A könnyű hibrid hajtás alapáron jár az 520d-hez, 3 deci spórolás és egy árnyalattal jobb dinamika a friss technika hozadéka
Gyorsan kell cselekednie annak, aki nem szeretne mélyen a zsebébe nyúlni a bírságok miatt, mivel vészesen közeledik az újabb károsanyag kibocsátási norma. Úgy tűnik, hogy a BMW sem szeretné büntetésre fordítani a profitot, ugyanis a minap a
hetes BMW fogyasztásából faragtak, most pedig az ötös BMW-nél takarítanak meg néhány deci gázolajat. a kétliteres, 190 lóerős gázolajos blokk egy indítógenerátorral egészül ki, illetve egy 48 voltos akkumulátor is beköltözik a 520d-be. A szíjhajtású generátor/indítómotor egység képes besegíteni a dízelmotornak, fékezéskor pedig a mozgási energiát hasznosítva tölti az emelt feszültségű akkumulátort.
Négyajtós és kombi változatban, két- és négykerékmeghajtással is elérhető a könnyű hibrid hajtás, a technika forgószélként söpör végig a különböző gyártók kínálatán
A technikai újításnak köszönhetően száz kilométeren 3 deciliteres fogyasztáscsökkenés érhető el a gyártó szerint, ami nem tűnhet soknak, ám manapság minden egyes gramm nem kibocsátott szén-dioxid aranyat ér a gyártóknak. Az indítógenerátor egység a start-stop rendszer feladatait is átveszi, így akár menet közben is leállítható a motor. A legtakarékosabb 520d-nek a hátsókerékhajtású négyajtós ígérkezik, a gyári vegyes fogyasztása csupán 4,1 liter, a legtorkosabb verzió pedig az összkerékhajtású kombi lesz, annak 4,7 literes vegyes értéket ad meg a BMW. Az elektromos meghajtásnak hála nem csak takarékosabb, hanem egy árnyalattal fürgébb is lesz az 520d, mely novemberben kerül a szalonokba.