Itt vannak az elektromos BMW-k

Leleplezték a legmodernebb BMW-ket

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A BMW i3-mal és i8-cal új fejezet kezdődik a bajor márka történetében.


A BMW bemutatta, hogy az Active Hybrid sorozat után mi lesz a következő lépése az alternatív hajtású autók piacán: bár az i3 és az i8 még mindig viselik nevükben a Concept jelölést, valószínűleg már nem változnak sokat, mire 2-3 éven belül piacra kerülnek. Érdekességük a LifeDrive nevű kialakítás, ami azt takarja, hogy építéskor teljesen különválasztották az autó működését szolgáló berendezéseket az utastértől. Az elektromos autók szerkezetét alumíniumból és karbonszálas műanyagból készítették, az i3-as összes karosszéria-eleme is utóbbiból készül, így 1250 kg-ot nyom, és az i8-as hibrid sportautó tömege sem éri el a másfél tonnát.

Az i3-as 3815 mm hosszú, 2011 mm széles és 1537 mm magas, tengelytávja 2570 mm: utasterében négy ülést alakítottak ki, és körülbelül 200 liter jut a csomagoknak. Belül minimalista, futurisztikus, egyszerű, de hipermodern - ennek megfelelően feltehetően ára is igen borsos lesz, amikor 2013-ban sorozatgyártásba kerül.
A konnektorról is tölthető elektromos autóban 250 Nm vonóerejű villanymotor forgatja a hátsó kerekeket, és egészen fürge: 7,9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t. Végsebessége 150 km/h, amit a hatótáv érdekében korlátoztak. Száz százalékig feltöltött akkumulátorral 130-150 km megtételére képes, egy teljes töltés az otthoni hálózati csatlakozóról hat órát vesz igénybe, de az opcionális gyorstöltővel 1 óra alatt 80 százalékos töltöttséget lehet igénybe venni. Azoknak, akik keveslik az i3 hatótávját, egy kiegészítő benzinmotor beszerelését is lehetővé teszik, és bár erről még nem közöltek részleteket, valószínű, hogy a nemrég bejelentett háromhengeres motorok valamelyikéről lehet szó.
Muszáj megemlíteni az i3-asban dolgozó modern technikát: mobiltelefonos alkalmazáson keresztül kommunikálhatunk majd az autóval, így lehet előre befűteni az utasteret, beindítani az akkumulátorok töltését, vagy lekérdezni a különböző rendszerek állapotát. A gyalogosokat és a forgalmat egy orrba épített kamera figyeli, és figyelmeztet a vészhelyzetre, adott esetben akár vészfékez is, és a dugóban való araszolgatást segítő berendezést is beépítettek.

Az említett vezetéssegédeket az i8 is megkapja, amelyben alapvetően összedolgozik egymással a hátsó kerekeket hajtó, turbóval kiegészített 1,5 literes 220 lóerős benzinmotor, és az első tengely fölé beépített 130 lóerős elektromos egység, melyekkel az i8-as 4,6 másodperces gyorsulásra és 250 km/h-s végsebességre lesz képes. Csak az első kerekeket forgatva mindössze 35 km-t bír megtenni, viszont, ha a két motor együtt hajtja az autót, az átlagfogyasztás 2,7 l/100 km körül alakul, ami biztosan nem fogja földhöz verni azokat, akik 2014 környékén leadják rendelésüket a BMW hibrid sportkocsijára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?