Németországban autózna? Így kerülhet el egy komoly bírságot!

Emissziós matrica/plakett: Németország nagyobb városaiban kötelező, itthon is beszerezhető

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Németország számos városában létezik emisszió alapú behajtási korlátozás. Nem elegendő megfelelni, plakett is szükséges.


A németországi autók esetében általános a szélvédő jobb alsó sarkában látható emissziós matrica, illetve plakett, mely az autó környezetvédelmi besorolását tanúsítja. Azért fontos az, mert a Németország városaiban 2007 januárjáról bevezetett "Umwelt zone", azaz környezetvédelmi területekre csak a táblákon jelzett - piros, sárga, illetve zöld - matricával ellátott autók hajthatnak be - függetlenül attól, hogy németországiak vagy külföldiek.
Hirdetés
Németországban is elsősorban a dízel autókat kívánják e rendelkezéssel kiszorítania a városokból. Már az Euro 1-es benzinesek is megkapják a zöld matricát, a dízelek azonban csak Euro 4-től, az Euro 3 normás gázolajosak sárga, az Euro 1-esek piros matricát kapnak. Fontos, hogy ellenőrzés esetén a rendőr nem fog a környezetvédelmi besoroláson matekozni. Ha nincs meg a matrica, megy az alapból 80 eurós bírság, de autókölcsönzői forrásból megtudtuk, hogy volt kuncsaft, aki az illetéktelen behajtással együtt 120 eurós csekket kapott.
A matrica nem kapható meg akárhol, a járművek időszakos vizsgálatával is megbízott, azaz a német "NKH"-nak számító TÜV adja ki a forgalmi engedély alapján. Lehet időpontot egyeztetni vizsgálóállomásaira, de az emissziós matrica az interneten keresztül, akár a magyarországi társvállalattól, a TÜV Rheinland-KTI Kft[/url]-től is megrendelhető. Színtől függetlenül 6000 Ft a tarifa a matricáért, amit az akár e-mailben küldött forgalmi engedély (másolat) alapján is ki tudnak állítani. A fizetés lehetséges átutalással, majd a matrica postázása is kérhető. Trükközésre nem ad okot a találkozásmentes kiszolgálás, a matricát csak ráírt rendszámmal adják ki.
Németországba utazva akkor is erősen ajánlott megvenni a matricát, ha csak átutazás a cél. A városokba, falvakba hajtani már csupán az autópályákon lévő kutakénál kedvezőbb üzemanyagárak miatt is érdemes, de természetesen bármikor alakulhat úgy az út, hogy mégiscsak letérne az ember a sztrádáról.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    🙂 Nezzenek, mär egy ideje annak nezek. Söt akkor is idiotänak neztek, amikor gäzt szereltettem kocsimba. Kollegäk nem ertettek miert nem dizelt veszek. Välasz egyszerü: nem szantani megyek traktorral…
    De most is idiotänak neznek, mert Prius a kiszemelt. Persze en vagyok az idiota, es az meg rendben van, hogy a 320dA telen 12l-rel megy varosban rövid tävon, es a 3.motor van benne.

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Minden olyan kezdeményezést támogatok ami megszivatja a koromdízeleseket. És tudod miért, mert megérdemlik. 😉

    [i]“A törtenet vege ugy is az lesz, hogy hybrid es elektromos hajtäs lesz a befuto, ehhez sok intelligencia nem kell…”[/i]

    Aha. Akkor menj vissza az időben mondjuk 10-15 évet és mondd el ugyanezt. Szinte mindenki idiótának fog nézni. Én tudom, kipróbáltam (de időgép nélkül).

