Jövőre lép pályára az új Tundra NASCAR gép
Nem kellett sokat várni a harmadik generációs Toyota Tundra versenyváltozatára. Máris az új Tundrára matricázták a NASCAR pickupot, ami nem véletlen, hiszen óriási figyelem övezi Észak-Amerikában a sorozatot, szóval tökéletes reklámfelület az új modell számára. A Toyota pedig egészen sikeres a sorozatban, ahol először 2004-ben indultak. Azóta 8 egyéni címet szereztek a versenyzőik, emellett 11 konstruktőri bajnoki címmel gazdagították a Toyotát. Idén pedig a tizenkettedik konstruktőri elsőség felé vezető úton megszerezték a kétszázadik futamgyőzelmüket.
Csak a matricázás emlékeztet az utcai Tundrára
Azonban az új Tundra TRD Pro csak jövőre lép pályára, de a 2022-es évadra különösen ügyeltek arra, hogy minél nagyobb legyen a hasonlóság a versenyautó és a szalonokban megvehető modell között. De a hasonlóság a külsőségekben ki is merül. A NASCAR gépben ugyanis 5,8 literes, V8-as szívómotor dolgozik körülbelül 700 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal, amit a szűkítőlemezes versenyeken kb. 450 lóerőre korlátoznak. Utóbbit mondjuk a utcai Toyota Tundra 3,5 literes hibrid hajtáslánca is megközelíti hiszen az 443 lóerőt és 790 Nm forgatónyomatékot ad le.
Az utcai Tundra motorja is majdnem tudja a szűkítőlemezes, superspeedway versenyeken használt teljesítményszintet
Az óriási erőhöz mindössze másfél tonnás menetkész tömeg társul, a sebességváltó pedig maradt a klasszikus négyfokozatú, manuális egység (a Cup sorozatban ezt hamarosan lecserélik). A NASCAR Toyota Tundra TRD Pro 2022. február 28-án, a szezonnyitó daytonai futamon áll először rajthoz.
A Toyota mellett jelenleg a Ford és a Chevrolet versenyez a sorozatban