Platós hibrid Ford: évente 1,6 milliót spórolhat
Konnektorból tölthető hibridrendszerrel jön a Ford PHEV F-750
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A nagyméretű vontatóban már jelentős összegeket lehet spórolni a gázolajon.
A héten Indianapolisban rendezett Work Truck Shown mutatta be a Ford és az Odyne Systems ezt a hatalmas hibrid nyergesvontatót, a Ford PHEV F-750-est.
A teherautót utólag szereli fel két darab 346 Voltos, 14,2 kWh teljesítményű, folyadékhűtésű akkumulátorból és nagyjából 50 LE-s plusz teljesítményt nyújtó villanymotorból álló hibridrendszerével az Odyne Systems. A 120 és 240 Voltos feszültségről egyaránt tölthető akkuk tömege 725 kg. A rendszer besegít a jármű indításába, képes az elektromos rendszerek, mint a légkondicionáló működtetésére, így kiváltja az alapjáraton pörgő motort ácsorgás közben, a fékezéskor keletkező energia pedig visszatáplálódik az akkukba.
Az összesen 28 kWh-s akkumulátor-csomag külső feltöltése öt órát vesz igénybe, a kiegészítő villanyrendszerrel évente 1750 gallon gázolajat lehet megspórolni, ami gallononként 4 dollárral számolva 7000 dollárt, azaz 1,6 millió forintnyi megtakarítást jelent 12 hónapra vetítve. Persze még így se lesz könnyű behozni a vételárbeli különbséget, mivel az átalakítás ára akár 100 000 dollárra is rúghat: ennek ellenére az Odyne Systems már 15 ilyen átalakított F-750-et szállított le a megrendelőkhöz.
A teherautót utólag szereli fel két darab 346 Voltos, 14,2 kWh teljesítményű, folyadékhűtésű akkumulátorból és nagyjából 50 LE-s plusz teljesítményt nyújtó villanymotorból álló hibridrendszerével az Odyne Systems. A 120 és 240 Voltos feszültségről egyaránt tölthető akkuk tömege 725 kg. A rendszer besegít a jármű indításába, képes az elektromos rendszerek, mint a légkondicionáló működtetésére, így kiváltja az alapjáraton pörgő motort ácsorgás közben, a fékezéskor keletkező energia pedig visszatáplálódik az akkukba.
Az összesen 28 kWh-s akkumulátor-csomag külső feltöltése öt órát vesz igénybe, a kiegészítő villanyrendszerrel évente 1750 gallon gázolajat lehet megspórolni, ami gallononként 4 dollárral számolva 7000 dollárt, azaz 1,6 millió forintnyi megtakarítást jelent 12 hónapra vetítve. Persze még így se lesz könnyű behozni a vételárbeli különbséget, mivel az átalakítás ára akár 100 000 dollárra is rúghat: ennek ellenére az Odyne Systems már 15 ilyen átalakított F-750-et szállított le a megrendelőkhöz.
Nincs adat, hogy a charge depleat-es rendszer nélkül mennyi a fogyasztás.
Nincs éves km adat,
Ha lemerülnek az aksik akkor van egy kis plusz rakománya (750kg).
Miért van akkora villanymotor rajta, mint amilyen az én 1es Priusomban van?
Jól számolom 41 Ah-s az akkumlátor? Kell ennyi fékezéskor?
Az USAban 0-1% között van az alapkamat szóval ezeknél a döntéseknél nem is a hozam a lényeg, hanem a vas élettartama kibírja e a megtérülést.
22 millió az átalakítás 1,6 a megtakarítás, 14 évnél többet kibírhat vajon?
“Hamarosan mindenhol az élre törnek!”
A Mars mindenhol ?
[i]“Hamarosan mindenhol az élre törnek!”[/i]
Igen, ha a hamarosan nálad azt jelenti, hogy LEGALÁBB 15-20 év. 🙂
Bizony, ez már a jelen! És a közeljövőben egyre több ilyen lesz, mert nagyon sokat lehet vele spórolni! Haszongépjárműveknél ez fokozottan megtérül!
Egyetértek! Hajrá konnektoros hibridek! 🙂
Hamarosan mindenhol az élre törnek!
Antika
Lépj le innen is mint a másikról.
ÖRÖK hála érte.
Hajra konnektoros Hibridek !!!
Azonnal irjon ki az állam közlekedési célú napelem pályázatot. !!!
Antika, bebuktad a 4000 dollárt..utalhatsz Horatiusnak 🙂
Olvassátok el újra cikket !!!
EZ A JELEN !!!
“Odyne Systems már 15 ilyen átalakított F-750-et szállított le a megrendelőkhöz”
Nem, ez nem a jövő, csak 1 prototípus. De nyugodtan rávetheted magad INGYEN is, csak előtte fizesd be a 100 ezer dolcsit amibe az átalakítás kerül. Utána pedig INGYEN átadják neked a kulcsot és a papírokat! LOL! 🙂
De azért ne felejtsd el előtte azt a 4000 USD-t átutalni nekem, amit fogadásainkon fogsz veszíteni. 🙂
HOPPÁ! Csak nem [b]konnektorból tölthető[/b]? Csak nem mégis ez a jövő???!!!
Dehogynem, méghozzá a közeli jövő! 🙂