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Csak egy nyulfarknyi koromdizelezes? Tämogatod ezt anemet kezdemenyezest? Ugy hogy ez a nemet kezdemenyzes akar 15 eves euro 3as dizelre is engedi a zöld plakettet egy DPF szürö felszereles utän?
    A nemetek nem hülyek, nem tudom mikor, de valoszinü meglepik az energia aranyos üzemanyag ärakat. Onnantol erdekes lehet, hogy hogy alakul ät a motorizältsäg aräanya. A törtenet vege ugy is az lesz, hogy hybrid es elektromos hajtäs lesz a befuto, ehhez sok intelligencia nem kell, de addig is egy szep atvezetest lathatunk a szemünk elött.

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Örülök, hogy már így 17 évesen is – és úgy is hogy apu még nem enged oda a családi verdához – móresre tudom tanítani az ilyen kormoló nyuggereket mint amilyen Te vagy. 🙂
    Nagyon támogatom ezt a német kezdeményezést – technikailag kicsit béna ugyan a kivitelezés de az irány jó -, mindenki elé legalább ilyen nehézségeket kell állítani aki a környezetet szennyezi a járműjével. A tapló koromdízeleseket meg még jobban meg kell szivatni. 😛

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Pontositanek: Nem kell müszakit csinältatnod. Elmesz a Tüvhöz v Dekrähoz, forglamit odaadod, es 6-7 euroert meg is kapod. Az ott dolgozok sok esetben diplomäs hozzä ertö szakik, akik egy nem elmaradott adatbazisbol, a kocsi adatai alapjan kiällitjäk a megfelelö matricät. Ezutän fel kell ragasztanod a matricät, de ha rä ernek akkor felragasztjak neked.
    Igen szombat este ez igy nem müködik, de azert nem 5 meterenkent ällnak a rendörök, hogy a matrica miatt baszogassäk a külföldit.

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    neked nem osztottam lapot. Ha majd eléred a 17 életéved és apukád beenged a családi verda kormányához (szegény, nem tudja mit vállal), akkor te is kicsit objektívebben látod majd a dologakt.

    Addig is megpróbálom a te szintedre is leegyszerűsíteni: itt nem a dízel benzin vitáról van szó (tudom, neked csak addig terjed az agyad), ha elmész a csili-vili új euro6os benzinseseddel (bár jelenleg több dízel teljesíti ezt mint benya de mindegy) mondjuk Frankfurt körgyűrűn belüli részére, akkor is megbüntethet a rendőr, mert neked nincs meg a NÉMET műszakihoz járó matricád. A magyar autódra…

    Itt van a bibi. Lehetsz bármilyen motorú autóval, itt egy elvi hibáról van szó. Amit nem lehet úgy orvosolni hogy drágán felárért kérned kell egy kiegészítő műszakit a magyar autódra. Ha a német rendőr meg akarja szűrni a külföldi autókat, akkor igenis nekik kellene alkalamzkodni és legyenek képesek kiolvasni a magyar műszakiból hogy jogosult-e a belépésre (mert nekik van telefonos sgetíségük a központból, bármikor, miközben TE nem fogsz tudni műszakit szerezni szombat este amikor mondjuk meg akarod nézni Frankfurt belvárosát az autószalon után…)

    Olyan nehéz ezt felfogni?

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Egyre nagyobb marhaságokat írsz és ahogy ez lenni szokott a kérdésre meg nem vagy képes válaszolni.
    Ha valami ózondús levegőt bocsájtana ki, az lenne ám az igazi katasztrófa. Gondolom fogalmad sincs arról, hogy az ózon brutálisan mérgező.
    A benzinesek is szennyeznek, de töredék annyira mérgezőek mint az ótvar koromdízelek. Ha van két szennyező forrásod és az egyik sokkal szennyezpóőbb mint a másik, akkor Te a kisebbik szennyezőforrásra kezdenél el mutogatni? A gondolkodásnál nem sikerül sorban állnod egyszer sem?
    Szerinted a környezetvédők számától függ az, hogy gyártanak-e valami környezetpusztítót vagy sem? LOL! 🙂

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    “Szerinted miből”
    Néha elnézem a szikrab@szó benzineseket nem ózondús hegyi levegőt bocsátanak ki arról mért nem említtetek pedig abból is van bőven.
    Mért engedték dieseleket tovább gyártani hol voltak a környezet védők hol voltatok?

