Holdjáró a Land Rover Defender utódja?

Land Rover DC100: a Defender reinkarnációja?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Frankfurtban bemutatkozik a Land Rover Defender utódjának szánt tanulmány, de a gyáriak óvatosak a körítéssel.

DC100 néven mutat be tanulmányt a Land Rover Frankfurtban: kedvező fogadtatás esetén ebből a tanulmányból fejlesztik tovább a több mint hatvan éve szinte változatlan formában kapható, elnyűhetetlen munkagépnek tartott Defender utódját.
A 2015-re várható újdonsággal egyelőre csak a közönség reakcióit tesztelik, a Defender legfontosabb dizájnelemeire épülő DC100 csak kezdete annak a fejlesztésnek, melynek végén négy év múlva piacra léphet a végleges második generációs Defender.
A Land Rover vezetősége három kategóriára, luxus, szabadidős és haszonjármű modellekre osztja a terepjáró-piacot: a Range Rover által képviselt luxusterepjárók piacán 2017-re várhatóan évi kétmillió eladást prognosztizálnak, a Freelander vadászterületének számító szabadidős modelleknél ez a szám nyolcmillió körül alakul, míg a Defender által is megtestesített haszonjárművek piaca 3,3 milliós darabszámot ér el bő öt év múlva. Tavaly azonban a Defender csak 18 500 példánnyal képviseltette magát a harmadik kategóriában, ami világosan megmutatja, hogy a Land Rover nagyon visszaesett a piacvezető Toyota és Mitsubishi eladásaihoz képest.
A cégnek még a padlólemez kérdéséről is határoznia kell. Ha költséghatékony megoldást keresnek, akkor a Discoveryt és a Range Rover Sportot megalapozó, nehéz, de tartós T5-öt használják, ez lenne a jobb megoldás, ha úgy döntenek, hogy nem teljesen puritán, extráktól mentes modellel állnak elő. A másik lehetőség teljesen új padlólemez kifejlesztése, amire akkor lenne szükség, ha a Defendert szeretnék többféle karosszériával, pickupként, vagy épp nyújtott tengelytávval is értékesíteni.
A Jaguar Land Rover három angliai gyárral dolgozik, és az elkövetkezendő évek reformjaival a három helyszínen szeretnék típusonként teljesen szétválasztani a termelést. Halewoodba költözik a keresztben beszerelt motorokhoz használatos LR-MS acél padlólemezes modellek (Evoque) gyártása, Solihull pedig megkapja a nagyméretű alumínium platformra épülő autókat (következő Range Rover és Jaguar XJ). Úgy hírlik Castle Bromwichba költöztetik az alumínium karosszériás XK és XKE modellek, valamint a kisebb Jaguarokhoz használatos alumínium padlólemez gyártását. Ezzel a felállással egy új Defender-padlólemez esetén teljesen új gyártási helyszínt kellene létesítenie a Land Rovernek, ami hatalmas költségekkel terhelné meg a céget, de az sem kizárható, hogy végül másik országba, Indiába, Kínába vagy Oroszországba költöztetik a következő Defender gyártását.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?