Hasonló felfestések kerülnek az Árpád fejedelem útja és a Serfőző utca kereszteződésébe is a BKK tájékoztatása szerint
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint a II., a III., és a XIII. kerültben is megkezdődtek azok amunkálatok, melyekkel ismét a bicikliseknek kedvez a főváros vezetése. A hivatalos tájékoztatás szerint a kerékpáros, illetve gyalogos közlekedés biztonságának javítását szolgálja a beruházás, ám az autósoknak újabb nehézségekkel kell szembenézniük.
A bójás kerékpársávokra többek között már a taxisok és a mentősök is panaszkodtak
A Felhévíz, Újlak, Óbuda, Újlipótváros és Vizafogó területét érintő átalakításokkal biztonságos kerékpáros útkapcsolatot kívánnak kialakítani a már meglévő úthálózathoz, mely az Árpád fejedelem útja-Margit híd-Nagykörút-Lehel utca-Róbert Károly körút-Dagály sétány-Árpád híd-Vörösvári út által határolt környéket jeleni - szúrta ki a kreszvaltozas.hu.
A BKK saját elmondása szerint elégedett: méréseik alapján kevesebb a dugó azokon a szakaszokon, ahol bójás biciklisávok létesültek
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a BKK megemeli és beszűkíti az útpályát a Serfőző utcából az Árpád fejedelem útjára jobbra kanyarodó sávban, így az autósok sokkal lassabban tudnak majd áthaladni a kereszteződésben. Emellett piros felfestéssel jelölik meg a kerékpárutakat, és mindkét irányban irányhelyes bicikliutat jelölnek ki az Árpád fejedelem útján a városhatár felé. A Margitszigeten is hasonlóan járnak el, ugyanis ott is kerékpársávokat jelölnek ki, hogy a kétkerekűek könnyebben feljussanak az Árpád hídra.
Már az iparkamarák is panaszkodtak a kerékpárosok kedvezményezett helyzete miatt
Autós szemmel talán a legfájóbb döntés a XIII. kerületet érinti. Több egyirányú utcát is megnyitnak a biciklisek előtt mindkét irányba, annak ellenére, hogy a közlekedési szakértők ebben kiemelt balesetveszélyt látnak. Elmondásuk szerint az egyirányú utcákban éppen azért él ez a korlátozás, mert az útpálya nem elég széles ahhoz, hogy két jármű is elférjen egymás mellett, ráadásul ezek jelentős része jobbkezes kereszteződésbe torkollik, ahol az autósok nem számolnak ellentétes irányból kihajtó járművekkel, főleg ha ezeket tábla sem jelzi.-
A főváros 2030-ig további bicikliutakat építene, kérdés, indokolja-e a meglévők kihasználtsága a bővítést