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Igen, az lehet hogy Te pl. nem ettől fogsz kipusztulni, de hogy évente egy combos városnyi ember pusztul ki az undorító, koromokádó dízelek szennyezése következtében csak Európában, az viszont biztos. Nem tudhatod tutira, hogy jövőre nem Te kerülsz-e bele ebbe a vidám csapatba.
    Azt áruld már el, hogy miből “jött le neked” az, hogy más környezeti ártalom nincs is csak a mocskos koromdízelek?

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Pontosan erről van szó. Amíg ennyi degenerált gondolkodású – vagy még gondolkodásra is képtelen mint pl. esztelen kempelen – honfitársunk van, addig szinte reménytelen a helyzet. A probléma – mint ahogyan az a legtöbb esetben szokott lenni – szellemi eredetű és egy ilyen szellemileg ilyen mértékben szétroncsolt társadalomban csak igen hosszú és fáradtságos regenerálódás után lehet esély arra, hogy az értékrendek úgy változzanak meg, hogy ne az eddigi ön- és környezetpusztítás legyen a legtermészetesebb és a legelfogadottabb.

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Érdekes bizony csak sokan nem értik mert nem tudnak gondolkodni.
    Hány utast szállít átlagosan az a “régi füstös-kormolós BKK busz” és hányat a Te tajigád? Mennyi az egy főre jutó környezetterhelés egyik ill. másik esetben? Van még kérdésed?

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Szerintem az a röhejes hogy neked mint Európa egyik legostobább dízelbuzijának még van képed megszólalni a kérdésben. Akkor lenne hiteles a mondókád, ha a koromdízeled kipuffogóját bevezetnéd az utastérbe közvetlenül az orrod elé. Akkor dumálhatnál.

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Sziasztok szerintem nem a büdös mocskos füstös dieseltöl fogunk kipusztulni de ezekből az írásokból ez jött le mintha más környezeti hatás márt nem is lenne kipusztulásunkhoz csak diesel.

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Néha én sem bírom megállni, hogy ámokfutó fotelfizikusunknak, aki egyébként önjelölt környezetvédő és emberiséget megmentő hős a nyóckerből, ne szóljak be? Hiba, belátom.

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Ennél már csak szörnyűbb, amikor valaki a saját kényelmét, úgy mint fűtés, világítás és egyebek teljesen fölébe helyezi a természeti népek kényelmi szintjének és közben leosztja az észt egy autós honlapon a környezetvédelemről.
    Ő persze környezetszennyező alkatrészekből álló mobiltelefonról szerzi ismereteit egy környezetszennyezően fűtött, hűtött lakásban élve, környezetszennyező módon előállított elektromos áramot használva.
    Bort iszik és vizet prédikál, majd válaszként nagyképűen elmagyarázza, hogy ez mind miért nincs így?
    :-DDD

