A Ford újra ellőtte a Mercedes nyolcvanéves poénját

Nem fényezik a Ford raliautóit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három kiló súlyt spórol a Ford azzal, hogy nem fényezi le kívülről a Fiesta WRC-ket, hanem csak fóliával borítják az autókat.

Furcsa dolgot tapasztalhatott, aki Svéd Rali szervizparkjában közelebbről vette szemügyre a Ford vadonatúj Fiesta WRC versenyautóit. Ahol a legkisebb sérülés is érte a karosszériát, ott a hajszálnál is vékonyabb matrica alól fém tiszta felület kandikált ki. A magyarázat egyszerű: a Fiesták kívülről nincsenek lefényezve.
Az idén életbe lépett szabályok szerint a WRC-kből mellőzni kell az olyan egzotikus anyagokat, mint a titán vagy a karbon, amelyek megdrágították a versenyautókat. Ennek köszönhetően több alkatrész súlya nőtt. A kormánykerék például korábban karbonból volt, az idén azonban acélból kellett készíteni. A súlygyarapodást azonban máshol kellett visszanyerni és a mérnökök tényleg nem tiszteltek semmit. Így esett áldozatul a külső fényezés is. A Versenyautók nagy részét eddig is fóliázták, hogy az egyedi dizájnt kialakítsák rajtuk, de fóliával oldották meg azt is, hogy egyik héten metálkék színben, másik héten pedig hófehéren versenyezzen az autó. Most csak a köztes lépést a fényezést spórolták ki.
Ezzel a Ford mérnökei szerint 3 kg súlymegtakarítás érhető el, ami már akkora tétel, amivel érdemes foglalkozni.
A fényezetlen versenyautók nem új keletűek. A harmincas években a Mercedes-csapat szerelői kaparták le a festéket az Ezüstnyilakról, miután azok súlya egy kilogrammal a limit felett volt. Semmilyen más alkatrész súlyából nem tudtak ennyit lefaragni egyetlen éjszaka alatt.
A tanácstalan csapatban valaki (egyes források szerint az egyik gyári versenyző, Manfred von Brauchitsch) benyögte: „pedig mi vagyunk a fényezett csapat”. Ez a szó ütött szöget a mérnökük fülébe és azonnal mindenki nekiesett a kocsinak. A sztori érdekessége, hogy míg a Mercedesnél reggelre pont egy kiló festéket kapartak le a kocsiról, addig a Ford háromszor annyit spórol meg azzal, hogy nem is teszi fel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?