Két év múlva 50 éves lesz a Volkswagen Golf, következő generáció azonban nem biztos, hogy készül belőle
Nem csak az 1974 óta futó Golf, az egész autóipar jövője kapcsán is szomorú szavakat fogalmazott meg Thomas Schäfer a német Welt számára adott interjúban. Bár korábban még azt hangoztatta a márka, hogy a szedánként már elbúcsúzott Passat Variant változata, a Golf, a T-Roc és a Tiguan jövője is biztos, most már ez messze nem jelenthető ki. Az ok nem más, mint a hírhedt korlátozás, mely szerint 2035-től már nem lehet belső égésű motoros autókat forgalomba helyezni az EU-ban. A Golf aktuális, nyolcadik generációját 2019 végén ismerhettük meg, a már készülő frissítése 2023/24 magasságában várható, ami után még a mostani évtizedben ki kellene jöjjön utódja, a kilencedik generációs Golf. Igen ám, de közben itt az Euro7 norma, ami Schäfer szerint önmagában 3-5 ezer euróval (1,2-1,6 millió forinttal) dobja meg a fejlesztési költségeket, így kitért arra is, hogy el kell felejteni azt, hogy lesz a jövőben 10 ezer euró alatt megvásárolható új autó. Nem lesz.
Két éven belül várható az aktuális Golf VIII frissítése
Ahogyan a Golf kapcsán is kérdőjeles, hogy rentábilis lehet-e egy újabb generáció kifejlesztése, ha az nem fog tudni egy normál életciklust végigszolgálni a 2035-ös korlátozás miatt. Jól látható, hogy a fejlesztési költségek meg nem térülése miatt számos gyártó, számos modellje kapcsán állhat át már 2035 előtt a tisztán elektromos változatra. A Volkswagen Golf jövője kapcsán egy éven belül várható döntés és nem titok, a Polo és temérdek egyéb kis és kompakt modell kapcsán hasonlóan felmerül a kérdés: érdemes-e még belőlük újabb generációt kihozni, vagy a Volkswagen példájánál maradva nyugdíjazzák-e őket teljes mértékben az ID modellek?
Ki hitte volna 😀 A Corolla és a Civic “vonatja” viszont robog tovább…
Majd ujjászületik mint elektromos coupe-tégla suv, szigorúan össze vissza színezett belsővel és 25 colos kijelzővel, kb 18 millióért 😀