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Azért érdekes, hogy a németeknél és osztrákoknál lefingott öreg dízel autók még mindig menők itthon, főleg, ha komoly szaktekintélyek – mint a garázs szembeszomszéd Jani/Béci – még oksoba ledugózzák az EGR-t meg meg is csippeli neked, hogy jobban húzzon ! 😀
    Jobban fogja húzni maga után a fekete füstöt, az hót ziher ! Amíg az ilyen smoke&charm féle tökkelütöt takony gyerekek gyülekezete klubok megélnek hazánkban, addig nem is fog változni a helyzet, mert így nőnek fel a fiatalok, hogy azt hiszik ez a menő… Ebből a szempontból a legrosszabb az, aki még büszke is rá, hogy dízele van, meg hogy hogy megy 😀
    A gyengébbek kedvéért leírom, nyilván nem azokról a családapákról beszélek, akik pl megveszik az új Daciat 1.5 DCi-vel, és örülnek, hogy egy családi kirándulás-nyaralás megvan 5 liter/100km körül, hanem a kókler oksotónikról, akik azt hiszik, hogy ők majd most kitalálják a spanyol viaszt…
    S3000-nek 100%-ban egyet kell értsek abban, hogy nem igaz, hogy nem furcsa ez, hogy pont náluk, ahol egész eddig hódított a dízel most már tűzzel-vassal küzdenek ellene ?! 🙂
    Andrew “tetű” kollégája oké, hogy sportol, de pont ezért lehetne tekintettel a környezetre, másrészt a 4. megoldás lenne a legbékésebb : kimegy szépen, leteszi az autóját, majd betömegközlekedik – akarom mondani besétál ! hisz sportember ! – a város azon részére, ahol dolga van és emissziója miatt az autója ki van onnan tiltva. Nem egyszerűbb lenne ?! Persze magyar emberek vagyunk, mindig csak az okoskodás meg a simlizés megy, már az is ki van számolva, hogy még így is jobban jár… Gratulálni tudok csak, tényleg…
    Vascsi véleményével is egyetértek, hogy itthon is elférne egy ilyen szabálymódosítás, mert a jelenlegi rendszám alapú páros vagy páratlan számra végződő viccnek is rossz. Az legyen kitiltva – ne csak szmogriadó esetén – aki azt okozza ! Persze 25 év hátrányban vagyunk (minimum) ezekhez az országokhoz képest, úgyhogy az eféle dolgok még jócskán váratnak magukra, mégis jó, hogy fújdogál már a változás szele – talán elfújja ezt a büdös trendi dízel-mizériát – és a környezetvédelem végre nem csak egy jól menő üzletág, hanem valós érdekeket fog képviselni, célokat ér majd el …

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Érdekes dolog ez a környezetvédelmi mizéria. Fura és többlépcsős biznisz ez. Mellesleg a Margitszigeten miért megy végig régi füstös-kormolós BKK busz, miközben megtagadják a régebbi típusú katalizátoros!! benzinesemtől az egyszeri!! rakodási kérelmet környezetvédelmi indokkal? A németek feltehetően ezúton is kikényszerítik az újautó eladást, persze ott vastagabb a pénztárca. És akkor nem is folytatnám a parkolási díjak “behajtási kedv elvevő” címének boncolását, miközben tudjuk, hogy bizonyos parkolási vállalkozások vezetői 120 mil. ft.-os Rolls-szal járnak. (régebbi Metro? újságból megtudván) Szóval miről is beszélünk környezetvédelem köntösben? :))

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    A 6.000,-Ft elég durva. Németországban a legtöbb szakszerviz kiállíthatja a plakettet 7,-€-ért bármelyik típusú autóra 2 perc alatt. Célszerű ezzel kezdeni a beutazás után, és nem lesz gond. Az ADAC is kiállítja, ezt érdemes figyelembe venni.

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Röhejes, hogy megint a szokásos agyatlan trollszintre megyünk le, pedig ennél sokkal súlyosabb problémáról van szó. Neked van egy szabályosan forgalomba helyezett akár vadiúj autód, és erre egy német rendőr azt mondja, hogy nem fogadja el a műszaki papírjait, mert nincs rajta német matrica.

    Csak nekem tűnik súlyosan jogsértőnek a dolog?

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    De jó lenne Mo-on is egy ehhez hasonló. Pl. a belvárosokat, LPÖ-ket, 30-as zónákat sokkal jobban kellene védeni. Felháborító, hogy a többség egészségügyi rovására, nyugalmára, zajterhelésére megy a kisebbség – sokszor – agyatlan motorizált mobilitási igénye!

