e is.
A BMW forradalmian új futóművet is alkotott az új 3-ashoz, a rugóút-szinkronizált lengéscsillapítás lényege, hogy a lengéscsilalpítók folyamatosan figyelik a spirálrugók tartalékait, és ehhez optimalizálják a csillapítást. Az új megoldás állítólag maximális sportosságot biztosít, ugyanakkor minden eddiginél kényelmesebb is, ezt egyébkén mindegyik 3-as megkapja, alapáron jár majd. Az új modell súlypontját 10 milliméterrel hozták lejjebb elődjéhez képest, ám a futómű is lehet alacsonyabb az opciós sportcsomaggal. Nem csak sportos, de megfelelően hatékony is az új 3-as, a 20d modell légellenállási együtthatója csupán 0,23.
Egészen új az utastér is, a műszerfal kialakítása, annak formái és a középkonzol is teljesen egyedi, az 5-öshoz nem hasonlítható. A középkonzol a váltó és iDrive kezelőszerv, valamint a menetmód választó gombokkal viszont már ismerős. digitális műszeregységet is kaphat, mely az elődéhez képest sokkal inkább hasonló a konkurens modellekéhez. Áttervezett kormányok, minőségi anyaghasználat és prémium bőrhuzatok teszik kényelmessé a 3-as utasterét, valamint a megnövelt váll és könyöktér. Az új 3-as biztonságos vezetéséről alapáron vészfékezni is képes asszisztens gondoskodik, mely az autókon és gyalogosokon túl a kerékpárosokat is figyeli. Feláras a megállni és elindulni önállóan képes adaptív tempomat, a sávtartó, holttér-figyelő asszisztens, a keresztirányú forgalomfigyelő, a kikerülés-asszisztens és a head-up display. Parkolni is képes magától, a gázt és féket sem kell kezelnünk, valamint az új Reversing Assistant akár 50 méteres távolságban is visszatolat a megfelelő parkolóhelyig önállóan.
A BMW is elkészült saját mesterséges intelligenciával dolgozó fedélzeti rendszerével, mely az iDrive 7.0 verziójú rendszerén fut. Az új rendszer a 3-asban tartja világpremierjét és egy hasonló, tanulni képes hangvezérléssel irányítható szoftverre kell gondolni, mint a Mercedesnél. Annyi különbséggel, hogy a vezényszó itt "Hey, BMW!", vagy "Hello, BMW". A felhasználó saját névvel láthatja el a fedélzeti asszisztensként működő rendszert, melytől egyszerű mondatokkal kérhet információt akár az utazásról, az autó műszaki állapotáról, vagy válthat zenét.
az még mindig hokiütő forma, csak most még idétlenebb….milyen hosszú ablak van ezen? meg minek? olyan mint egy kombi már (sportback) kb 😀 nem áll össze az egész, orra,hátsó traktus (hátsó lámpák full audi szinte) de egyébként inkább koreai autón tudnék elképzelni ilyet…lassan egy kínai autó is elegánsabb,letisztultabb lesz mint egy béjemvé