Második éve a legnépszerűbb villanyautó az Év Zöldautója dÃjjal is kitüntetett Kia e-Niro
Ahogyan arról már
beszámoltunk, a 4,8%-os visszaesést mutató újautó-piacon a Kia márkaszinten 45%-os növekedést ért el, az összesÃtetten is az ötödik legnépszerűbb modellként végzett, egyben a legkelendÅ‘bb kompakt modellnek számÃtó CeedbÅ‘l az elÅ‘zÅ‘ évinél 56,6, Sportage-bÅ‘l 76,6%-kal több fogyott. Az elektromos modellek körében a Kia érte el a legnagyobb (287 darabos, 76,7%-os) bÅ‘vülést, s az Év Zöldautója dÃjjal is kitüntetett e-Niro 2021-ben második éve végzett a piac legnépszerűbb villanyautójaként. Az e-Niro "csak" 56,6%-os bÅ‘vüléssel zárta az évet, de mellé érkezett az e-Soul és az Év Autója dÃjra is esélyes EV6 is.
A kétféle akkukapacitással, 289, illetve a 455 kilométeres hatótávval választható e-Niro korrekt áron adott, teljes értékű autónak mondható, ezért a vevÅ‘k nem csak a tavaly elérhetÅ‘, idén több mint kérdÅ‘jeles állami támogatás keretén belül, hanem anélkül is szép számmal választották. Idén érkezik a frissÃtett modellváltozat, s óriási kérdés: vajon marad a viszonylag kedvezÅ‘ ára?
A legnépszerűbb kompakt modellként végzett a tavaly a képen látható frissÃtés elÅ‘tti és a már friss verziójával is jól szereplÅ‘ Ceed, a magánvásárlók negyede választotta a kompakt kategóriából
Márkaszinten a Kia nem csak negyedik helyével, 7,5%-os piacrészével is szintén rekordévet zárt, egyben a második legnagyobb piaci részesedés növekedést tudhatja magáénak 2021-ben (4,9% → 7,5%, azaz 2,6%pont). A magánvásárlók piacán még jobban állnak: 10,9%-os piacrészük azt jelenti, hogy tÃzbÅ‘l "több mint 1" új autó Kia volt Magyarországon 2021-ben.
Bár 2021-ben hazánkban az előző évinél 25 százalékkal kevesebb magánszemély tudott új autót vásárolni, ebben a fokozottan csökkenő szegmensben a Kia 21,8 százalékkal tudta növelni eladásait, a szegmensben egyértelműen a legnagyobb bővülést elérve.
A kompakt modellt vásárló magánszemélyek körében a Ceed olyannyira a legnépszerűbb modellként végzett, hogy ottani piacrésze 24,5%, azaz csaknem minden negyedik magánvásárló Ceedet választott a kompakt modellek közül. A Sportage esetén utóbbi érték 11,9%, ami szintén kimagasló.
Jól szerepelt a Kia a flottapiacon is, a korábbi 10. helyrÅ‘l a 7. helyre lépett, 2020-hoz viszonyÃtva ezen a területen is a legnagyobb növekedési ütemet mutatta az összes volumen márka között (+70.2%), ami a flottapiac 7,9%-os növekedésének csaknem tÃzszerese. A Kia piaci részesedése a céges vásárlások körében 6%, a céges eladásoknál a C szegmensben a Ceed már a második legkedveltebb modell (16.6% piacrész).
Világszinten a Kia legnépszerűbb modellje a Sportage, a tavalyi eladásokban még a kifutó verzió szerepelt, idén már az új, ötödik generációs verzió kapható
Globálisan a Kia 2.777.056 példánnyal 6,5%-os bÅ‘vülést ért el a tavalyi évben, ezzel a márka újabb saját rekordot döntött. A márka Koreán kÃvüli piacokon elért 2.242.040 darabos eredménye 9,1 százalékkal múlja felül a 2020-ban elértet, miközben Koreában 535.016 darab új Kia talált gazdára 2021-ben. A Kiánál egyedül a decemberi, 208.965 darabos globális eladási adat múlta alul a 2020-as decemberi értéket, de az is mindössze 4 százalékkal. MÃg hazánkban a Ceed a legnépszerűbb Kia, globálisan a modellek sorában a Sportage végzett az élen, 363.630 darabos 2021-es eladással, a Seltos 298.737, a négyajtós Forte (ami Koreában K3 néven fut) pedig 240.627 darabos eredményt produkált. Mint azt a márka mondja, a 2021-es értékesÃtések alakulásában jelentÅ‘s szerepet játszott a márka ellátási láncainak hatékony szervezése és irányÃtása, valamint az új Kia modellek – köztük az EV6 – kiemelkedÅ‘en kedvezÅ‘ piaci fogadtatása is.
A 2022-es évre a Kia globális eladási célja 3.15 millió autó (562.000 a koreai, 2,59 millió a
Koreán kÃvüli piacokon). A Kia fenntartható mobilitásba vetett hitének bizonyÃtékaként több jelentÅ‘s
újdonság is érkezik idén, például az EV6 GT és az új Niro.