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    [i]“Magánvélemény: aki sportember, az tiszteli a környezetét és nem számolgatja, hogyan jár jól-egyszerűen nem megy be! Főleg szándékosan, lapítva a rendőr elöl.”[/i]

    Továbbmegyek: Ember – és nem is kell hogy feltétlenül sport legyen -, soha nem vesz és nem is használ ilyen mocskos, elavult, környezetpusztító koromdízelt, úgyhogy el sem tudja követni ezt a hibát hogy aztán ezért megbírságolják. A józan ésszel és a normális emberi mivolttal ugyanis teljesen összeegyeztethetetlen az, ha valaki pl. a saját kényelmét mások kipusztítása vagy súlyos károsítása árán valósítja meg. És ez még akkor is igaz, ha az a valaki annyira ostoba hogy ezt nem képes felfogni vagy figyelembe venni.

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    “Trükközésre nem ad okot a találkozásmentes kiszolgálás, a matricát csak ráírt rendszámmal adják ki.”
    Aztán a photoshopról hallotál-é már 😉

    Szerintem egy hozzáértőnek kb 5 perc egy forgalmiba befotosoppolni a rendszámot és/vagy a környezeti besorolást oszt csá.

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Köszönöm a felvilágosítást, így azért teljesen más a dolog. Most, hogy végre tudom, hogy a tetű gyerekkora óta triatlonozik szörfözik és egyéb dolgokat is csinál sokkal nyugodtabban és jobb érzésekkel fognak megdögleni vagy megnyomorodni azok az emberek akiket a tetű a hobbijának következtében tesz ki ilyen ártalmaknak.
    Igen, és az is megnyugtató hogy Te “hibátlannak” nevezel egy olyan rakás trágyát, amit viszont mások annyira gondolnak csak “hibátlannak”, hogy akár 80 eurós bírságot is kiszabnak a tulajdonosának ha be merészel hajtani vele bizonyos területekre. Ilyenre nem is lehet jobb jelzőt mondani, csak azt, hogy “hibátlan”.
    Így is van ahogyan mondod, csak az 50 ezres potenciális bírság tételt kell szembeállítani a 2 milliós kiadással, hiszen az elpusztított vagy megnyomorított emberekkel ill. környezettel nem kell számolni, azoknak nulla az értékük egészen addig amíg téged nem érintenek.
    Ez a “gondolkodás” is tökéletesen mutatja mennyire megérett már ez a világ a pusztulásra.

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Mivel ez egy nyílt fórum, megteheted, el is fogadom, hogy így ismeretlenül letetűzöd. Mivel eldöntötted, hogy ő egy tetű, ezrét kár is írnom, hogy most kapott friss tüv-t a T4, hibátlan, nem füstöl, gyári állapotban van. 2 év múlva, mikor lejár a tüv be fog szerezni egy újabb Transportert, ami már természetesen zöld plakettos. Mellesleg a srác, gyerek kora óta triatlonozik, szörfözik és egyéb dolgokat csinál, és ezzel a kocsival utaznak/utaztak versenyekre. Az, hogy ő figyelembe vette az anyagi faktort és számolt, hát kövezzük meg, ha ez jól esik. De kérdem én, hogy Te azért, hogy egy évben egyszer behajtasz valahova, kukáznád a hibátlan autód, és kidobnál pár millát 2 évre vetítve, azért, hogy megússzál évente mondjuk 50e bírságot.
    Na kezdheted a koromdízelt…

  • 2017.10.29. at 02:03
    Permalink

    Csak annyit fűznék hozá, hogy 2014.05.01től változtattak bűntetéseken lés az értük járó pontokon, ezért a büntetés ettől a dátumtól nem 40, hanem 80 euro, plakett nélkül való behajtásért.

    Kollegámnak 2.5tdi T4 transportere van, euro2es talán, évente talán egyszer kell beugrania Stuttgartba, zöld zónába. 3 lehetősége van: vagy átalakítatja dpf-re, 1200 euro, vagy vesz másik újabb Transportert vagyonért. Ő a harmadikat választotta: ha megvágják párszor ezért, még akkor is jobban jön ki anyagilag.

Vélemény, hozzászólás?