CX-valahány: új Mazda crossover a láthatáron

Kémfotókon a Mazda új crossovere

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tavaly őszi Koeru koncepció végleges változatáról került ki pár kép a netre. A kérdés már csak az, mi lesz a neve az új modellnek?


Tavaly Frankfurtban mutatta meg Koeru névre keresztelt crossover tanulmányát a Mazda. A látványos koncepciót fogadó érdeklődésnek hamar meg is lett az eredménye. Masamichi Kogai, a cég vezérigazgatója még decemberben úgy nyilatkozott róla, hogy az újdonság gyártásba kerül. A jelenleg kínált CX-3, CX-5 és az Európában nem is forgalmazott CX-9 mellé fog ez is jönni, neve ennek is CX, kötőjel és egy szám formátumú lenne.
Hirdetés


A dizájn viszont az eddigieknél jóval merészebb, olyasmi, mint a BMW X6 vagy a Mercedes-Benz GLE Coupé esetében. Méretben a CX-5-höz lesz a legközelebb, de mivel fölé pozicionálják, így lehetne akár CX-6 is a neve. Ez persze alapot ad annak feltételezésnek, hogy a crossover-sor egy további darabbal folytatódjon, ami a CX-4 lehetne. A most az interneten elszabadult telefonos minőségű fotók alapján a szériaváltozatra már tényleg nem kell sokat várni.

Hogy pontosan melyik Skyactiv motorokat építik bele, arról sincs még hivatalos információ. Méret alapján a 2,0 és 2,5 literes benzinesek mellett a 2,2 literes dízel is passzolna hozzá. Az igazi durranás az lenne persze, ha ez is megkapná a CX-9 250 lóerős, 2.5-ös turbósát. Azzal már biztos nem lenne lassú. Feltehetőleg a Koeru szériaváltozata is alapból elsőkerékhajtással épül majd, de biztos nem marad ki belőle a rendelhető összkerék sem. Többet és biztosabbat majd a gyári képek megérkezése után fogunk tudni róla.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:07
    Permalink

    “Az igazi durranás az lenne persze, ha ez is megkapná a CX-9 250 lóerős, 2.5-ös turbósát.”

    Erre minden esély megvan, de valószínűleg csak Amerikában. A még mindig szívó benzinesekkel operáló, és ezáltal olcsó fenntartást ígérő gyártók egyik utolsó bástyája Európában a Mazda – egy turbós gép nem illene a palettába. Kivéve persze, ha sportváltozatról van szó:)

Vélemény, hozzászólás?