Akár 160 milliót is érhet az 1998-as és 1999-es magyar bajnok Subaru
Kevés autó van a világon, mely ekkora értékkel bÃr egy olyan előélet után, mint amilyennel ez a Subaru rendelkezik. Még 1997-ben kezdte "versenyzÅ‘i pályafutását", akkor a legendás Colin McRae-Nicky Grist páros indult vele a Monte Carlo Rallyn, azonban egy csúnya törés miatt kiestek a világ egyik legtechnikásabb rallyversenyeként számontartott viadalból. Egy évvel késÅ‘bb már a magyar bajnokságban tűnt fel a Subaru Kiss Ferenccel a volánja mögött, a navigátori pozÃcióban pedig Büki ErnÅ‘t láthatta a nagyközönség, nem is akárhogy, 1998-ban bajnoki cÃmet szereztek az autóval. Egy évvel késÅ‘bb sem talált legyÅ‘zÅ‘re a Kiss-Büki páros, megvédték a cÃmüket.
A motor néhány száz kilométerrel ezelÅ‘tt esett át teljes felújÃtáson
Az ezredforduló után aztán brit kézbe került a Subaru, Mark Slater és Steven Fleck hajtotta ekkoriban és lévén, hogy leginkább brit nemzeti bajnokságokban indultak, a Subraut átalakÃtották jobbkormányosra. 2004-ben került jelenlegi tulajdonosához az ekkor már igencsak sikeresnek mondható jármű és még a 2000-es évek közepén is indult vele néhány futamon, igaz ekkoriban már nem sikerült túl sok kiemelkedÅ‘ eredményt elérni, hiszen az újabb modellek ellen maximum a tisztes helytállás lehetett a cél. 2015-ig aztán nem adott életjelet magáról a 21-es alvázszámú P2 WRC Subrau - eddig ugyanis egy garázsban tárolták - utána viszont rendszeres résztvevÅ‘je volt különbözÅ‘ retro eseményeknek, az utolsó ilyen futam a 2020-as Race Retro volt.
Az autó jelenleg jobbkormányos, ám a jelenlegi tulajdonos szerint ez bármikor könnyedén visszaalakÃtható
Azóta egy teljes motor- és váltófelújÃtáson esett át a Subaru, ráadásul az aukciós ház elmondása szerint a leendÅ‘ tulajdonos kérésére akár visszaalakÃtható balkormányosra is. Az aukcióra február 24-én kerül sor, a Silverstone Auctions 340 és 380 ezer angol font (147 és 165 millió forint) közötti összegre számÃt a legendás versenyautóért.